وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه غدیر عنوان کرد:
کاهش زمان سفر در مصرف سوخت با افتتاح آزادراه غدیر
پدال نیوز- عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن اعلام این مطلب که آزادراه غدیر در ماههای آتی با حضور رییسجمهور افتتاح میشود، گفت: کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده که در آبانماه با حضور رییسجمهوری افتتاح خواهد شد و موجب بهرهمندی مردم در استانهای تهران، قم، البرز و مرکزی میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شد، گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز که تحت عنوان آزادراه غدیر «آبیک-چرمشهر» شناخته میشود 158 کیلومتر است که از آبیک در تقاطع آزادراه کرج-قزوین آغاز می شود و از منطقه گرمسار در آزادراه قم-گرمسار عبور می کند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهار استان تهران، البرز، مرکزی و قم عبور می کند، افزود: این آزادراه، آزادراههای شمالی- جنوبی کشور را به هم متصل میکند که سهم عمدهای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی البرز و تهران خواهد داشت. همچنین این آزادراه، دسترسی شرقی-غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل میکند و موجب کاهش زمان سفر 90 دقیقهای برای خودروهای سنگین و صرفهجویی در سوخت میشود.
عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن تشکر از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و توجه آن سازمان به پروژههای زیرساختی کشور، توضیح داد: راههای دسترسی و رمپهایی که برای این آزادراه احداث شده بیش از 60 کیلومتر است. شریک و سرمایهگذار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء است که با مشارکت شرکتهای خصوصی تراز اول کشور، هم مشاور و هم پیمانکار توانستند رکوردی را در این پروژه ثبت کنند.
اسلامی یادآور شد: کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده است که در آبان ماه با حضور رییسجمهوری افتتاح میشود و یکی دیگر از وعدههای ما در استانهای تهران، قم، البرز و مرکزی که از آن بهره خواهند برد افتتاح این اتوبان در امسال خواهد بود.
گفتنی است پروژه آبیک- چرمشهر (آزادراه غدیر) برای استانهای البرز و تهران یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که این پروژه نقش کمربندی برای این دو استان را دارد که طول آن حدود 158 کیلومتر در چهار قطعه است که تاآبان ماه امسال به بهره برداری می رسد .
قطعه یک آزادراه غدیر از شهر آبیک تا مسیر ماهدشت- اشتهارد، قطعه دو از جاده اشتهارد ماهدشت تا اتوبان ساوه، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم و قطعه چهارم از اتوبان قم تا چرمشهر است که به آزادراه حرم تا حرم وصل میشود.
این آزادراه با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای استان البرز مربوط به خودروهای عبوری است، آزادراه غدیر به عنوان کمربندی عمل خواهد کرد و کلیه خودروهای سنگین و سبکی که میخواهند مسیر شمال و شمال غرب را به سمت جنوب و جنوب شرق طی کنند میتوانند از این کمربندی استفاده کنند.
با احداث این آزادراه مسیر رابرای خودروهای سنگین 90دقیقه و خورو های سبک 60دقیقه نزدیکتر میشود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهار استان تهران، البرز، مرکزی و قم عبور می کند، افزود: این آزادراه، آزادراههای شمالی- جنوبی کشور را به هم متصل میکند که سهم عمدهای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی البرز و تهران خواهد داشت. همچنین این آزادراه، دسترسی شرقی-غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل میکند و موجب کاهش زمان سفر 90 دقیقهای برای خودروهای سنگین و صرفهجویی در سوخت میشود.
عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن تشکر از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و توجه آن سازمان به پروژههای زیرساختی کشور، توضیح داد: راههای دسترسی و رمپهایی که برای این آزادراه احداث شده بیش از 60 کیلومتر است. شریک و سرمایهگذار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء است که با مشارکت شرکتهای خصوصی تراز اول کشور، هم مشاور و هم پیمانکار توانستند رکوردی را در این پروژه ثبت کنند.
اسلامی یادآور شد: کار مطالعاتی و اجرایی این پروژه، چهارساله و مداوم بوده است که در آبان ماه با حضور رییسجمهوری افتتاح میشود و یکی دیگر از وعدههای ما در استانهای تهران، قم، البرز و مرکزی که از آن بهره خواهند برد افتتاح این اتوبان در امسال خواهد بود.
گفتنی است پروژه آبیک- چرمشهر (آزادراه غدیر) برای استانهای البرز و تهران یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که این پروژه نقش کمربندی برای این دو استان را دارد که طول آن حدود 158 کیلومتر در چهار قطعه است که تاآبان ماه امسال به بهره برداری می رسد .
قطعه یک آزادراه غدیر از شهر آبیک تا مسیر ماهدشت- اشتهارد، قطعه دو از جاده اشتهارد ماهدشت تا اتوبان ساوه، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم و قطعه چهارم از اتوبان قم تا چرمشهر است که به آزادراه حرم تا حرم وصل میشود.
این آزادراه با توجه به اینکه بخش عمده آلودگی هوای استان البرز مربوط به خودروهای عبوری است، آزادراه غدیر به عنوان کمربندی عمل خواهد کرد و کلیه خودروهای سنگین و سبکی که میخواهند مسیر شمال و شمال غرب را به سمت جنوب و جنوب شرق طی کنند میتوانند از این کمربندی استفاده کنند.
با احداث این آزادراه مسیر رابرای خودروهای سنگین 90دقیقه و خورو های سبک 60دقیقه نزدیکتر میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها