کد خبر:
۱۲۱۹۴۷ ۱۰:۳۶
۱۳۹۹/۰۱/۲۰
چشم انداز وضعیت خودرو در سال ۹۹/
دلالان خودرو سال گذشته چقدر سود کردند؟
پدال نیوز: کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، میرحسین کاکایی با بیان اینکه صنعت خودرو در یک دو راهی قرار دارد،اظهار کرد: صنعت خودرو در سال گذشته روی داخلی سازی فعالیت کردند و توانمندیهای فناورانه در صنعت افزایش یافت، اما از طرفی دیگر به خاطر نحوه قیمت گذاری روی محصولات آنها متضرر شدند.
کارشناس صنعت خودرو افزود: امسال خودروسازان اگر مکانیسم زیاندهی را برطرف کنند یعنی مشکل نقدینگی نداشته باشند با توجه به اینکه کارهای فناورانه را آغاز کرده و نقدینگی به آن تزریق شده میتواند سال بالندگی برای صنعت خودرو باشد تا بتواند هم تیراژ را بالا ببرد و هم محصول جدید وارد بازار کند.
وی گفت: اگر مکانیزم مالی این صنعت اصلاح نشود قطعا صنعت خودرو آسیب میبیند.
کاکایی درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن بخشی از قطعات خودرو در کشور شیوع کرونا میتواند چالشی برای صنعت خودرو باشد.
کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید فکر اساسی برای اقتصادی شدن صنعت خودرو صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با این نوع قیمت گذاری دستوری دو راه بیشتر وجود ندارد یا دولت زیان صنعت خودرو که بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان است را جبران کند یا اجازه دهد قیمتها در بازار آزاد شود.
وی گفت: قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.
کاکایی تصریح کرد: علی رغم اعمال قیمت دستوری در این صنعت، قیمتها در بازار قطعا افزایش مییابد همانطور که کماکان نیز این چنین بوده است.
منبع: میزان
انتهای پیام/
کارشناس صنعت خودرو افزود: امسال خودروسازان اگر مکانیسم زیاندهی را برطرف کنند یعنی مشکل نقدینگی نداشته باشند با توجه به اینکه کارهای فناورانه را آغاز کرده و نقدینگی به آن تزریق شده میتواند سال بالندگی برای صنعت خودرو باشد تا بتواند هم تیراژ را بالا ببرد و هم محصول جدید وارد بازار کند.
وی گفت: اگر مکانیزم مالی این صنعت اصلاح نشود قطعا صنعت خودرو آسیب میبیند.
کاکایی درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن بخشی از قطعات خودرو در کشور شیوع کرونا میتواند چالشی برای صنعت خودرو باشد.
کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید فکر اساسی برای اقتصادی شدن صنعت خودرو صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با این نوع قیمت گذاری دستوری دو راه بیشتر وجود ندارد یا دولت زیان صنعت خودرو که بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان است را جبران کند یا اجازه دهد قیمتها در بازار آزاد شود.
وی گفت: قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.
کاکایی تصریح کرد: علی رغم اعمال قیمت دستوری در این صنعت، قیمتها در بازار قطعا افزایش مییابد همانطور که کماکان نیز این چنین بوده است.
منبع: میزان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش