آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۷۵۵۹
۱۲:۴۴
۱۳۹۸/۱۰/۲۸

بدهی دولت به حمل و نقل عمومی چقدر است؟

پدال نیوز- مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از عدم تحقق سهم دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران تصریح کرد: دولت در سومین سال فعالیتش نیزهمانند سنوات گذشته کمک حداقلی به این مهم نداشته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ،  «مسعود رنجبریان» با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این خصوص همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت یازدهم و نه دولت دوازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل‌ونقل عمومی قدم برنداشته است.
 
مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حالیکه که شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود بیش از پش به حمایت و کمک جهت تامین منابع برای توسعه حمل‌ونقل عمومی نیاز دارد، با این وجود میزان مطالبات شهرداری ازدولت طی دو سال و نیم گذشته به بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
رنجبریان ادامه داد: یارانه بلیت حمل‌ونقل همگانی، احداث و تکمیل خطوط متروی تهران، توسعه ناوگان مترو و اتوبوسرانی، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات مرتبط با شورای اقتصاد و سهم وجوه حاصل از جرایم رانندگی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبات هیات وزیران دولت سهم عمده‌ای در حمل‌ونقل و ترافیک دارد. بر این اساس مجموع سهم قانونی دولت در تامین منابع مورد نیاز حمل‌ونقل درون شهری در چارچوب قوانین موضوعه، طی سال‌های 96، 97 و نیمه نخست98 حدود 5 هزار و 696 میلیارد تومان می‌شود که دولت محترم طی سال‌های پیش گفته تنها 166 میلیارد تومان آن را پرداخت نموده است.
 
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برابر قانون حمایت از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و حومه می‌بایست تامین 50 درصد هزینه‌های مطالعات و سرمایه‌گذاری ایجاد و احداث سامانه‌های ریلی درون شهری ( مترو ) توسط دولت تامین گردد این در حالیست که این مهم تاکنون محقق نشده است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران صرفا مبلغ 650میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.
 
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و همچنین قانون حمایت از حمل‌ونقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیأت وزیران و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار مدیریت شهری از دولت محترم توجه جدی به تخصیص کامل اعتبارات برای توسعه متروی تهران و سامانه اتوبوسرانی شهر تهران در امسال و آینده می‌باشد و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز توقع داریم که در تنظیم و تصویب بودجه سال آتی کل کشور در نظر داشته باشند برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تنها راه ممکن اهتمام لازم به کمک‌های دولتی در خصوص توسعه مترو و اتوبوس‌های دارای استاندارد آلایندگی می‌باشد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو