تلاش برای افزایش درصد داخلی سازی واگنهای مترو
پدال نیوز: مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: طی تفاهمی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم تلاش شد از همه ظرفیتهای کشور استفاده شود تا در حوزه ساخت واگن داخلی سازی از 35 درصد به 85 درصد ارتقا یابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، علی امام در همایش حمل و نقل ریلی و رونق تولید فرصتها و ظرفیتها اظهار کرد: صنعت مترو و قدمت آن نسبت به راهآهن کمتر است و در دهه 50 گامهای اولیه مترو برداشته شده است.
وی افزود: در حال حاضر در متروی تهران 7 خط مترو در حال بهرهبرداری داریم و خطوط 6 و 7 در حال تکمیل است.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه ادامه داد: 235 کیلومتر شبکه مترو در تهران داریم و 125 ایستگاه در دست بهرهبرداری است.
امام افزود: پس از افزایش قیمت بنزین در 24 آبان ماه متروی تهران روزانه یک میلیون و 900 هزار نفر مسافر را در شبکه ریلی جابجا میکند.
وی افزود:در بخش ساختمانی مترو اتفاقات خوبی در چند وقت اخیر رخ داده است و اتکا به خارج نداریم وکاملا بومیسازی در دستور کار است اما در بحث تجهیزات و ناوگان هنوز تا اندازهای اتکا به کشورهای خارجی وجود دارد.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: در دو دهه اخیر متروی تهران گامهای بلندی را برداشت تا در بخش تجهیزات وناوگان اتکا به تولید خارج کاهش یابد و به خوداتکایی کامل برسیم. البته در بخش تجهیزات مواردی هم وجود دارد که توجیه اقتصادی ندارد که در داخل تولید کنیم.
امام ادامه داد: در دو دهه گذشته متروی تهران گامهای بلندی برداشت تا اتکا به تولیدات خارجی کمتر باشد اما هنوز تا خود اتکایی کامل فاصله زیادی داریم. در این راستا در ادامه تلاشها برای داخلی سازی تجهیزات از ابتدای امسال کارگروهی در متروی تهران تشکیل شده است . در این زمینه فعالیتهای مورد نظر را به صورت جدیتر دنبال میکنیم و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون همه هفته اعضای این کارگروه بازدید از صنایع و کارخانجات و شرکتهای داخلی دارند.
وی افزود: از دو دهه پیش اتحادیه شرکتهای قطارهای شهری شکل گرفت و همه مدیران قطارهای شهری حضور دارند. و بهمن ماه پارسال از سد تولید ذوبآهن بازدید کردیم و همانجا بررسی شد تا نیازهای 4 دهه آینده مترو در بخش ریل ها را داشته باشیم. متعاقبا پیشنهاد دادیم وزارت کشور هم در این بخش وارد شود، تفاهم نامه به امضا رسید و ما موضوع را در اتحادیه قطارهای شهری دنبال میکنیم.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه افزود: قطار شهری شیراز ابتدا قرارداد با ذوبآهن بست و پس از آن قطار شهری اصفهان قرارداد 800 تن ریل CIC54 با ذوبآهن منعقد کرد.
امام گفت: ما در شرکت متروی تهران برای نیازهای آینده خود به تولیدات ذوبآهن متکی خواهیم بود.
وی تاکید کرد:عمق داخلی سازی را در حوزه تجهیزات باید بیشتر کنیم و قراردادهایی در این باره با تولید کنندگان داخل داشته باشیم. البته کارگروه ساخت داخل در حوزه جت فنها، آسانسور، پله برقی، تابلوهای برق و ... در حوزه داخلی سازی ورود کرد.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: داشتن تائیدیههای لازم از سوی تولید کنندگان داخل برای ما مهم است. ما آزمایشگاه استاندارد در این حوزه در کشور چندان نداریم و لازم است دانشگاه علم و صنعت ورود کند در این حوزه و در این حوزه تائیدیههای فنی را صادر کند.
امام گفت: درباره تعمیق داخلی سازی در واگنها ما 4 واگن ساز داخلی داریم که ظرفیت تولید آنها زیر 20 درصد است. در این راستا تیر ماه گذشته تفاهم نامهای با معاونت علمی و فناوری شهرداری تهران امضا کردیم تا از همه ظرفیتهای علمی کشور استفاده شود و عمق داخلی سازی سازندههای واگن مترو از 35 درصد کنونی به 85 درصد برسد تا اتکا به تولید کنندگان خارجی به حداقل برسد.
منبع: فارس
انتهای پیام/
وی افزود: در حال حاضر در متروی تهران 7 خط مترو در حال بهرهبرداری داریم و خطوط 6 و 7 در حال تکمیل است.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه ادامه داد: 235 کیلومتر شبکه مترو در تهران داریم و 125 ایستگاه در دست بهرهبرداری است.
امام افزود: پس از افزایش قیمت بنزین در 24 آبان ماه متروی تهران روزانه یک میلیون و 900 هزار نفر مسافر را در شبکه ریلی جابجا میکند.
وی افزود:در بخش ساختمانی مترو اتفاقات خوبی در چند وقت اخیر رخ داده است و اتکا به خارج نداریم وکاملا بومیسازی در دستور کار است اما در بحث تجهیزات و ناوگان هنوز تا اندازهای اتکا به کشورهای خارجی وجود دارد.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: در دو دهه اخیر متروی تهران گامهای بلندی را برداشت تا در بخش تجهیزات وناوگان اتکا به تولید خارج کاهش یابد و به خوداتکایی کامل برسیم. البته در بخش تجهیزات مواردی هم وجود دارد که توجیه اقتصادی ندارد که در داخل تولید کنیم.
امام ادامه داد: در دو دهه گذشته متروی تهران گامهای بلندی برداشت تا اتکا به تولیدات خارجی کمتر باشد اما هنوز تا خود اتکایی کامل فاصله زیادی داریم. در این راستا در ادامه تلاشها برای داخلی سازی تجهیزات از ابتدای امسال کارگروهی در متروی تهران تشکیل شده است . در این زمینه فعالیتهای مورد نظر را به صورت جدیتر دنبال میکنیم و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون همه هفته اعضای این کارگروه بازدید از صنایع و کارخانجات و شرکتهای داخلی دارند.
وی افزود: از دو دهه پیش اتحادیه شرکتهای قطارهای شهری شکل گرفت و همه مدیران قطارهای شهری حضور دارند. و بهمن ماه پارسال از سد تولید ذوبآهن بازدید کردیم و همانجا بررسی شد تا نیازهای 4 دهه آینده مترو در بخش ریل ها را داشته باشیم. متعاقبا پیشنهاد دادیم وزارت کشور هم در این بخش وارد شود، تفاهم نامه به امضا رسید و ما موضوع را در اتحادیه قطارهای شهری دنبال میکنیم.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه افزود: قطار شهری شیراز ابتدا قرارداد با ذوبآهن بست و پس از آن قطار شهری اصفهان قرارداد 800 تن ریل CIC54 با ذوبآهن منعقد کرد.
امام گفت: ما در شرکت متروی تهران برای نیازهای آینده خود به تولیدات ذوبآهن متکی خواهیم بود.
وی تاکید کرد:عمق داخلی سازی را در حوزه تجهیزات باید بیشتر کنیم و قراردادهایی در این باره با تولید کنندگان داخل داشته باشیم. البته کارگروه ساخت داخل در حوزه جت فنها، آسانسور، پله برقی، تابلوهای برق و ... در حوزه داخلی سازی ورود کرد.
مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: داشتن تائیدیههای لازم از سوی تولید کنندگان داخل برای ما مهم است. ما آزمایشگاه استاندارد در این حوزه در کشور چندان نداریم و لازم است دانشگاه علم و صنعت ورود کند در این حوزه و در این حوزه تائیدیههای فنی را صادر کند.
امام گفت: درباره تعمیق داخلی سازی در واگنها ما 4 واگن ساز داخلی داریم که ظرفیت تولید آنها زیر 20 درصد است. در این راستا تیر ماه گذشته تفاهم نامهای با معاونت علمی و فناوری شهرداری تهران امضا کردیم تا از همه ظرفیتهای علمی کشور استفاده شود و عمق داخلی سازی سازندههای واگن مترو از 35 درصد کنونی به 85 درصد برسد تا اتکا به تولید کنندگان خارجی به حداقل برسد.
منبع: فارس
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها