کد خبر:
۱۱۸۸۸۰ ۱۶:۵۲
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تعطیلی 99 درصدی شرکتهای واردکننده خودرو
پدال نیوز- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: تا دو سال پیش ۶۸۰ شرکت در زمینه واردات خودرو فعالیت میکردند که با ممنوعیت واردات، ۹۹ درصد آنها تعطیل شدند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، «مهدی دادفر» افزود: اکنون 9 شرکت واردکننده خودرو باقی مانده است که آنها نیز با حداقل ظرفیت خود کار میکنند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به مصوبه ترخیص یک هزار و 48 دستگاه خودرو از گمرک اشاره کرد و گفت: یک هزار و یک دستگاه از این خودروها مربوط به شرکت کرمان موتور و بقیه مربوط به پنج شرکت دیگر است.
وی اضافه کرد: با ترخیص اندک خودروهای واردتی باقی مانده در گمرک، به نظر میرسد امسال سال پایانی فعالیت انجمن واردکنندگان خودرو نیز باشد.
دادفر میگوید: با شرایط پیش آمده دیگر فعالیت این انجمن بیمعنی و مفهوم است.
به گزارش ایرنا، خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخیص آنها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آنها پس از مهلت قانونی صادر شده و اجازه خروج پیدا نکردهاند.
تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه میرسد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه خاطرنشانکرد: این خودروها در حقیقت تعهد شرکتها به خریداران است و باید به مالکان تحویل شود؛ همچنین مابه التفاوت ارزی آنها با نرخ سامانه سنا و نیما محاسبه میشود که در این صورت به احتمال زیاد قیمتهایی بالاتر از بازار خواهند یافت.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به مصوبه ترخیص یک هزار و 48 دستگاه خودرو از گمرک اشاره کرد و گفت: یک هزار و یک دستگاه از این خودروها مربوط به شرکت کرمان موتور و بقیه مربوط به پنج شرکت دیگر است.
وی اضافه کرد: با ترخیص اندک خودروهای واردتی باقی مانده در گمرک، به نظر میرسد امسال سال پایانی فعالیت انجمن واردکنندگان خودرو نیز باشد.
دادفر میگوید: با شرایط پیش آمده دیگر فعالیت این انجمن بیمعنی و مفهوم است.
به گزارش ایرنا، خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخیص آنها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آنها پس از مهلت قانونی صادر شده و اجازه خروج پیدا نکردهاند.
تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه میرسد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه خاطرنشانکرد: این خودروها در حقیقت تعهد شرکتها به خریداران است و باید به مالکان تحویل شود؛ همچنین مابه التفاوت ارزی آنها با نرخ سامانه سنا و نیما محاسبه میشود که در این صورت به احتمال زیاد قیمتهایی بالاتر از بازار خواهند یافت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها