جزئیات تغییر سهمیه سوخت وانت بارها
پدال نیوز- مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: سهمیه سوخت وانتبارها بر اساس عملکرد و پیمایش این خودروها تخصیص مییابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از وزارت نفت، مسعود رضایی، در برنامه پیگیری شبکه خبر درباره سهمیه بنزین وانتبارها گفت: با تکمیل ثبتنامها و متناسب با عملکرد وانتها تا دو برابر سهمیه اولیه بنزین تخصیص داده میشود.
وی درباره پیامکهای ارسالشده درباره کاهش سهمیه سوخت وانتبارها، توضیح داد: بخشی از این پیامکها صحت دارد زیرا سهمیههای سوخت متناسب با عملکرد و پیمایش وانتبارها پرداخت میشود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره تعریف وانتبار پرمصرف، اظهار داشت: تعریف دقیق وانتبار پرمصرف و کممصرف را همکاران ناجا انجام میدهند و نمونه شاخص وانتهای پرمصرف نیسانهای آبیرنگ هستند که تا چهار تن بار را حمل میکنند و پیکان وانت یا پرایدوانت هم نماد کممصرف هستند.
رضایی با بیان اینکه بیش از یک سال از سهمیهبندی وانتبارها گذشته است، ادامه داد: سامانه شناسایی عملکرد در دستگاههای مختلف طراحی شده و با توجه به آنکه پیش از این هنوز سامانه کامل نشده بود یک مقدار ثابت سهمیه سوخت به این ناوگان تخصیص میدادیم.
وی بیان کرد: هم اکنون با توجه به تکمیل ثبتنام تا دو برابر سهمیه سوخت در بعضی از موارد به این ناوگان تخصیص دادیم، بهطوری که سهمیه بنزین برای گروههای کممصرف 120 لیتر حداقل و 400 لیتر حداکثر و برای ناوگان پرمصرف هم 200 لیتر حداقل و حداکثر 600 لیتر است.
به گفته این مقام مسئول در کشور در مجموع 2 میلیون و 400 هزار وانتبار فعال داریم که نیمی از آنها دوگانهسوز هستند و هیچ تغییری در سهمیه سوخت آنها ایجاد نشده و سیانجی هم در سهمیه سوخت آنها قرار دارد. یک میلیون و 200 هزار خودرو تکسوز هم شناسایی شدهاند.
رضایی با بیان اینکه سهمیه تخصیصیافته بهصورت لیتراژی برای تمامی وانتبارها اعم از وانتبارهایی که خدمات عمومی ارائه میکنند، یا بهصورت شخصی مورد استفاده قرار میگیرند، بهصورت یکسان در ابتدای هر ماه به کارت هوشمند سوخت واریز میشود، افزود: وانتبارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.
وی توضیح داد: با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت برای توزیع عادلانه سوخت یارانهای در حوزه خدمات عمومی بهویژه وانتبارها و بهمنظور حمایت از کسبوکارهای ارائهکننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه امسال، سهمیه لیتراژی همه ناوگان وانتبار تک سوز کممصرف از 150 به 120 لیتر و پرمصرف از 250 به 200 لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی کنونی برای ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارتبانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران میشود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت تأکید کرد: هیچگونه کاهشی در سهمیه سوخت وانتبارهایی که خدمات عمومی ارائه میدهند، اعمال نمیشود.
وی درباره پیامکهای ارسالشده درباره کاهش سهمیه سوخت وانتبارها، توضیح داد: بخشی از این پیامکها صحت دارد زیرا سهمیههای سوخت متناسب با عملکرد و پیمایش وانتبارها پرداخت میشود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره تعریف وانتبار پرمصرف، اظهار داشت: تعریف دقیق وانتبار پرمصرف و کممصرف را همکاران ناجا انجام میدهند و نمونه شاخص وانتهای پرمصرف نیسانهای آبیرنگ هستند که تا چهار تن بار را حمل میکنند و پیکان وانت یا پرایدوانت هم نماد کممصرف هستند.
رضایی با بیان اینکه بیش از یک سال از سهمیهبندی وانتبارها گذشته است، ادامه داد: سامانه شناسایی عملکرد در دستگاههای مختلف طراحی شده و با توجه به آنکه پیش از این هنوز سامانه کامل نشده بود یک مقدار ثابت سهمیه سوخت به این ناوگان تخصیص میدادیم.
وی بیان کرد: هم اکنون با توجه به تکمیل ثبتنام تا دو برابر سهمیه سوخت در بعضی از موارد به این ناوگان تخصیص دادیم، بهطوری که سهمیه بنزین برای گروههای کممصرف 120 لیتر حداقل و 400 لیتر حداکثر و برای ناوگان پرمصرف هم 200 لیتر حداقل و حداکثر 600 لیتر است.
به گفته این مقام مسئول در کشور در مجموع 2 میلیون و 400 هزار وانتبار فعال داریم که نیمی از آنها دوگانهسوز هستند و هیچ تغییری در سهمیه سوخت آنها ایجاد نشده و سیانجی هم در سهمیه سوخت آنها قرار دارد. یک میلیون و 200 هزار خودرو تکسوز هم شناسایی شدهاند.
رضایی با بیان اینکه سهمیه تخصیصیافته بهصورت لیتراژی برای تمامی وانتبارها اعم از وانتبارهایی که خدمات عمومی ارائه میکنند، یا بهصورت شخصی مورد استفاده قرار میگیرند، بهصورت یکسان در ابتدای هر ماه به کارت هوشمند سوخت واریز میشود، افزود: وانتبارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.
وی توضیح داد: با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت برای توزیع عادلانه سوخت یارانهای در حوزه خدمات عمومی بهویژه وانتبارها و بهمنظور حمایت از کسبوکارهای ارائهکننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه امسال، سهمیه لیتراژی همه ناوگان وانتبار تک سوز کممصرف از 150 به 120 لیتر و پرمصرف از 250 به 200 لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی کنونی برای ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارتبانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران میشود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت تأکید کرد: هیچگونه کاهشی در سهمیه سوخت وانتبارهایی که خدمات عمومی ارائه میدهند، اعمال نمیشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها