در نشست کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در محل وزارت کشور مطرح شد:
خودکفایی در تولید تجهیزات مقابله با کرونا
پدال نیوز- وزیر صمت از توان بالای کشور در بخش تولید تجهیزات مرتبط با بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: امروز در کنار تامین کامل نیازهای داخلی در حوزه مقابله با کرونا به مرحله صادارت تجیهزات مرتبط با بیماری کرونا رسیده ایم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حاشیه نشست امروز کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت کرونا با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حوزه تجیهزات پزشکی مرتبط با کرونا به مرحله خودکفایی رسیده ایم؛ گفت: با تولیدات انبوهی که در کشور برقرار شده، همه نیازمندیهای وزارت بهداشت را تأمین میکنیم.
وزیر صمت با تاکید بر اینکه دیگر هیچ نگرانی در حوزه تجیهزات پزشکی مرتبط با کرونا نداریم؛ گفت: در تولید ماسک مازاد تولید داریم و تعدادی تولید کنندگان تقاضای صادارت دارند.
وی اضافه کرد: در حوزه ونتیلاتور خوشبختانه دو کارخانه بزرگ در کشور در این بخش تولیدات بسیاری خوبی دارند و نیازهای وزارت بهداشت را تامین می کنند و با توجه به تولید زیاد؛ ظرفیت صادرات هم وجود دارد.
رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص دستگاههای اکسیژن ساز هم گفت: واحدهای تولیدی ما آمادگی بالایی برای تامین نیازهای وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی کشور دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص اکسیژن بیمارستان ها نیز شرکت فولاد اصفهان و کرمان و برخی از استانهای دیگر این کالاها را به صورت رایگان به بیمارستانها میدهند.
رزم حسینی گفت:: خوشبختانه موفق شدیم با همکاری همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در بحث تجهیزات مربوط به کرونا به خودکفایی برسیم و این تلاش ادامه دارد.
رزم حسینی گفت: در بحث صادرات نیز قرار شد بنا به تقاضای وزارت بهداشت و درمان چنانچه اگر مازاد تشخیص دادند، اجازه صادرات داده شود.
وزیر صمت با تاکید بر اینکه دیگر هیچ نگرانی در حوزه تجیهزات پزشکی مرتبط با کرونا نداریم؛ گفت: در تولید ماسک مازاد تولید داریم و تعدادی تولید کنندگان تقاضای صادارت دارند.
وی اضافه کرد: در حوزه ونتیلاتور خوشبختانه دو کارخانه بزرگ در کشور در این بخش تولیدات بسیاری خوبی دارند و نیازهای وزارت بهداشت را تامین می کنند و با توجه به تولید زیاد؛ ظرفیت صادرات هم وجود دارد.
رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص دستگاههای اکسیژن ساز هم گفت: واحدهای تولیدی ما آمادگی بالایی برای تامین نیازهای وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی کشور دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص اکسیژن بیمارستان ها نیز شرکت فولاد اصفهان و کرمان و برخی از استانهای دیگر این کالاها را به صورت رایگان به بیمارستانها میدهند.
رزم حسینی گفت:: خوشبختانه موفق شدیم با همکاری همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در بحث تجهیزات مربوط به کرونا به خودکفایی برسیم و این تلاش ادامه دارد.
رزم حسینی گفت: در بحث صادرات نیز قرار شد بنا به تقاضای وزارت بهداشت و درمان چنانچه اگر مازاد تشخیص دادند، اجازه صادرات داده شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها