عوارض آزادراهها در روزهای کرونایی چگونه دریافت میشود؟
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاههای عوارضی آزادراههای کشور دریافت نشده و همه الزامات و پروتکلهای بهداشتی نیز رعایت میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیرقرار گرفتن زندگی مردم در جهان، دستورالعملها و مصوبات بسیاری در کشور برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ابلاغ و اجرایی شد. یکی از این مسائل که تاکید بسیاری بر آن شد، استفاده نکردن مردم از پول نقد و جایگزینی آن با کارت بانکی یا انتقال وجه الکترونیکی بود.
ایستگاههای عوارضی آزادراهها یکی از جاهایی است که مردم از پول نقد استفاده میکنند اما به نظر میرسد در روزها و ماههای شیوع ویروس کرونا تغییراتی در چگونگی پرداخت عوارض آزادراهی ایجاد شده است.
خیراله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت وگو با ایسنا در این باره به ایسنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا در آزادراههایی که الکترونیکی نیستند، به هیچ وجه پول نقد دریافت نشود و این تصمیم و مصوبه ستاد مقابله با کرونا بود تا بتوانیم درصد انتقال آن را کاهش دهیم.
وی افزود: در آزادراه های غیرالکترونیکی مردم با کارت بانکی شان عوارض را پرداخت میکنند و همه ضولبط و پروتکل های اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا رعایت میشود و خوشبختانه مشکلی در این زمینه نداریم.
البته پیش از این و در نیمه اسفند ماه سال گذشته نیز محمدرضا زمانیان - مدیرکل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای- در این باره به ایسنا گفته بود: براساس ابلاغیههای ستاد مبارزه با کرونا نه تنها هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاههای عوارضی گرفته نمیشود بلکه اعلام کردیم که دستگاههای پز را در عوارضیها خارج از این ایستگاهها و در دسترس مردم قرار دهند تا به هنگام تردد رانندگان خودشان وجه نقد را با استفاده از کارتخوان محاسبه و پرداخت کنند.
وی افزود: تمامی دستورالعملهای ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برای آزاد راهها و به ویژه ایستگاههای عوارضی آن اجرایی میشود که میتوان به ضدعفونی کردن این ایستگاهها و دیگر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه اشاره کرد همچنین به شرکتهای بهرهبردار اعلام کردیم تا در همه ایستگاههای عوارضی اقلام بهداشتی مختلف را از جمله دستکش یک بار مصرف، دستمال کاغذی و غیره را در اختیار مردم قرار دهند تا رانندگان برای محاسبه و پرداخت عوارض خود، با دستگاه پوز به صورت مستقیم تماس نداشته باشند.
ایستگاههای عوارضی آزادراهها یکی از جاهایی است که مردم از پول نقد استفاده میکنند اما به نظر میرسد در روزها و ماههای شیوع ویروس کرونا تغییراتی در چگونگی پرداخت عوارض آزادراهی ایجاد شده است.
خیراله خادمی - مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت وگو با ایسنا در این باره به ایسنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا در آزادراههایی که الکترونیکی نیستند، به هیچ وجه پول نقد دریافت نشود و این تصمیم و مصوبه ستاد مقابله با کرونا بود تا بتوانیم درصد انتقال آن را کاهش دهیم.
وی افزود: در آزادراه های غیرالکترونیکی مردم با کارت بانکی شان عوارض را پرداخت میکنند و همه ضولبط و پروتکل های اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا رعایت میشود و خوشبختانه مشکلی در این زمینه نداریم.
البته پیش از این و در نیمه اسفند ماه سال گذشته نیز محمدرضا زمانیان - مدیرکل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای- در این باره به ایسنا گفته بود: براساس ابلاغیههای ستاد مبارزه با کرونا نه تنها هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاههای عوارضی گرفته نمیشود بلکه اعلام کردیم که دستگاههای پز را در عوارضیها خارج از این ایستگاهها و در دسترس مردم قرار دهند تا به هنگام تردد رانندگان خودشان وجه نقد را با استفاده از کارتخوان محاسبه و پرداخت کنند.
وی افزود: تمامی دستورالعملهای ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برای آزاد راهها و به ویژه ایستگاههای عوارضی آن اجرایی میشود که میتوان به ضدعفونی کردن این ایستگاهها و دیگر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه اشاره کرد همچنین به شرکتهای بهرهبردار اعلام کردیم تا در همه ایستگاههای عوارضی اقلام بهداشتی مختلف را از جمله دستکش یک بار مصرف، دستمال کاغذی و غیره را در اختیار مردم قرار دهند تا رانندگان برای محاسبه و پرداخت عوارض خود، با دستگاه پوز به صورت مستقیم تماس نداشته باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها