آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۸۰۸۳
۱۱:۱۱
۱۳۹۹/۰۵/۰۸
مدیرکل مسافری سازمان راهداری:

تنها 3 درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند

پدال نیوز- مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تنها حدود سه درصد از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری توانسته‌اند تسهیلات کرونایی دریافت کنند و با توجه به اینکه همه رانندگان هنوز موفق به ثبت نام در سامانه کارا نشدند درخواست تمدید مهلت آن را داده‌ایم که امیدواریم با این درخواست موافقت شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش مسافر و سفرهای بین استانی که تا حدود 80 درصد در ایام نوروز و تعطیلات قبل از آن ارزیابی شده بود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری از این مسئله متضرر شدند و مانند دیگر مشاغل کسب و کار آن‌ها نیز با مشکل مواجه شد.

نهایتا عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تصویب و تخصیص اعتبار حدود 700 میلیارد تومانی برای 113 هزار و 51 نفر راننده مسافری بین شهری در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد که مقرر شد این رانندگان تسهیلات شش میلیون تومانی را با کارمزد 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه از تیرماه دریافت کنند.

اما به نظر می‌رسد روند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به کندی صورت می‌گیرد. چرا که داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره به ایسنا گفت: تسهیلات کرونایی و روند پرداخت آن به کندی صورت می‌گیرد و با وجود اینکه تعداد زیادی از رانندگان ثبت نام کردند سایت و سامانه کارا جواب نمی‌دهد و با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: از میان حدود 113 هزار نفر راننده مسافری بین شهری که در ناوگان حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند تنها حدود 4000 نفر موفق شدند تا امروز تسهیلات شش میلیون تومانی کرونایی را دریافت کنند که حدود سه درصد از کل رانندگان می‌شود و از آنجا که تا پنجم مردادماه مهلت ثبت نام برای آن‌ها در سامانه کارا تعیین شده بود درخواست کردیم تا این مهلت تمدید شود و همه رانندگان بتوانند در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

باقرجوان همچنین درباره برخی مشکلات بوجود آمده در پرداخت تسهیلات بانکی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به رانندگان اظهار کرد: برخی از بانک‌ها با وجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخت‌گیری می‌کنند و تضامینی غیر از آنچه به تصویب رسیده را از رانندگان طلب می‌کنند، بنابراین رانندگان بین شهری در دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شدند و بعضا با تأخیر این وام به آن‌ها پرداخت می‌شود. از همه مسئولان بانکی و متولیان اصلی آن یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که این موانع را از سر راه بردارند تا رانندگان در دریافت این تسهیلات که قرار بود در تیرماه به حساب آن‌ها واریز شود، دچار مشکل نشوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو