کد خبر:
۱۴۲۷۰۲ ۱۴:۲۵
۱۴۰۰/۰۵/۰۲
مرخصی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی از منطقه آزاد اروند آزاد شد
پدال نیوز- سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: پیرو درخواست و پیگیری مکرر مالکان خودروهای اروندی با حجم بالای ۲هزار و ۵۰۰ سی سی از ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان و گمرک خرمشهر مرخصی این خودروها از محدوده منطقه آزاد اروند آزاد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، حسن غیبی اظهار داشت: مالکان این خودروها میتوانند از امروز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود ،از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا 2 ماه می باشد که شرایط استفاده از آن در 2 نوبت یک ماهه امکان پذیر است افزود: لازم است بین این 2 نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد.
غیبی بیان داشت: دریافت کنندگان مرخصی میتوانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.
بر اساس این گزارش، پیشتر خروج خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی دارای پلاک اروند از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند ممنوع بوده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حدود 43 هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد میکنند.
وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا 2 ماه می باشد که شرایط استفاده از آن در 2 نوبت یک ماهه امکان پذیر است افزود: لازم است بین این 2 نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد.
غیبی بیان داشت: دریافت کنندگان مرخصی میتوانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.
بر اساس این گزارش، پیشتر خروج خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی دارای پلاک اروند از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند ممنوع بوده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حدود 43 هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد میکنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها