واریز دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ امشب
پدال نیوز- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خودروهای شخصی بدون هیچگونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارتهای هوشمند سوخت شخصی شارژ میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا؛ فاطمه کاهی با بیان اینکه دومین سهمیه بنزین 1400 مطابق ماههای گذشته، 60 لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلتها با قیمت 1500 تومان واریز میشود، اظهار کرد: همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز میشود.
وی افزود: با توجه به پایان مدت 9 ماهه تعیینشده برای ذخیرهسازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها از ابتدای مردادماه، سهمیه واریزی سوخت خودروها که 9 ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها میتواند سهمیه 9 ماه گذشته را (540 لیتر برای خودروهای سواری و 225 لیتر برای موتورسیکلتها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: این مدت 9 ماه کاهش نخواهد یافت و هموطنان همچنان میتوانند تا سقف 9 ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوخت خود ذخیره و مصرف کنند.
به گفته کاهی با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردینماه سال گذشته روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردینماه سال 1400 به میانگین روزانه 85 میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردینماه پارسال افزایش روزانه حدود 37 تا 38 میلیون لیتری را نشان میدهد.
وی اظهار کرد: همچنین از انتهای بهمن ماه 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور 10 درصد کاهش یافت و میزان مصرف بنزین در کشور 75 تا 76 میلیون لیتر در روز بود. و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به 95 تا 96 میلیون لیتر در روز رسید.
به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در کشور 27 میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، 17 میلیون دستگاه خودروی شخصی، 4 میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، 5.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از 800 هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیهبندی سوخت این دستگاهها انجام شده است.
سهمیهبندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، 24 آبانماه سال 1398 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزینسوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارتهای هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها ابتدا 6 ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلامشده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در اطلاعیهای این سقف را به 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلتها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا 9 ماه در کارتهای سوخت قابل ذخیره خواهد بود.
وی افزود: با توجه به پایان مدت 9 ماهه تعیینشده برای ذخیرهسازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها از ابتدای مردادماه، سهمیه واریزی سوخت خودروها که 9 ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها میتواند سهمیه 9 ماه گذشته را (540 لیتر برای خودروهای سواری و 225 لیتر برای موتورسیکلتها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: این مدت 9 ماه کاهش نخواهد یافت و هموطنان همچنان میتوانند تا سقف 9 ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوخت خود ذخیره و مصرف کنند.
به گفته کاهی با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردینماه سال گذشته روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردینماه سال 1400 به میانگین روزانه 85 میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردینماه پارسال افزایش روزانه حدود 37 تا 38 میلیون لیتری را نشان میدهد.
وی اظهار کرد: همچنین از انتهای بهمن ماه 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور 10 درصد کاهش یافت و میزان مصرف بنزین در کشور 75 تا 76 میلیون لیتر در روز بود. و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به 95 تا 96 میلیون لیتر در روز رسید.
به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در کشور 27 میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، 17 میلیون دستگاه خودروی شخصی، 4 میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، 5.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از 800 هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیهبندی سوخت این دستگاهها انجام شده است.
سهمیهبندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، 24 آبانماه سال 1398 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزینسوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارتهای هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها ابتدا 6 ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلامشده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در اطلاعیهای این سقف را به 9 ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلتها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا 9 ماه در کارتهای سوخت قابل ذخیره خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش