آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۶۰۹۰
۱۲:۵۰
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

ناوگان اتوبوسرانی تهران تا 6 سال آینده فرسوده می‌شود!

پدال نیوز- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ درصد از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است، گفت: در صورت ادامه روند موجود، اتوبوس‌های تهران حداکثر تا ۶ سال دیگر دوام می‌آورند و تا آن زمان ۱۰۰ درصد آنها به سن فرسودگی رسیده‌اند!
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم؛ روند رو به رشد جمعیت تهران نیاز مردم  را برای استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش داد و متناسب با این نیاز به تعداد اتوبوس‌های پایتخت اضافه شد.

در حال حاضر حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد اما حال و روز اتوبوس‌های موجود مناسب نیست و 62 درصد ناوگان به سن فرسودگی رسیده است.

در حالی با حجم انبوه اتوبوس‌های فرسوده مواجه هستیم که سال‌هاست پایتخت‌نشین‌ها با آلودگی هوا مواجه هستند و اقدامات صورت گرفته به جایی نرسیده است و با توجه به جابه جایی بیش از 3 میلیون نفر در روز توسط اتوبوس‌های شرکت واحد، یکی از راه‌های موثر در کاستن از آلودکی هوا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است اما طی این سال‌ها این حوزه مورد بی‌مهری مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان دولتی قرار گرفته است و آمار اتوبوس‌های ارائه شده توسط دولت طی سال‌های اخیر مؤید این ادعاست.

دولت از سال 89 تاکنون هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده است و شهرداری تهران در سال گذشته تنها توانسته مبلغ 10 میلیارد تومان برای این حوزه از دولت دریافت کند اما این رقم بسیار ناچیز است و راه به جایی نمی‌برد.

محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت منوط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است، افزود: اگر منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل داریم تا با تمام توان نسبت به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوس‌های مستهلک، یک راهکار موقت برای برون رفت از چالش موجود است و راه حل نهایی برای خروج از این بحران نوسازی ناوگان است، اظهار کرد: بر اساس ماده 8 قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس‌های دیزل 10 سال و اتوبوس‌های گازسوز 12 سال است در صورتی که در حال حاضر متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران از سن فرسودگی فراتر رفته و 12.4 سال است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر 5 هزار و 786 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 585 دستگاه یعنی 62 درصد به سن فرسودگی رسیده‌اند و باید از رده خارج شوند، خاطرنشان کرد:  از سال 89 تاکنون یعنی در 10 سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از سوی دولت به پایتخت تحویل نشده است و در صورت ادامه روند موجود و عدم نوسازی ناوگان، اتوبوس های تهران حداکثر تا 6 سال دیگر دوام می آورند و تا آن زمان 100 درصد آنها به سن فرسودگی رسیده و از رده خارج می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران