کد خبر:
۱۴۱۳۶۴ ۱۳:۱۹
۱۴۰۰/۰۳/۲۴
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران اعلام کرد
مشکلات لاستیکی کامیونداران همچنان پابرجا
پدال نیوز: دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور به مشکلات تولید، تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز کامیونداران در بازار اشاره کرد و گفت: این مشکلات همچنان پابرجاست و بایدبه این نکته توجه کرد که در این زمینه امنیت و معیشت کامیونداران از همه چیز مهمتر است و نباید به نام حمایت از تولید داخل از جیب مردم هزینه کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، احمد کریمی درباره مشکلات کامیونداران برای تامین لاستیک مورد نیازشان در بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی استفاده از لاستیکهای سیمی به جای نخی مصرف بیشتر و مزیت بیشتری برای کامیونداران از نظر امنیت، کیفیت و صرفه اقتصادی دارد اما به غیر از برند داخلی، کارخانههای دیگر، لاستیکهای نخی تولید میکنند البته در این زمینه اگر حقایقی را بگوییم، برخی اینگونه تصور و برداشت میکنند که مخالف تولید داخلی هستیم.
وی با بیان اینکه کیفیت، ملاک اصلی برای کامیونداران است، افزود: اگر به این نتیجه برسیم که با استفاده و خرید لاستیکهای تولید داخل، کیفیت آن برند داخلی بهتر خواهد شد مسلما از تولید داخل حمایت خواهیم کرد اما زمانی که شاهد کاهش کیفیت لاستیکهای تولید داخلی در چهل سال گذشته بودهایم نباید به نام حمایت از تولید داخلی از جیب مردم و کامیونداران هزینه کرد و بدتر از آن امنیت جانی کامیونداران را هم به خطر انداخت.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: این مصرف کننده (کامیوندار) است که باید تصمیم بگیرد از لاستیک تولید داخلی باید استفادذه کند یا خارجی اما در برخی از کامیونهای حمل مواد خطرناک و سوختی و وسایل حمل و نقل سنگینمسافری مانند اتوبوس و مینیبوس، کیفیت لاستیک اهمیت بالایی دارد و باید نسبت به این مسئله توجه ویژهای کرد. دراین زمینه حتی برخی از کارخانههای تولیدکننده برخی از مشکلات کیفیتی تولیداتشان را پذیرفتهاند و اعلام کردند که خط تولید لاستیک چینی را فعال خواهند کرد.
کریمی اضافه کرد: البته برای کامیونداران اولویت با لاستیک اروپایی با برندهای معتبر و کیفی است و پس از آن به دنبال برندهای کرهای میگردد و گزینه سوم لاستیکهای چینی است اما بازهم بین برندهای چینی و ایرانی، ترجیح کامیونداران از نظر کیفیت و قیمت لاستیک چینی است.
وی گفت: در زمینه نظارت بر تامین و توزیع لاستیک مشکلات بسیاری وجود دارد یکی از این مشکلات افزایش قیمت لاستیک در شرایطی است که نرخ ارز کاهش داشته است به عنوان مثال لاستیک چینی که در سال گذشته با ارز ۲۸ هزار تومانی نهایتا ۱۲ میلیون تومان برای کامیونداران تمام میشد در حال حاضر به ۱۵ میلیون تومان به ازای هر جفت رسیده است.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که وزارت صمت آمار ارقام واردات، تولید و مصرف ندارد و به همین دلیل در ماههای گذشته بخشی از لاستیکهای مورد نیاز کامیونداران از طریق واردات غیر رسمی تامین شد که شامل قاچاق یا واردات از طریق مناطق آزاد بود. البته اخیرا ساماندهی نسبی در این زمینه صورت گرفت اما تا زمانی که نظارت درست و دقیق نباشد نمیتوان انتظار داشت که مشکل کامیونداران در این زمینه حل شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه کیفیت، ملاک اصلی برای کامیونداران است، افزود: اگر به این نتیجه برسیم که با استفاده و خرید لاستیکهای تولید داخل، کیفیت آن برند داخلی بهتر خواهد شد مسلما از تولید داخل حمایت خواهیم کرد اما زمانی که شاهد کاهش کیفیت لاستیکهای تولید داخلی در چهل سال گذشته بودهایم نباید به نام حمایت از تولید داخلی از جیب مردم و کامیونداران هزینه کرد و بدتر از آن امنیت جانی کامیونداران را هم به خطر انداخت.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: این مصرف کننده (کامیوندار) است که باید تصمیم بگیرد از لاستیک تولید داخلی باید استفادذه کند یا خارجی اما در برخی از کامیونهای حمل مواد خطرناک و سوختی و وسایل حمل و نقل سنگینمسافری مانند اتوبوس و مینیبوس، کیفیت لاستیک اهمیت بالایی دارد و باید نسبت به این مسئله توجه ویژهای کرد. دراین زمینه حتی برخی از کارخانههای تولیدکننده برخی از مشکلات کیفیتی تولیداتشان را پذیرفتهاند و اعلام کردند که خط تولید لاستیک چینی را فعال خواهند کرد.
کریمی اضافه کرد: البته برای کامیونداران اولویت با لاستیک اروپایی با برندهای معتبر و کیفی است و پس از آن به دنبال برندهای کرهای میگردد و گزینه سوم لاستیکهای چینی است اما بازهم بین برندهای چینی و ایرانی، ترجیح کامیونداران از نظر کیفیت و قیمت لاستیک چینی است.
وی گفت: در زمینه نظارت بر تامین و توزیع لاستیک مشکلات بسیاری وجود دارد یکی از این مشکلات افزایش قیمت لاستیک در شرایطی است که نرخ ارز کاهش داشته است به عنوان مثال لاستیک چینی که در سال گذشته با ارز ۲۸ هزار تومانی نهایتا ۱۲ میلیون تومان برای کامیونداران تمام میشد در حال حاضر به ۱۵ میلیون تومان به ازای هر جفت رسیده است.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که وزارت صمت آمار ارقام واردات، تولید و مصرف ندارد و به همین دلیل در ماههای گذشته بخشی از لاستیکهای مورد نیاز کامیونداران از طریق واردات غیر رسمی تامین شد که شامل قاچاق یا واردات از طریق مناطق آزاد بود. البته اخیرا ساماندهی نسبی در این زمینه صورت گرفت اما تا زمانی که نظارت درست و دقیق نباشد نمیتوان انتظار داشت که مشکل کامیونداران در این زمینه حل شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها