آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۷۸۱۶
۱۲:۱۶
۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

تعیین تکلیف آزادسازی واردات خودرو

پدال نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نمایندگان مجلس در حال پیگیری آزادسازی واردات خودرو هستند و احتمال رفع ممنوعیت بالاست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، تابستان سال ۹۷ یکی از اخبار شوکه‌کننده در مورد خودرو شنیده شد و آن هم ممنوعیت واردات بود. با گذشت زمان بسیاری از افراد امیدوار بودند که بالاخره در سال ۹۸ این ممنوعیت برداشته شود اما شرایط به همان روال باقی ماند. حال که به اواخر سال ۹۸ نزدیک می‌شویم این انتظار ایجاد شده که در سال آینده ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود.
 
چندی پیش لایحه بودجه سال ۹۹ ارائه شد. از طریق این لایحه می‌توان پی برد که دولت برای سال بعد چقدر درآمد برای خود از طریق واردات در نظر گرفته است. آنطور که آمار و ارقام نشان می‌داد به نظر می‌رسید که واردات خودرو در سال ۹۹ هم ممنوع باشد. با این وجود در گفت‌و‌گو با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو صحبت‌هایی صورت گرفت که باعث شد یک کورسوی امید برای آزادسازی واردات خودرو در سال آینده ایجاد شود.
 
دادفر ابتدا گفت: قرار بود نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی برای آزادسازی واردات خودرو در مجلس انجام دهند. آن‌ها در کمیسیون بودجه در حال مذاکره هستند و احتمال آزادسازی واردات خودرو وجود دارد. این قضیه نیز پیش از پایان سال مشخص می‌شود و معلوم خواهد شد که چقدر درآمد برای دولت از طریق واردات خودرو در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی احتمال آزادسازی واردات خودرو بالا است.
 
پیش از این نیز دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: در مورد ممنوعیت واردات موضوع خروج ارز از کشور مطرح نیست بلکه مطلب اصلی به انحصار بازار خودروهای داخلی باز می‌گردد. خودروهای وارداتی، فروش نمونه های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و عده‌ای می‌گویند که مشتری این خودروها متفاوت است اما آن را قبول ندارم. خودروی وارداتی تعیین‌کننده قیمت نمونه‌های تولید داخلی است. اگر تعرفه خودروهای وارداتی را صفر کنیم یک خودروی ۲۰ هزار دلاری ۲۶۰ میلیون تومان خواهد شد. با چنین قیمت‌هایی مردم دیگر به سمت خودروهای داخلی نمی‌روند بنابراین این اجبار به وجود می‌آید که واردات خودرو بسته شود تا قیمت داخلی‌ها نیز بالا برود.
 
وی در مورد خودروهای مانده در گمرک نیز اظهار کرد: برای آزادسازی خودروهایی که در گمرک مانده‌اند نامه به دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری رسیده است. این قضیه باید در هیات دولت مطرح شود که همچنان منتظر هستیم موضوع مورد نظر اعلام شود. با این اوصاف هیچ تغییری در مورد خودروهای مانده در گمرک صورت نگرفته است. لازم به ذکر است که تعداد این خودروها بالغ بر ۵۱۰۸ دستگاه و از همه برندها است.
 
 
منبع: گسترش نیوز
 
انتهای پیام/
 
 


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر