نیاز به دو برابر شدن تولید برق تا 2050
پدال نیوز: بیشتر اقتصادهای کشورهای مختلف در دنیا باور دارند که سریع ترین و ارزان ترین راه کاهش گازهای گلخانه ای توقف سوزاندن سوخت های فسیلی است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، توقف سوزاندن سوخت های فسیلی مستلزم آن است که همه ی خودروها، منازل و کارخانه ها به برق پاک متصل شوند. اما انجام چنین کاری به آسانی گفتن آن نیست. برای این کار، تولید برق فعلی باید تغییر کند و به شیوه پاک تبدیل شود. ظرفیت فعلی برای نیاز آینده کافی نیست و باید دو برابر شود. تغییر شیوه های فعلی و ایجاد ظرفیت برای دو برابر شدن آن حداقل به 40 سال وقت نیاز دارد.
بر اساس برآوردهای دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا که در پژوهش جامع 2020 comprehensive 2020 study انجام شده، اگر تمام خودروهای تولیدی تا سال 2030 برقی شوند، و تمام منازل و کارخانه ها فقط از برق استفاده نمایند، امکانات فعلی جوابگوی برق مورد نیاز نخواهند بود. تنها 35 درصد از این افزایش ظرفیت برق را خودروها مصرف خواهند کرد.
برای دو برابر شدن ظرفیت تولید برق مورد نیاز، علاوه بر ایجاد مزارع تولید برق به کمک انرژی باد و خورشید بایدکارخانه های برق هسته ای احداث شوند و زیرساخت های ذخیره انرژی در باتری به وجود آیند. از آن جایی که دوره گذار خودروهای بنزینی به برقی و تبدیل برق مورد نیاز منازل و کارخانه ها از سوخت های فسیلی به انرژی های پاک و تجدیدپذیر در طول 4 دهه و تدریجی خواهد بود، نیروگاه های برق دنیا با وقفه شدید و قطعی برق مواجه نخواهند شد.
نیکیت آبیانکار Nikit Abhyankar از دانشمندان ارشدی که در انجام این مطالعه جامع نقش اصلی را داشته می گوید: «خوشبختانه کمر نیروگاه های برق نخواهد شکست. رسیدن به ظرفیت مورد نیاز دست یافتنی است و در گذشته هم تجربه آن وجود داشته است.»
بیشترین رشد تقاضا برای برق و انرژی پاک از سوی خودروهای برقی خواهد بود، در مقام دوم منازل و در مقام سوم کارخانه ها و صنایع سنگین قرار دارند که به طور تدریجی باید مصرف سوخت فسیلی را کاهش داده و به برق پاک و انرژی تجدیدپذیر روی بیاورند.
مطالعه ای جداگانه در دانشگاه پرینستون هم انجام شده است. این پژوهش هم تا حدودی مؤید مطالعه دانشگاه برکلی کالیفرنیا است و برآوردها نشان می دهد که باید تا سال 2030 میزان تولید برق 60 درصد افزایش پیدا کند.
با توجه به این که نیروگاه های فعلی تولید برق بر اساس فناوری های سده گذشته ایجاد شده اند، زمان خیلی کمی باقی مانده است. در دولت جدید آمریکا برنامه های برای صرف 2 هزار میلیارد دلار برای زیرساخت های جدید پیشنهاد شده است که به احتمال زیاد در چهار سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می شود. نکته امیدوارکننده در این موضوع، کاهش قیمت ها در ساخت توربین های بادی، باتری ها و به طور کلی فناوری های تولید انرژی پاک است که همراه با مدل های کسب و کار جدید business models امکان توسعه فناوری های انرژی پاک و تجدیدپذیر را افزایش داده است.
سیاست گذاری های دولت ها از جمله معافیت های مالیاتی طولانی تر برای انرژی های پاک، تعطیلی کارخانه هایی که ذغال سنگ و سوخت های فسیلی مصرف می کنند، و اقدام های مشابه می تواند بر دوره گذار از انرژی های فسیلی به انرژی های پاک تجدیدپذیر مؤثر واقع شود.
بر اساس برآوردهای دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا که در پژوهش جامع 2020 comprehensive 2020 study انجام شده، اگر تمام خودروهای تولیدی تا سال 2030 برقی شوند، و تمام منازل و کارخانه ها فقط از برق استفاده نمایند، امکانات فعلی جوابگوی برق مورد نیاز نخواهند بود. تنها 35 درصد از این افزایش ظرفیت برق را خودروها مصرف خواهند کرد.
برای دو برابر شدن ظرفیت تولید برق مورد نیاز، علاوه بر ایجاد مزارع تولید برق به کمک انرژی باد و خورشید بایدکارخانه های برق هسته ای احداث شوند و زیرساخت های ذخیره انرژی در باتری به وجود آیند. از آن جایی که دوره گذار خودروهای بنزینی به برقی و تبدیل برق مورد نیاز منازل و کارخانه ها از سوخت های فسیلی به انرژی های پاک و تجدیدپذیر در طول 4 دهه و تدریجی خواهد بود، نیروگاه های برق دنیا با وقفه شدید و قطعی برق مواجه نخواهند شد.
نیکیت آبیانکار Nikit Abhyankar از دانشمندان ارشدی که در انجام این مطالعه جامع نقش اصلی را داشته می گوید: «خوشبختانه کمر نیروگاه های برق نخواهد شکست. رسیدن به ظرفیت مورد نیاز دست یافتنی است و در گذشته هم تجربه آن وجود داشته است.»
بیشترین رشد تقاضا برای برق و انرژی پاک از سوی خودروهای برقی خواهد بود، در مقام دوم منازل و در مقام سوم کارخانه ها و صنایع سنگین قرار دارند که به طور تدریجی باید مصرف سوخت فسیلی را کاهش داده و به برق پاک و انرژی تجدیدپذیر روی بیاورند.
مطالعه ای جداگانه در دانشگاه پرینستون هم انجام شده است. این پژوهش هم تا حدودی مؤید مطالعه دانشگاه برکلی کالیفرنیا است و برآوردها نشان می دهد که باید تا سال 2030 میزان تولید برق 60 درصد افزایش پیدا کند.
با توجه به این که نیروگاه های فعلی تولید برق بر اساس فناوری های سده گذشته ایجاد شده اند، زمان خیلی کمی باقی مانده است. در دولت جدید آمریکا برنامه های برای صرف 2 هزار میلیارد دلار برای زیرساخت های جدید پیشنهاد شده است که به احتمال زیاد در چهار سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می شود. نکته امیدوارکننده در این موضوع، کاهش قیمت ها در ساخت توربین های بادی، باتری ها و به طور کلی فناوری های تولید انرژی پاک است که همراه با مدل های کسب و کار جدید business models امکان توسعه فناوری های انرژی پاک و تجدیدپذیر را افزایش داده است.
سیاست گذاری های دولت ها از جمله معافیت های مالیاتی طولانی تر برای انرژی های پاک، تعطیلی کارخانه هایی که ذغال سنگ و سوخت های فسیلی مصرف می کنند، و اقدام های مشابه می تواند بر دوره گذار از انرژی های فسیلی به انرژی های پاک تجدیدپذیر مؤثر واقع شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها