کد خبر:
۱۳۶۲۲۱ ۱۳:۰۸
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
چرا بنز و ب ام و استاندارد نمیگیرد، اما خودروهای داخلی میگیرند؟
پدال نیوز: بیات در خصوص عدم صدور مجوز استاندارد برای خودروهای خارجی مانند بنز و ب ام و توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: در ۱۰ ماه نخست سال ۴۰ هزار اظهارنامه صادر شده است، خیلی از کالاها ممکن است اظهارنامه دریافت نکنند. در برخی موارد کالاها سازمان ملی استاندارد تکلیفی ندارد، ۱۰۰ محموله غذایی وجود دارد که اظهارنامه را نگرفته اند.
او ادامه داد: اکنون روغن پالم، قطعات خودرو، ورقهای فولادی و پمپ آب در گمرکات مانده اند که غیر استاندارد هستند.
او گفت: در ارتباط با چای، نشانه گذاری شده است، روی محصولات وارداتی چای نشانه گذاری وجود ندارد و نمیتوانیم پی ببریم محمولهها از کجا وارد شده است. سازمان ملی استاندارد چارهای ندارد در این موارد اجازه واردات داده نمی شود.
بیات گفت: در مراحلی چایهای وارداتی را آزمایش کردیم کردیم که استاندارد لازم را نداشتد.
او با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی بنز و ی ام و بیان کرد: برای واردات خودرو فقط الزامات سازمان استاندارد مطرح نیست و وزارت صمت آن را به ما اعلام میکند و تعیین و تکلیف آن بر عهده وزارت صمت است.
بیات گفت: به عنوان مثال یک خودروی نو نباید بیش از ۱۰۰ کیلومتر پیموده باشد که برخی از خودروهای مانده در گمرک استوک و دچار نقص فنی هستند. هر شرکتی برای واردات نیاز است گواهی تعلیق بگیرد؛ شرکتهای وارد کننده هیچ کدام گواهی ارائه نداده اند.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: خودروهایی که استوک هستند را نمیتوانیم وارد کنیم، وقتی خودرویی را نتوانیم وارد کنیم حکم قاچاق را دارد و سازمان املاک تطبیقی با آن برخورد خواهد کرد. خودرو استوک آمریکایی را نمیتوانیم وارد کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
او ادامه داد: اکنون روغن پالم، قطعات خودرو، ورقهای فولادی و پمپ آب در گمرکات مانده اند که غیر استاندارد هستند.
او گفت: در ارتباط با چای، نشانه گذاری شده است، روی محصولات وارداتی چای نشانه گذاری وجود ندارد و نمیتوانیم پی ببریم محمولهها از کجا وارد شده است. سازمان ملی استاندارد چارهای ندارد در این موارد اجازه واردات داده نمی شود.
بیات گفت: در مراحلی چایهای وارداتی را آزمایش کردیم کردیم که استاندارد لازم را نداشتد.
او با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی بنز و ی ام و بیان کرد: برای واردات خودرو فقط الزامات سازمان استاندارد مطرح نیست و وزارت صمت آن را به ما اعلام میکند و تعیین و تکلیف آن بر عهده وزارت صمت است.
بیات گفت: به عنوان مثال یک خودروی نو نباید بیش از ۱۰۰ کیلومتر پیموده باشد که برخی از خودروهای مانده در گمرک استوک و دچار نقص فنی هستند. هر شرکتی برای واردات نیاز است گواهی تعلیق بگیرد؛ شرکتهای وارد کننده هیچ کدام گواهی ارائه نداده اند.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: خودروهایی که استوک هستند را نمیتوانیم وارد کنیم، وقتی خودرویی را نتوانیم وارد کنیم حکم قاچاق را دارد و سازمان املاک تطبیقی با آن برخورد خواهد کرد. خودرو استوک آمریکایی را نمیتوانیم وارد کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش