کد خبر:
۱۴۰۷۵۵ ۱۲:۱۷
۱۴۰۰/۰۳/۰۶
/ وضعیت عرضه خودرو در بورسهای دنیا
بورس کالا توانایی پذیرش خودرو را ندارد!
پدال نیوز: کارشناس بازار سرمایه: اگر خودرو وارد بورس کالا شود، با توجه به سیستم سخت افزاری و نرم افزاری موجود در بورس کالا، مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، قاسمی کارشناس حوزه بورس کالا، با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا در پاسخ به این پرسش که، آیا خودرو در بورسهای دنیا نیز عرضه میشود؟، اظهار کرد: تا به حال خودرو در بورس سایر کشورها مورد معامله قرار نگرفته است. معمولا در دنیا کالاهایی را در بورس مورد معامله قرار میدهند که تعیین کننده کالاهای مصرفی و نهایی است. مثلا، در بورس لندن، کالاهایی مثل، مس، آلومینیوم معامله میشوند.
او افزود: این در حالی است که در بورس کالای ایران نیز، تنها در یک مقطع بسیار محدود خودرو عرضه شد.
قاسمی بیان کرد: شرایط عرضه، در روند عرضه هر کالایی بسیار با اهمیت است. بستر بورس کالا برای عرضه کالاهایی که محدودیت تولید دارند و همچنین متقاضی زیاد و شفافیت خوبی دارند، میتواند محل خوبی برای معامله کالاهایی باشد که متقاضی آن کالا بیشتر از عرضه کننده آن کالا است و این موضوع منجر به رقابت میشود.
کارشناس بورس کالا در خصوص تعداد متقاضیان موجود در بورس کالا گفت: معمولا در رینگهای معاملاتی در بورس کالا، تعداد متقاضیان کم است و بورس کالا مانند، بازار اوراق نیست که تعداد زیادی متقاضی توانایی خرید و فروش سهام را داشته باشند.
او بیان کرد: در بورس کالا یک عرضه کننده و تعدادی خریدار برای کالایی حضور دارند و اگر تعداد تقاضاکنندگان از یک حدی بیشتر شود سیستم توانمندی پاسخگویی ندارد. اگر خودرو وارد بورس کالا شود، بسیاری از افرادی که اینترنتی سفارش میدهند باید در کارگزاریها اقدام به خرید کنند.
قاسمی بیان کرد: به نظر من با سیستمهای فعلی، بورس کالا قابلیت پذیرش خودرو را ندارد. به این علت که تعداد ۵ میلیون نفر هر دفعه اقدام به ثبت نام خودرو میکنند و با این تعداد شرکت کننده هیچ کدام از کارگزاریهای ایران نمیتوانند در یک روز و در یک ساعت همزمان خدمات ارائه دهند.
او گفت: ساز و کاری در بورس کالا دیده نمیشود و بورس کالا از نظر عملیاتی نیز، توان پاسخگویی به تمام افراد متقاضی خودرو را که از طریق کارگزاری اقدام به خرید میکنند، ندارند، مگر اینکه یک سیستم برای این کار تعریف شود.
کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر خودرو وارد بورس کالا شود، قطعا یک تعداد متقاضی خودرو با تعداد عرضه کم خودرو مواجه و وارد بورس کالا می شوند.
قاسمی پیشنهاد خود را در جهت عرضه بهتر خودرو در بورس کالا این گونه بیان کرد: نوع نرم افزار بورس کالا باید به صورتی باشد که هر فردی قصد خرید خودرو را دارد؛ خودش قیمت بزند. البته اگر افراد خود اقدام به قیمت گذاری کنند باید سرورها کیفیت بالایی داشته باشند تا معضلی به وجود نیاید.
او در پایان بیان کرد: با توجه به سیستم سخت افزاری و نرم افزاری موجود در بورس کالا، در حال حاضر این بازار قادر به پذیرش خودرو نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
او افزود: این در حالی است که در بورس کالای ایران نیز، تنها در یک مقطع بسیار محدود خودرو عرضه شد.
قاسمی بیان کرد: شرایط عرضه، در روند عرضه هر کالایی بسیار با اهمیت است. بستر بورس کالا برای عرضه کالاهایی که محدودیت تولید دارند و همچنین متقاضی زیاد و شفافیت خوبی دارند، میتواند محل خوبی برای معامله کالاهایی باشد که متقاضی آن کالا بیشتر از عرضه کننده آن کالا است و این موضوع منجر به رقابت میشود.
کارشناس بورس کالا در خصوص تعداد متقاضیان موجود در بورس کالا گفت: معمولا در رینگهای معاملاتی در بورس کالا، تعداد متقاضیان کم است و بورس کالا مانند، بازار اوراق نیست که تعداد زیادی متقاضی توانایی خرید و فروش سهام را داشته باشند.
او بیان کرد: در بورس کالا یک عرضه کننده و تعدادی خریدار برای کالایی حضور دارند و اگر تعداد تقاضاکنندگان از یک حدی بیشتر شود سیستم توانمندی پاسخگویی ندارد. اگر خودرو وارد بورس کالا شود، بسیاری از افرادی که اینترنتی سفارش میدهند باید در کارگزاریها اقدام به خرید کنند.
قاسمی بیان کرد: به نظر من با سیستمهای فعلی، بورس کالا قابلیت پذیرش خودرو را ندارد. به این علت که تعداد ۵ میلیون نفر هر دفعه اقدام به ثبت نام خودرو میکنند و با این تعداد شرکت کننده هیچ کدام از کارگزاریهای ایران نمیتوانند در یک روز و در یک ساعت همزمان خدمات ارائه دهند.
او گفت: ساز و کاری در بورس کالا دیده نمیشود و بورس کالا از نظر عملیاتی نیز، توان پاسخگویی به تمام افراد متقاضی خودرو را که از طریق کارگزاری اقدام به خرید میکنند، ندارند، مگر اینکه یک سیستم برای این کار تعریف شود.
کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر خودرو وارد بورس کالا شود، قطعا یک تعداد متقاضی خودرو با تعداد عرضه کم خودرو مواجه و وارد بورس کالا می شوند.
قاسمی پیشنهاد خود را در جهت عرضه بهتر خودرو در بورس کالا این گونه بیان کرد: نوع نرم افزار بورس کالا باید به صورتی باشد که هر فردی قصد خرید خودرو را دارد؛ خودش قیمت بزند. البته اگر افراد خود اقدام به قیمت گذاری کنند باید سرورها کیفیت بالایی داشته باشند تا معضلی به وجود نیاید.
او در پایان بیان کرد: با توجه به سیستم سخت افزاری و نرم افزاری موجود در بورس کالا، در حال حاضر این بازار قادر به پذیرش خودرو نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها