سهمیه بنزین تاکسی ها در بازار سیاه سوخت
پدال نیوز: عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت: بازار سیاه بنزین عمدتا مربوط به خودروهایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضا در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ناصر رئیسی فرد عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت با اشاره به مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین با ایجاد شوک مقطعی باعث کاهش مصرف سوخت در کوتاه مدت میشود، اما بنزین ماهیت مصرفی دارد و مصرف کننده با توجه به نیاز خود مصرف را تنظیم میکند.
عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: در صورت ایجاد روشهای صحیح در ارائه سوخت میتوان به مدیریت مصرف و تامین نیاز بازار اقدام کرد، اما به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در خصوص آن شاهد ناهنجاریهای زیادی در سوخت رسانی هستیم.
وی افزود:بازار سیاه سوخت و افزایش زمان سوخت گیری و تعداد آن منجر به ایجاد صفهای طولانی در پمپ بنزین ها شده است.
رئیسی فرد بیان کرد: بازار سیاه بنزین عمدتا مربوط به خودروهایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضا در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم که با فروش سهمیه بنزین خود زمینه ایجاد بازار سیاه بنزین را فراهم میکنند.
وی ادامه داد: قیمت بنزین در بازار سیاه بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است که به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین میشود.
رئیسی فرد تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف در درازمدت نیست و باید با واقعی سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد.
عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت ادامه داد: مصرف بهینه زمانی صورت میگیرد که کارخانههای تولید خودرو با رعایت استانداردها، اقدام به تولید خودروی کم مصرف کنند.
وی افزود: منابع درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساختهای کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استانهای دیگر هزینه شود تا از مهاجرت و کار کردن با ماشین در شهرهای بزرگ که منشا ناهنجاریهای فراوانی است، جلوگیری شود.
منبع: میزان
انتهای پیام/
عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: در صورت ایجاد روشهای صحیح در ارائه سوخت میتوان به مدیریت مصرف و تامین نیاز بازار اقدام کرد، اما به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در خصوص آن شاهد ناهنجاریهای زیادی در سوخت رسانی هستیم.
وی افزود:بازار سیاه سوخت و افزایش زمان سوخت گیری و تعداد آن منجر به ایجاد صفهای طولانی در پمپ بنزین ها شده است.
رئیسی فرد بیان کرد: بازار سیاه بنزین عمدتا مربوط به خودروهایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضا در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم که با فروش سهمیه بنزین خود زمینه ایجاد بازار سیاه بنزین را فراهم میکنند.
وی ادامه داد: قیمت بنزین در بازار سیاه بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است که به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین میشود.
رئیسی فرد تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف در درازمدت نیست و باید با واقعی سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد.
عضو اتحادیه جایگاهداران سوخت ادامه داد: مصرف بهینه زمانی صورت میگیرد که کارخانههای تولید خودرو با رعایت استانداردها، اقدام به تولید خودروی کم مصرف کنند.
وی افزود: منابع درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساختهای کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استانهای دیگر هزینه شود تا از مهاجرت و کار کردن با ماشین در شهرهای بزرگ که منشا ناهنجاریهای فراوانی است، جلوگیری شود.
منبع: میزان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها