کد خبر:
۱۴۲۲۲۳ ۱۲:۲۷
۱۴۰۰/۰۴/۱۸
دبیر انجمن قطعهسازان همگن:
صنعت خودروسازی از مسیر سند چشمانداز ۱۴۰۴ بسیار دور شده است
پدال نیوز- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور با بیان اینکه صنعت خودروسازی از مسیر سند چشمانداز ۱۴۰۴ بسیار دور شده است، گفت: باید در استراتژی صنعت خودروسازی بازنگری شده و تکلیف بخش خصوصی و قطعهسازان در آن مشخص شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، طبق سند چشم انداز 1404 ایران باید سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو تولید و 30 درصد آن را به بازارهای جهانی صادر کند.
در افق 1404 ایران با تولید سالیانه 120 هزار دستگاه خودرو تجاری باید در جایگاه نخست منطقه، 25 درصد آن را به خارج از کشور صادر کند.
«آرش محبینژاد» امروز (جمعه) تصریح کرد: صنعت خودروسازی از مسیر سند چشمانداز 1404 بسیار دور شده و با این ضربآهنگ به اهداف نمیرسیم؛ انتظار میرود رییس جدید دولت بتواند آن را دوباره به مسیر اصلی بازگرداند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور اظهار داشت: انتظار میرود دولت بهجای تصدیگری در این صنعت، حمایتها و برنامهریزیها در این عرصه را جدیتر دنبال کند.
وی درباره خواستههای فعالان این صنعت از رییسجمهوری آینده، افزود: مهمترین انتظار فعالان این صنعت، برداشته شدن اَبَرمشکل «قیمتگذاری دستوری» است.
به اعتقاد کارشناسان، باید اسناد بالادستی در هر حوزهای آنقدر قوی باشد که دیگر مشارکت با کدام کشور، مهم نباشد. اکنون، سند چشمانداز 20 ساله کشور بالاترین سند بالادستی است که سیاستها نباید از آن عدول کند.
بازگشت خارجیها به بازار کشور
این مقام صنفی درخصوص زمزمههای بازگشت خودروسازان و قطعهسازان خارجی به کشور، گفت: همانطور که به درستی عنوان میشود این موضوع در حد زمزمه و بیشتر تماسهای تلفنی یا از طریق ایمیل و در حد رایزنی بوده است و به دلیل اینکه هنوز خبری از برداشته شدن تحریمها نیست، تاکنون اقدام عملی انجام نشده است.
وی افزود: هرچند همه خودروسازان و قطعهسازانی که پیش از این نیز در کشورمان حضور داشتند، برای حضور مجدد ارتباط میگیرند اما از شواهد پیداست، چینیها در این عرصه به بازیگر اصلی بدل شدهاند.
محبینژاد بیانداشت: این تماسها بیشتر از سوی قطعهسازان و زنجیره تامین و کمتر از سوی خودروسازان انجام شده، اما تاکنون اقدام جدی انجام نشده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور درخصوص اینکه صنعت خودرو پس از احیای مجدد برجام و برداشته شدن احتمالی تحریمها به کجا خواهد رفت، تاکید کرد: باید یک استراتژی واحد و بر اساس منافع ملی داشته باشیم تا حرکت صنعت بر مبنای همان انجام شود، در این صورت هر شرکتی که بتواند در این چارچوب حرکت کند، بازار کشورمان را برای فعالیت برخواهد گزید.
به گزارش ایرنا و به گفته کارشناسان، اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیینکننده تصمیمها و حتی مشارکتهای خارجی باشد، زیرا مطمئنا منافع ملی و منافع قطعهسازان در آن لحاظ میشود و در این صورت دیگر فرقی نمیکند با کدام کشور به همکاری بپردازیم. این اسناد بالادستی با عوض شدن دولتها و مدیران صنعتی دچار تغییر نخواهند شد، بلکه فصلالخطاب همه همکاریها خواهد بود.
در افق 1404 ایران با تولید سالیانه 120 هزار دستگاه خودرو تجاری باید در جایگاه نخست منطقه، 25 درصد آن را به خارج از کشور صادر کند.
«آرش محبینژاد» امروز (جمعه) تصریح کرد: صنعت خودروسازی از مسیر سند چشمانداز 1404 بسیار دور شده و با این ضربآهنگ به اهداف نمیرسیم؛ انتظار میرود رییس جدید دولت بتواند آن را دوباره به مسیر اصلی بازگرداند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور اظهار داشت: انتظار میرود دولت بهجای تصدیگری در این صنعت، حمایتها و برنامهریزیها در این عرصه را جدیتر دنبال کند.
وی درباره خواستههای فعالان این صنعت از رییسجمهوری آینده، افزود: مهمترین انتظار فعالان این صنعت، برداشته شدن اَبَرمشکل «قیمتگذاری دستوری» است.
به اعتقاد کارشناسان، باید اسناد بالادستی در هر حوزهای آنقدر قوی باشد که دیگر مشارکت با کدام کشور، مهم نباشد. اکنون، سند چشمانداز 20 ساله کشور بالاترین سند بالادستی است که سیاستها نباید از آن عدول کند.
بازگشت خارجیها به بازار کشور
این مقام صنفی درخصوص زمزمههای بازگشت خودروسازان و قطعهسازان خارجی به کشور، گفت: همانطور که به درستی عنوان میشود این موضوع در حد زمزمه و بیشتر تماسهای تلفنی یا از طریق ایمیل و در حد رایزنی بوده است و به دلیل اینکه هنوز خبری از برداشته شدن تحریمها نیست، تاکنون اقدام عملی انجام نشده است.
وی افزود: هرچند همه خودروسازان و قطعهسازانی که پیش از این نیز در کشورمان حضور داشتند، برای حضور مجدد ارتباط میگیرند اما از شواهد پیداست، چینیها در این عرصه به بازیگر اصلی بدل شدهاند.
محبینژاد بیانداشت: این تماسها بیشتر از سوی قطعهسازان و زنجیره تامین و کمتر از سوی خودروسازان انجام شده، اما تاکنون اقدام جدی انجام نشده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور درخصوص اینکه صنعت خودرو پس از احیای مجدد برجام و برداشته شدن احتمالی تحریمها به کجا خواهد رفت، تاکید کرد: باید یک استراتژی واحد و بر اساس منافع ملی داشته باشیم تا حرکت صنعت بر مبنای همان انجام شود، در این صورت هر شرکتی که بتواند در این چارچوب حرکت کند، بازار کشورمان را برای فعالیت برخواهد گزید.
به گزارش ایرنا و به گفته کارشناسان، اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیینکننده تصمیمها و حتی مشارکتهای خارجی باشد، زیرا مطمئنا منافع ملی و منافع قطعهسازان در آن لحاظ میشود و در این صورت دیگر فرقی نمیکند با کدام کشور به همکاری بپردازیم. این اسناد بالادستی با عوض شدن دولتها و مدیران صنعتی دچار تغییر نخواهند شد، بلکه فصلالخطاب همه همکاریها خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها