معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
واگذاری پنج بزرگراه دیگر کشور به بخش خصوصی+ جزئیات
پدال نیوز: معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی احداث و بهرهبرداری از پنج طرح بزرگراهی کشور را از طریق مشارکت با دولت برعهده خواهد گرفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، امیرمحمود غفاری در این باره اظهار کرد: در راستای حضور بخش خصوصی در اجرای طرحهای عمرانی کشور، این وزارتخانه پس از تصویب واگذاری تعدادی از طرحهای بزرگراهی کشور، روز گذشته با واگذاری پنج طرح مهم بزرگراهی و شریانی دیگر کشور موافقت و واگذاری آنها به بخش خصوصی تصویب شد.
وی افزود: تامین مالی این طرحها با توجه به ایجاد ظرفیت قانونی مناسب در سال جاری و بر اساس بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صورت می گیرد که بر اساس این ظرفیت قانونی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون سال جاری تصویب شد، امکان ارتقاء شبکه جادهای کشور و متعاقب آن تسهیل تردد، کاهش ترافیک، افزایش سهم جابهجایی مسافر و کالا در محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در جلسه چهارم کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی ایران طرحهای توجیهی واگذاری بررسی و به تصویب رسیده است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه به زودی فراخوان شناسایی سرمایهگذار طرحهای مذکور از طریق رسانههای جمعی منتشر خواهد شد.
غفاری با اشاره به روش واگذاری پنج طرح را مشارکت به روش BOT گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا و بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی هزینه میشود. پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهرهبرداری و اخذ عوارض تردد از وسایل نقلیه تامین میشود. در این قالب احداث پروژه بزرگراه امامزاده هاشم – خمام - آقاسیدشریف با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیردولتی یکی از پروژههای مهم این وزارتخانه است که بزودی واگذار خواهد شد.
وی همچنین درباره دیگر طرحهای واگذار شده اعلام کرد: پروژه فومن – شفت – سراوان از محل طرح احداث بهسازی راه اصلی نمین – آستارا - اردبیل سرچمبا مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی و اگذار میشود. پروژه پاتاوه - دهدشت نیز از محل طرح احداث راه اصلی شهرضا – بهبهان - بابا میدان و پروژه کمربندی شیراز از محل طرح احداث باند دوم شهرضا - کمربندی شیراز- سه راهی تخت جمشید دو طرح دیگری هستند که بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۲۷ قانون الحاق واگذار خواهند شد. این طرح در یک دوره ۳ ساله توسط سرمایهگذار احداث و طی ۲۰ سال مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سالجاری از این طریق مراحل احداث بخش قابل توجهی از محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوص اجرایی میشود، گفت: بزرگراه کمربندی شیراز نیز با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی واگذار می شود که همانند طرح قبلی در دورهای ۳ ساله احداث خواهد شد.
وی افزود: تامین مالی این طرحها با توجه به ایجاد ظرفیت قانونی مناسب در سال جاری و بر اساس بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صورت می گیرد که بر اساس این ظرفیت قانونی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون سال جاری تصویب شد، امکان ارتقاء شبکه جادهای کشور و متعاقب آن تسهیل تردد، کاهش ترافیک، افزایش سهم جابهجایی مسافر و کالا در محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در جلسه چهارم کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی ایران طرحهای توجیهی واگذاری بررسی و به تصویب رسیده است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه به زودی فراخوان شناسایی سرمایهگذار طرحهای مذکور از طریق رسانههای جمعی منتشر خواهد شد.
غفاری با اشاره به روش واگذاری پنج طرح را مشارکت به روش BOT گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا و بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی هزینه میشود. پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهرهبرداری و اخذ عوارض تردد از وسایل نقلیه تامین میشود. در این قالب احداث پروژه بزرگراه امامزاده هاشم – خمام - آقاسیدشریف با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیردولتی یکی از پروژههای مهم این وزارتخانه است که بزودی واگذار خواهد شد.
وی همچنین درباره دیگر طرحهای واگذار شده اعلام کرد: پروژه فومن – شفت – سراوان از محل طرح احداث بهسازی راه اصلی نمین – آستارا - اردبیل سرچمبا مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی و اگذار میشود. پروژه پاتاوه - دهدشت نیز از محل طرح احداث راه اصلی شهرضا – بهبهان - بابا میدان و پروژه کمربندی شیراز از محل طرح احداث باند دوم شهرضا - کمربندی شیراز- سه راهی تخت جمشید دو طرح دیگری هستند که بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۲۷ قانون الحاق واگذار خواهند شد. این طرح در یک دوره ۳ ساله توسط سرمایهگذار احداث و طی ۲۰ سال مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سالجاری از این طریق مراحل احداث بخش قابل توجهی از محورهای بزرگراهی با مشارکت بخش خصوص اجرایی میشود، گفت: بزرگراه کمربندی شیراز نیز با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی واگذار می شود که همانند طرح قبلی در دورهای ۳ ساله احداث خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش