عضو هیات عامل سازمان راهداری اعلام کرد:
نصب دکلهای جدید برای جلوگیری از سرقت دوربینهای نظارتی جادهها
پدال نیوز: عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به نصب دو هزار دوربین نظارتی در سطح جادههای کشور، گفت: با نصب دکلهای جدید امکان سرقت و تخریب ترانس و کامپیوتر دوربینها در سطح جادهها کاهش یافته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ همزمان با برنامه شرکت راه آهن برای کاهش سرقت ادوات ریلی، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهها نیز تلاش دارد همزمان با نصب دوربین های کنترل سرعت در جادهها و آزادراهها با ارائه راه حلهایی از سرقت آنها جلوگیری کند.
در همین راستا فرامز مداح گفت: برنامه سازمان هدفگذاری برای نصب دو هزار دستگاه دوربین نظارتی در سطح جاده های کشور است، تلاش داریم با انعقاد قراردادهای بی. او. تی فراخوانی را برای جذب سرمایهگذار جدید داشته باشیم که البته اکنون با محدودیتهایی مواجه شدیم.
مداح با اعلام اینکه مشکلات مربوط به سرقت و تخریب دوربینها روند نصب را با کندی مواجه ساخته است، گفت: افزایش قیمت ترانس و کابل، سرقت دوربینها را افزایش داده است اما با نصب مدلهای جدید دکلها که در آن تجهیزات مربوط به کامپیوتر و سرو بالای دکل نصب میشود، دزدی تجهیزات کاهش پیدا کرده است.
به گفته مداح وظیفه حفاظت از دوربینهای نظارتی در سطح جادهها بر عهده نیروی انتظامی است با این حال سازمان راهداری در تلاش برای حذف ترانس و سایر تجهیزات گران روی دکلها است تا با کاهش ارزش مالی، سرقت ادوات جادهای کاهش یابد.
مداح همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حملو نقل جادهای کشور (سپهتن) روی وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: این سامانه با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بین شهری از سوی مراجع و مسئولین ذیربط طرحریزی و اجرا شده است.
وی گفت: در این سامانه، دستگاهی بر روی هر خودرو شامل اتوبوسها، کامیونها، مینیبوسها و سایر خودروهای حمل و نقل جادهای نصب میشود که امکان کنترل سرعت و حتی میزان مصرف سوخت را دارد.
مداح خبر داد که بعد از هماهنگ شدن با چهار دستگاه "سازمان راهداری"، "پلیس راهور"، "سازمان بهینهسازی مصرف سوخت" و "شرکت پخش فرآوردههای نفتی" بیش از ۳۵۰ هزار کامیون به سامانه موقعیتیاب سپهتن مجهز می شوند.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری، گفت؛ این طرح در آستانه مناقصه و انتخاب سرمایهگذار است و سرمایهگذار نیز از محل صرفه جویی، درآمد خود را دریافت میکند.
عضو هیات عامل سازمان راهداری در خصوص سهمیه گازوییل کامیونها نیز گفت: دولت با پرداخت یارانه زیادی با مبلغ ٣ سنت گازوییل را در اختیار رانندگان قرار میدهد در حالی که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت هر تمام شده در هر لیتر بیش از ٥٠ سنت است.
وی ابراز امیدواری کرد تا اجرای سامانه سپهتن هم در کاهش تصادفات و هم در بهینه شدن مصرف سوخت و خدمات حمل و نقل، تاثیر گذار باشد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
در همین راستا فرامز مداح گفت: برنامه سازمان هدفگذاری برای نصب دو هزار دستگاه دوربین نظارتی در سطح جاده های کشور است، تلاش داریم با انعقاد قراردادهای بی. او. تی فراخوانی را برای جذب سرمایهگذار جدید داشته باشیم که البته اکنون با محدودیتهایی مواجه شدیم.
مداح با اعلام اینکه مشکلات مربوط به سرقت و تخریب دوربینها روند نصب را با کندی مواجه ساخته است، گفت: افزایش قیمت ترانس و کابل، سرقت دوربینها را افزایش داده است اما با نصب مدلهای جدید دکلها که در آن تجهیزات مربوط به کامپیوتر و سرو بالای دکل نصب میشود، دزدی تجهیزات کاهش پیدا کرده است.
به گفته مداح وظیفه حفاظت از دوربینهای نظارتی در سطح جادهها بر عهده نیروی انتظامی است با این حال سازمان راهداری در تلاش برای حذف ترانس و سایر تجهیزات گران روی دکلها است تا با کاهش ارزش مالی، سرقت ادوات جادهای کاهش یابد.
مداح همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حملو نقل جادهای کشور (سپهتن) روی وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: این سامانه با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بین شهری از سوی مراجع و مسئولین ذیربط طرحریزی و اجرا شده است.
وی گفت: در این سامانه، دستگاهی بر روی هر خودرو شامل اتوبوسها، کامیونها، مینیبوسها و سایر خودروهای حمل و نقل جادهای نصب میشود که امکان کنترل سرعت و حتی میزان مصرف سوخت را دارد.
مداح خبر داد که بعد از هماهنگ شدن با چهار دستگاه "سازمان راهداری"، "پلیس راهور"، "سازمان بهینهسازی مصرف سوخت" و "شرکت پخش فرآوردههای نفتی" بیش از ۳۵۰ هزار کامیون به سامانه موقعیتیاب سپهتن مجهز می شوند.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری، گفت؛ این طرح در آستانه مناقصه و انتخاب سرمایهگذار است و سرمایهگذار نیز از محل صرفه جویی، درآمد خود را دریافت میکند.
عضو هیات عامل سازمان راهداری در خصوص سهمیه گازوییل کامیونها نیز گفت: دولت با پرداخت یارانه زیادی با مبلغ ٣ سنت گازوییل را در اختیار رانندگان قرار میدهد در حالی که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت هر تمام شده در هر لیتر بیش از ٥٠ سنت است.
وی ابراز امیدواری کرد تا اجرای سامانه سپهتن هم در کاهش تصادفات و هم در بهینه شدن مصرف سوخت و خدمات حمل و نقل، تاثیر گذار باشد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش