کد خبر:
۱۴۱۲۲۷ ۱۶:۳۴
۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو:
داخلی سازی ۹۰ درصدی در تولید خودروهای تجاری امکانپذیر است
پدال نیوز- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: داخلیسازی ۹۰ درصدی در تولید خودروهای تجاری در داخل کشور، هرچند زمانبر، اما امکانپذیر است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، مازیار بیگلو با اشاره به امضای
میثاقنامه داخلیسازی و افزایش تیراژ تولید محصولات تجاری ایرانخودرو طی
نشست اعضای انجمن قطعهسازان با این خودروساز، افزود: گروه صنعتی
ایرانخودرو در یکی دو سال گذشته توانسته شمارگان تولید خودروهای تجاری خود
را تا چند صد درصد افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، اشاره بیگلو به تولید 668 دستگاه خودروی تجاری شامل 570 دستگاه کامیون سنگین، 95 دستگاه اتوبوس، دو دستگاه مینیبوس و یک دستگاه ون و پیکاپ در 2 ماهه ابتدایی سال 1400 توسط شرکت ایرانخودرودیزل است. در حالی که مطابق آمارهای منتشره سامانه کدال در مدت مشابه پارسال 286 دستگاه از این خودروها تولید شده بود و رشد 133 درصدی نشان میدهد.
به گفته این مقام صنفی، مشکل اصلی تولید خودروهای تجاری در گذشته، تیراژ پایین و تنوع زیاد قطعات بود و با توجه به اینکه عمده قطعات مورد نیاز از چین وارد میشد، اقبال چندانی به قطعه سازان داخلی نشان داده نمیشد.
وی بیانداشت: اکنون که رشد تیراژ تولید را در این گروه صنعتی شاهد هستیم، توجیه اقتصادی تولید قطعات افزایش یافته است، همچنین افزایش شمارگان تولید با تضمین فروش آنها به شهرداری و دیگر مشتریان انجام میشود که اطمینان خاطر بیشتر قطعهسازان را به دنبال دارد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ، دستیابی به خودکفایی 90 درصدی در این حوزه را قابل دسترسی دانست، اما گفت: این مهم مشروط به گذشت زمان است، زیرا شرکتهای قطعهساز تاکنون بیشتر تمرکزشان بر تولید خودروهای سواری و نه تجاری بوده و نصب و راهاندازی امکانات تولید خاص این خودروها از جمله قالبسازی و ساخت خطوط تولید زمانبر خواهد بود.
وی خاطرنشانکرد: مطابق میثاقنامهای که امروز امضا شده حدود 150 قطعهساز برای مشارکت در تولید خودروهای تجاری ایرانخودرو اعلام آمادگی کردهاند.
بیگلو در خاتمه، میزان مطالبات قطعهسازان و زنجیره تامین از خودروسازان را حدود 36 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در دو ماه گذشته به دلیل متوقف بودن فروش خودروسازان ناشی از تغییر قیمتگذاریها، تزریق نقدینگی به قطعهسازان انجام نشده و به همین دلل مطالبات روند افزایشی داشته است.
به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند: در صورت رفع مشکلات نقدینگی و اصلاح قیمتگذاریها، بهطور بالقوه توان تولید قطعه برای سه میلیون دستگاه خودرو در کشور در سال وجود دارد.
هرچند مبلغ پنجهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی وعده داده شده به قطعهسازان تا پایان پارسال پرداخت شد، اما هنوز 31 هزار میلیارد تومان از مطالبات قطعهسازان از خودروسازان باقی است، بهطوری که در مجموع سال گذشته آنچه مورد توقع بود انجام نشد و بسیاری از قطعهسازان ناراضی به تعطیلات نوروز رفتند.
به گزارش ایرنا، اشاره بیگلو به تولید 668 دستگاه خودروی تجاری شامل 570 دستگاه کامیون سنگین، 95 دستگاه اتوبوس، دو دستگاه مینیبوس و یک دستگاه ون و پیکاپ در 2 ماهه ابتدایی سال 1400 توسط شرکت ایرانخودرودیزل است. در حالی که مطابق آمارهای منتشره سامانه کدال در مدت مشابه پارسال 286 دستگاه از این خودروها تولید شده بود و رشد 133 درصدی نشان میدهد.
به گفته این مقام صنفی، مشکل اصلی تولید خودروهای تجاری در گذشته، تیراژ پایین و تنوع زیاد قطعات بود و با توجه به اینکه عمده قطعات مورد نیاز از چین وارد میشد، اقبال چندانی به قطعه سازان داخلی نشان داده نمیشد.
وی بیانداشت: اکنون که رشد تیراژ تولید را در این گروه صنعتی شاهد هستیم، توجیه اقتصادی تولید قطعات افزایش یافته است، همچنین افزایش شمارگان تولید با تضمین فروش آنها به شهرداری و دیگر مشتریان انجام میشود که اطمینان خاطر بیشتر قطعهسازان را به دنبال دارد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ، دستیابی به خودکفایی 90 درصدی در این حوزه را قابل دسترسی دانست، اما گفت: این مهم مشروط به گذشت زمان است، زیرا شرکتهای قطعهساز تاکنون بیشتر تمرکزشان بر تولید خودروهای سواری و نه تجاری بوده و نصب و راهاندازی امکانات تولید خاص این خودروها از جمله قالبسازی و ساخت خطوط تولید زمانبر خواهد بود.
وی خاطرنشانکرد: مطابق میثاقنامهای که امروز امضا شده حدود 150 قطعهساز برای مشارکت در تولید خودروهای تجاری ایرانخودرو اعلام آمادگی کردهاند.
بیگلو در خاتمه، میزان مطالبات قطعهسازان و زنجیره تامین از خودروسازان را حدود 36 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در دو ماه گذشته به دلیل متوقف بودن فروش خودروسازان ناشی از تغییر قیمتگذاریها، تزریق نقدینگی به قطعهسازان انجام نشده و به همین دلل مطالبات روند افزایشی داشته است.
به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند: در صورت رفع مشکلات نقدینگی و اصلاح قیمتگذاریها، بهطور بالقوه توان تولید قطعه برای سه میلیون دستگاه خودرو در کشور در سال وجود دارد.
هرچند مبلغ پنجهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی وعده داده شده به قطعهسازان تا پایان پارسال پرداخت شد، اما هنوز 31 هزار میلیارد تومان از مطالبات قطعهسازان از خودروسازان باقی است، بهطوری که در مجموع سال گذشته آنچه مورد توقع بود انجام نشد و بسیاری از قطعهسازان ناراضی به تعطیلات نوروز رفتند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها