رانندگان پرخطر به پلیس احضار میشوند
پدال نیوز- رئیس پلیس راهور تهران گفت: رانندگانی که مرتکب رفتارهای پرخطر شوند، پس از اعمال قانون و دریافت نمره منفی، در صورت تکرار رفتارشان در وهله نخست به پلیس احضار شده، تحت آموزش قرار میگیرند و در صورت تداوم رفتارشان به مراجع قضائی معرفی میشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی در برنامه تلویزیویی در تشریح آغاز فعالیت و اقدامات قرارگاه سرعت پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: گروهی از رانندگان پرخطر وجود دارند که قوانین و ضوابط موجود برای آنها بازدارنده نیست و همچنان به تخلفات خود ادامه میدهند؛ این رانندگان با سرعت سرسامآور و بیش از حد مجاز در سطح شهر، کمربندیها و سایر نقاط جان خود و دیگران را به خطر میاندازند.
رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه رانندگان پرخطر 23 درصد از تصادفات منجر به فوت را تشکیل میدهند، گفت: قوانین موجود برای رانندگان خودروهای شخصی که اینگونه رفتارهای پرخطر دارند، 10 نمره منفی و 200 هزار تومان جریمه و برای رانندگان حمل و نقل عمومی با این نحوه رانندگی پرخطر 15 نمره منفی درنظر گرفته است، اگر این قوانین بازدارنده بود، عملاً کسی نباید تاکنون مرتکب چنین تخلفاتی میشد.
وی تصریح کرد: سوابق نشاندهنده این است که باید روی این رانندگان کار و تمرکز بیشتری کرد لذا با مراجع قضائی مخصوصاً دادستان محترم هماهنگی کرده و مجوز اخذ کردیم تا در قالب یک کار قرارگاهی، اقدامی 24 ساعته و هماهنگی با بخشهای مختلف نظارتی، رانندگانی که مرتکب این تخلف میشوند را در وهله نخست احضار کنیم، این افراد در مجموعه پلیس تحت آموزش قرار میگیرند همچنین سوابق آنها به عنوان نخستین تخلف و آموزش ارائه شده، در سامانههای ما ثبت میشود.
این مقام انتظامی افزود: در صورت تکرار پرونده، برای این رانندگان پرونده تشکیل شده، به مراجع قضائی معرفی میشوند و مشمول مجازاتهای سنگینتر خواهند شد.
حمیدی بیان کرد: در چند روز آینده برای این دسته رانندگان با نهایی شدن هماهنگی نهایی، تستهای روانی را نیز در دستور کار قرار میدهیم، قطعاً فردی که اینچنین تخلفاتی مرتکب میشود، جامعه را نمیبیند و جان خود و دیگران را به خطر میاندازد، یک مشکل روحی و روانی دارد.
رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: این طرح، جدای از قوانین قبلی نیست و در کنار آنها اجرا میشود، یعنی قوانین مربوطه (جریمه و نمره منفی) ابتدا اعمال میشود و ضوابط جدید و موجود برای رانندگانی است که تکرار تخلف دارند.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه به نقطهای برسیم که هیچ راننده پرخطری نداشته باشیم، عنوان کرد: طرح مذکور به صورت پایلوت از چند روز پیش آغاز شده و طبق بازخورد و برآورد ما اثرات خوبی داشته است، همکاران ما در بخشهای محسوس، نامحسوس و در حوزه بزرگراهی در رابطه با این موضوع کار میکنند و امروز به صورت رسمی، رسانهای و اطلاعرسانی شد.
رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه رانندگان پرخطر 23 درصد از تصادفات منجر به فوت را تشکیل میدهند، گفت: قوانین موجود برای رانندگان خودروهای شخصی که اینگونه رفتارهای پرخطر دارند، 10 نمره منفی و 200 هزار تومان جریمه و برای رانندگان حمل و نقل عمومی با این نحوه رانندگی پرخطر 15 نمره منفی درنظر گرفته است، اگر این قوانین بازدارنده بود، عملاً کسی نباید تاکنون مرتکب چنین تخلفاتی میشد.
وی تصریح کرد: سوابق نشاندهنده این است که باید روی این رانندگان کار و تمرکز بیشتری کرد لذا با مراجع قضائی مخصوصاً دادستان محترم هماهنگی کرده و مجوز اخذ کردیم تا در قالب یک کار قرارگاهی، اقدامی 24 ساعته و هماهنگی با بخشهای مختلف نظارتی، رانندگانی که مرتکب این تخلف میشوند را در وهله نخست احضار کنیم، این افراد در مجموعه پلیس تحت آموزش قرار میگیرند همچنین سوابق آنها به عنوان نخستین تخلف و آموزش ارائه شده، در سامانههای ما ثبت میشود.
این مقام انتظامی افزود: در صورت تکرار پرونده، برای این رانندگان پرونده تشکیل شده، به مراجع قضائی معرفی میشوند و مشمول مجازاتهای سنگینتر خواهند شد.
حمیدی بیان کرد: در چند روز آینده برای این دسته رانندگان با نهایی شدن هماهنگی نهایی، تستهای روانی را نیز در دستور کار قرار میدهیم، قطعاً فردی که اینچنین تخلفاتی مرتکب میشود، جامعه را نمیبیند و جان خود و دیگران را به خطر میاندازد، یک مشکل روحی و روانی دارد.
رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: این طرح، جدای از قوانین قبلی نیست و در کنار آنها اجرا میشود، یعنی قوانین مربوطه (جریمه و نمره منفی) ابتدا اعمال میشود و ضوابط جدید و موجود برای رانندگانی است که تکرار تخلف دارند.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه به نقطهای برسیم که هیچ راننده پرخطری نداشته باشیم، عنوان کرد: طرح مذکور به صورت پایلوت از چند روز پیش آغاز شده و طبق بازخورد و برآورد ما اثرات خوبی داشته است، همکاران ما در بخشهای محسوس، نامحسوس و در حوزه بزرگراهی در رابطه با این موضوع کار میکنند و امروز به صورت رسمی، رسانهای و اطلاعرسانی شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها