کد خبر:
۱۴۱۸۵۰ ۱۳:۴۱
۱۴۰۰/۰۴/۰۷
با حضور حناچی؛
نخستین اتوبوس برقی شهر تهران رونمایی شد
پدال نیوز- شهردار تهران از بهره برداری از اتوبوسهای برقی شهری و امضا قرارداد برای تولید ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوسها خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از طرحهای ملی معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری که از جمله آنها اتوبوسهای برقی شهری بود، اظهار کرد: قبل از شرایط کرونا در نطر سنجی که از مردم تهران شد آلودگی و ترافیک دو مشکلی بود که از سوی مردم شناخته شد.
وی ادامه داد: طبیعتا این دو مشکل برای همه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد. در حال حاضر از اتوبوسهای تهران که 5 هزار و 600 اتوبوس هستند 50 درصد گازوییلی هستند که به دلیل پیمایششان در آلایندههای تهران نقش به سزایی دارند. این فناوری میتواند به زنجیره موتورهای برقی و خودروهای شخصی برای همه اتوبوسهای موجود در داخل کشور کمک یابد و گسترش پیدا کند.
حناچی گفت: امروز تفاهم نامهای با شرکت دانشگاهی انرژیهای نوآور دانشگاه تهران انجام میدهیم و انتظار حمایت دولت را هم در این خصوص داریم تا تولید انبوه این اتوبوس را داشته باشیم.
وی افزود: در بودجه سال 1400، 500 میلیارد تومان برای توسعه اتوبوسهای شهری پیش بینی شده که اگر ریاست جمهوری هم موافق باشد همه آن را برای حمایت از این حرکت عظیم اختصاص می دهیم و راهی جز پیمایش این مسیر نداریم. امروز ما تفاهم نامه برای تولید 200 دستگاه اتوبوس برقی را با این شرکت و اتوبوس رانی شهرداری تهران امضا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: طبیعتا این دو مشکل برای همه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد. در حال حاضر از اتوبوسهای تهران که 5 هزار و 600 اتوبوس هستند 50 درصد گازوییلی هستند که به دلیل پیمایششان در آلایندههای تهران نقش به سزایی دارند. این فناوری میتواند به زنجیره موتورهای برقی و خودروهای شخصی برای همه اتوبوسهای موجود در داخل کشور کمک یابد و گسترش پیدا کند.
حناچی گفت: امروز تفاهم نامهای با شرکت دانشگاهی انرژیهای نوآور دانشگاه تهران انجام میدهیم و انتظار حمایت دولت را هم در این خصوص داریم تا تولید انبوه این اتوبوس را داشته باشیم.
وی افزود: در بودجه سال 1400، 500 میلیارد تومان برای توسعه اتوبوسهای شهری پیش بینی شده که اگر ریاست جمهوری هم موافق باشد همه آن را برای حمایت از این حرکت عظیم اختصاص می دهیم و راهی جز پیمایش این مسیر نداریم. امروز ما تفاهم نامه برای تولید 200 دستگاه اتوبوس برقی را با این شرکت و اتوبوس رانی شهرداری تهران امضا خواهیم کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها