کد خبر:
۱۲۸۲۵۲ ۱۱:۱۱
۱۳۹۹/۰۵/۱۲
/ شرکتی که می گوید قصد له کردن رقبا را ندارد
در تمجید رغیب
پدال نیوز: رئیس هیات مدیره فولکس واگن می گوید، صعود شهاب سنگ گونه تسلا نشان می دهد که ارزشمندترین شرکت دنیا در آینده از عرصه حمل و نقل نوین خواهد بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رئیس هیات مدیره فولکس واگن علاقه ی خود را به مهیب ترین رغیب در عرصه خودروهای برقی یعنی تسلا، کتمان نمی کند. هربرت دییس می گوید نتایج فصل دوم سال 2020 تسلا که هفته گذشته منتشر شد ثابت می کند که حمل و نقل نوین mobility یکی از مهمترین صنایع آینده است. این اظهار نظر وی زمانی منتشر می شود که ایلان ماسک مدیر عامل تسلا هم موضوع شراکت با رقبا را چند باری است که مطرح کرده است هر چند که شراکت های پیشین تسلا نتیجه چشمگیری نشان نداده است.
خیلی از مردم حتی رقبای تسلا، کینه موفقیت یک ساله ی این شرکت را آنهم در این وانفسای شیوع ویروس کرونا به دل نگرفته اند و آن را موجه و منطقی ارزیابی می کنند. از نظر هربرت دییس، نتایج به دست آمده تسلا که برای بی رحم ترین تحلیل گران وال استریت شگفتی آفرین بود اثبات این ادعا است که ارزش موبیلیتی (حمل و نقل نوین) در چند دهه آینده رو به افزایش است. ایلان ماسک نتایجی خلق کرد که خیلی ها ممکن بودنِ آن را هم تصور نمی کردند. آنها در تسلا نشان دادند که خودروهای برقی هم می توانند سودآفرین باشند. به عنوان یکی از چند سازنده خودرو (مثل پورشه ای جی) تسلا هم بدون زیان و لطمه در حال عبور از پیچ سخت و دشوار کرونا است. این نشان می دهد که ظرف 5 تا 10 سال آینده ارزشمندترین شرکت دردنیا یک شرکت موبیلیتی است و این شرکت می تواند تسلا، اَپل یا فولکس واگن ای جی باشد.
برخلاف آن که تعداد و ارقام فروش محصولات تسلا به صورت نجومی در حال افزایش نیست اما ارزش سهام آن همچنان در حال رشد است. با این که حتی خود تسلا هم اعتراف می کند که بخشی از سودی که نشان داده در اثر اعتبارهای اعطا شده از سوی مؤسسات نظارتی و همچنین کمک های دولتی به خاطر مرخصی های با حقوق به کارکنان و کارگران این شرکت بوده است؛ با این حال سرمایه گذاران آن را قابل چشم پوشی دانسته و نتایج را تحسین کرده اند. همین حالا هم از لحاظ ارزش سهام، ارزش تسلا دو برابر فولکس واگن است.
این اولین باری نیست که دییس موفقیت های تسلا را تحسین می کند اما چون با اظهار نظرهای ایلان ماسک در خصوص همکاری رقبا همزمان شده توجه ها را به سمت خود جلب کرده است. فولکس واگن همین حالا هم با شرکت خودروسازی فورد آمریکا برای همکاری در فناوری های خودروهای برقی، اتحاد تشکیل داده و سایر خودروسازان قدیمی تر هم در حال شکل دادن به توافق های جدید هستند.
ایلان ماسک روز سه شنبه گذشته در یک توییت نوشت: «تسلا از اعطای مجوز نرم افزار و تأمین باتری و قوای محرکه به متقاضیان استقبال می کند. ما تلاش می کنیم که به استفاده از انرژی های پایدار و برگشت پذیر شتاب ببخشیم و قصد ما له کردن رقبا نیست.»
خیلی از مردم حتی رقبای تسلا، کینه موفقیت یک ساله ی این شرکت را آنهم در این وانفسای شیوع ویروس کرونا به دل نگرفته اند و آن را موجه و منطقی ارزیابی می کنند. از نظر هربرت دییس، نتایج به دست آمده تسلا که برای بی رحم ترین تحلیل گران وال استریت شگفتی آفرین بود اثبات این ادعا است که ارزش موبیلیتی (حمل و نقل نوین) در چند دهه آینده رو به افزایش است. ایلان ماسک نتایجی خلق کرد که خیلی ها ممکن بودنِ آن را هم تصور نمی کردند. آنها در تسلا نشان دادند که خودروهای برقی هم می توانند سودآفرین باشند. به عنوان یکی از چند سازنده خودرو (مثل پورشه ای جی) تسلا هم بدون زیان و لطمه در حال عبور از پیچ سخت و دشوار کرونا است. این نشان می دهد که ظرف 5 تا 10 سال آینده ارزشمندترین شرکت دردنیا یک شرکت موبیلیتی است و این شرکت می تواند تسلا، اَپل یا فولکس واگن ای جی باشد.
برخلاف آن که تعداد و ارقام فروش محصولات تسلا به صورت نجومی در حال افزایش نیست اما ارزش سهام آن همچنان در حال رشد است. با این که حتی خود تسلا هم اعتراف می کند که بخشی از سودی که نشان داده در اثر اعتبارهای اعطا شده از سوی مؤسسات نظارتی و همچنین کمک های دولتی به خاطر مرخصی های با حقوق به کارکنان و کارگران این شرکت بوده است؛ با این حال سرمایه گذاران آن را قابل چشم پوشی دانسته و نتایج را تحسین کرده اند. همین حالا هم از لحاظ ارزش سهام، ارزش تسلا دو برابر فولکس واگن است.
این اولین باری نیست که دییس موفقیت های تسلا را تحسین می کند اما چون با اظهار نظرهای ایلان ماسک در خصوص همکاری رقبا همزمان شده توجه ها را به سمت خود جلب کرده است. فولکس واگن همین حالا هم با شرکت خودروسازی فورد آمریکا برای همکاری در فناوری های خودروهای برقی، اتحاد تشکیل داده و سایر خودروسازان قدیمی تر هم در حال شکل دادن به توافق های جدید هستند.
ایلان ماسک روز سه شنبه گذشته در یک توییت نوشت: «تسلا از اعطای مجوز نرم افزار و تأمین باتری و قوای محرکه به متقاضیان استقبال می کند. ما تلاش می کنیم که به استفاده از انرژی های پایدار و برگشت پذیر شتاب ببخشیم و قصد ما له کردن رقبا نیست.»
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش