کد خبر:
۱۳۶۵۵۰ ۰۹:۱۷
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دوره تغییر قیمت خودرو 6 ماهه شد
پدال نیوز : رئیس شورای رقابت در پاسخ به پرسشی مبنیبر اینکه آیا قرار است از این به بعد، ۶ ماه یکبار قیمت کارخانهای خودرو افزایش پیدا کند؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس شورای رقابت در پاسخ به پرسشی مبنیبر اینکه آیا قرار است از این به بعد، ۶ ماه یکبار قیمت کارخانهای خودرو افزایش پیدا کند؟
گفت: وظیفه شورای رقابت است که دستورالعمل قیمت کالاهای انحصاری را اعلام کند. قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی قیمت خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند. رضا شیوا در پاسخ به پرسش دیگری مبنیبر اینکه آیا ممکن است قیمتگذاری به کمیته خودرو واگذار شود، بیان کرد: براساس قانون، قیمتگذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است، اینک به سازمان دیگری مانند کمیته خودرو محول شود، شایعه است. وی اما در مورد خصوصیسازی صنعت خودرو نیز گفت:با وجود اینکه دولت تنها ۲۰ درصد سهم در خودروسازی دارد، اما مدیریت این صنعت را به دست گرفته است.شیوا افزود:در حال حاضر خودروسازان خصوصی هستند، یعنی دولت کمتر از ۲۰ درصد در این صنعت سهم دارد، بنابراین میتوان گفت از نظر قانونی خودروسازان دولتی نیستند و خصوصی به شمار میروند. وی گفت:خصوصیسازی یعنی اینکه دولت سهم خود را واگذار کند؛ با این حال براساس قانون مجلس شورای اسلامی، خودروسازی جزو صنایعی است که دولت میتواند تا ۲۰ درصد سهم در آن را داشته باشد و با توجه به اینکه دولت تنها ۲۰ درصد در خودروسازی سهم دارد و مدیریت این بخش را به دست گرفته است.
گفت: وظیفه شورای رقابت است که دستورالعمل قیمت کالاهای انحصاری را اعلام کند. قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی قیمت خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند. رضا شیوا در پاسخ به پرسش دیگری مبنیبر اینکه آیا ممکن است قیمتگذاری به کمیته خودرو واگذار شود، بیان کرد: براساس قانون، قیمتگذاری خودرو وظیفه شورای رقابت است، اینک به سازمان دیگری مانند کمیته خودرو محول شود، شایعه است. وی اما در مورد خصوصیسازی صنعت خودرو نیز گفت:با وجود اینکه دولت تنها ۲۰ درصد سهم در خودروسازی دارد، اما مدیریت این صنعت را به دست گرفته است.شیوا افزود:در حال حاضر خودروسازان خصوصی هستند، یعنی دولت کمتر از ۲۰ درصد در این صنعت سهم دارد، بنابراین میتوان گفت از نظر قانونی خودروسازان دولتی نیستند و خصوصی به شمار میروند. وی گفت:خصوصیسازی یعنی اینکه دولت سهم خود را واگذار کند؛ با این حال براساس قانون مجلس شورای اسلامی، خودروسازی جزو صنایعی است که دولت میتواند تا ۲۰ درصد سهم در آن را داشته باشد و با توجه به اینکه دولت تنها ۲۰ درصد در خودروسازی سهم دارد و مدیریت این بخش را به دست گرفته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها