کد خبر:
۱۳۳۴۳۶ ۱۱:۴۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی مهرماه نشان داد؛
وانتهای تولید ایران چقدر کیفیت دارد؟
پدال نیوز- ارزیابی کیفیت وانتهای تولیدی در مهرماه سال جاری بیانگر این است که علیرغم اینکه طبق آمار، وانتها از جمله خودروهایی هستند که ماهانه با تیراژ بالایی تولید میشوند اما جنبه کمی داشته و کیفیت آن چندان مورد نظر سازندگان آنها نیست. طبق ارزیابی صورت گرفته، پنج وانت موفق به اخذ سه ستاره کیفی شدهاند و یک مدل وانت هم دو ستاره شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، براساس ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سنجش کیفیت وانتهای تولیدی در مهرماه سال جاری، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده است.
در گروه قیمتی دو نیز وانت نیسان ریچ، وانتسایپا 151، وانت کارا 2000 تککابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 نیز توانستهاند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.
در همین سطح قیمتی وانت آریسان هم دو سه از پنج ستاره کیفی را اخذ کرده است.
این در حالی است که طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در میزان تولید خودروها، وانتها در جایگاه خوبی نسبت به سایر تولیدات خودرویی کشور داشته است. در مدت هفت ماهه امسال، 46 هزار و 797 دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 22 درصدی داشته است اما کیفیت آنها همچنان ثابت باقی مانده است.
البته کیفیت وانتها مدتهاست که در همین سطح مانده و دیگر وانتی بالاتر از سه ستاره کیفی تولید نمیشود. اینجاست که این سوال پیش میآید، آیا تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ میتواند سبب شود که از کیفیت آنها و سعی بر ارتقا آنها صرف نظر کرد؟
در گروه قیمتی دو نیز وانت نیسان ریچ، وانتسایپا 151، وانت کارا 2000 تککابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 نیز توانستهاند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.
در همین سطح قیمتی وانت آریسان هم دو سه از پنج ستاره کیفی را اخذ کرده است.
این در حالی است که طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در میزان تولید خودروها، وانتها در جایگاه خوبی نسبت به سایر تولیدات خودرویی کشور داشته است. در مدت هفت ماهه امسال، 46 هزار و 797 دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 22 درصدی داشته است اما کیفیت آنها همچنان ثابت باقی مانده است.
البته کیفیت وانتها مدتهاست که در همین سطح مانده و دیگر وانتی بالاتر از سه ستاره کیفی تولید نمیشود. اینجاست که این سوال پیش میآید، آیا تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ میتواند سبب شود که از کیفیت آنها و سعی بر ارتقا آنها صرف نظر کرد؟
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها