احیای کارخانههای ورشکسته ساخت مخزن CNG
پدال نیوز- اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی به دوگانه سوز، موجب احیای کارخانههای تولید مخزن CNG در کشور شده که پیش از این ورشکسته و تعطیل شده بودند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، پس از رها کردن موضوع توسعه صنعت CNG و نزدیک شدن قیمت عرضه بنزین و سوخت CNG در میانه دهه 90 شمسی و عدم استفاده از ابزارهای مشوق در این بخش، در طی سالهای گذشته شاهد افت تقاضا برای استفاده از سوخت پاک در کشور بودیم. از سوی دیگر بخشی از تقاضای موجود نیز با استفاده از مخازن وارداتی پاسخ داده می شد و عملا تا میانه سال گذشته از 10 مخزنساز داخلی، فقط 2 مخزن ساز فعال باقی مانده و بقیه ورشکست شده و فعالیت خود را تعطیل کرده بودند.
با ورود دوباره دولت به رونق صنعت CNG و با اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز که در فاز نخست با ثبت نام و تبدیل رایگان خودروهای عمومی آغاز شد، دوباره رونق به تولید داخلی مخازن CNG بازگشت.
در میانه سال گذشته فقط 2 مخزن ساز داخلی فعال بودند اما امروز با گذشت 3 ماه از رونمایی از سامانه gcr.niopdc.ir و ثبت درخواست بیش از 95 هزار خودرو برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز، 6 کارخانه ساخت مخزن CNG در کشور فعال است.
حمید قاسمی دهچشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در این خصوص در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از مزایای طرح تبدیل رایگان خودروها به دوگانه سوز بحث اشتغال زایی است؛ در حال حاضر 6 کارخانه داخلی همزمان با هر کدام 1000 نفر ظرفیت اشتغالزایی در مدار هستند.
وی افزود: روزانه می توانیم 1000 مخزن در کشور تولید کنیم و این ظرفیت هماکنون فعال است.
قاسمی دهچشمه با اشاره به ورشکست شدن کارخانههای تولید مخزن CNG در طی سالهای گذشته، گفت: 4 کارخانه از کارخانههای ورشکست شده، احیا شدهاند و یک کارخانه غیرفعال ساخت مخزن هم داریم که آن هم در آیندهای نزدیک فعال می شود و به مدار تولید و بهره برداری وارد میشود.
با ورود دوباره دولت به رونق صنعت CNG و با اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز که در فاز نخست با ثبت نام و تبدیل رایگان خودروهای عمومی آغاز شد، دوباره رونق به تولید داخلی مخازن CNG بازگشت.
در میانه سال گذشته فقط 2 مخزن ساز داخلی فعال بودند اما امروز با گذشت 3 ماه از رونمایی از سامانه gcr.niopdc.ir و ثبت درخواست بیش از 95 هزار خودرو برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز، 6 کارخانه ساخت مخزن CNG در کشور فعال است.
حمید قاسمی دهچشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در این خصوص در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از مزایای طرح تبدیل رایگان خودروها به دوگانه سوز بحث اشتغال زایی است؛ در حال حاضر 6 کارخانه داخلی همزمان با هر کدام 1000 نفر ظرفیت اشتغالزایی در مدار هستند.
وی افزود: روزانه می توانیم 1000 مخزن در کشور تولید کنیم و این ظرفیت هماکنون فعال است.
قاسمی دهچشمه با اشاره به ورشکست شدن کارخانههای تولید مخزن CNG در طی سالهای گذشته، گفت: 4 کارخانه از کارخانههای ورشکست شده، احیا شدهاند و یک کارخانه غیرفعال ساخت مخزن هم داریم که آن هم در آیندهای نزدیک فعال می شود و به مدار تولید و بهره برداری وارد میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها