کد خبر:
۱۱۷۲۷۹ ۱۰:۲۳
۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا بانک مرکزی به تایرسازان ارز نمیدهد؟
پدال نیوز- سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به اینکه ارزی به ما نمی دهند تا میزان تولید تایرسنگین را در کشور افزایش دهیم، گفت:صنعت تایر چند ماهی است که درگیر گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم ، مصطفی تنها با اشاره به اینکه حجم واردات تایرهای سنگین جوابگویی نیاز چند سال آینده کشور است، اظهار داشت: بیش از نیاز بازار تایر سنگین وارد کشور شده است.
وی در خصوص نحوه توزیع تایرهای سنگین وارداتی هم گفت: از طریق ستاد تنظیم بازار میزان توزیع تایرها در استان ها و نمایندگی ها مشخص میشود. علاوه بر این اداره راهداری هم می تواند معرفی نامه هایی را برای دریافت تایر با نرخ مصوب دولتی به متقاضیان ارائه کند.
سخنگوی انجمن صنعت تایر، افزود: برای جلوگیری از خواب سرمایه واردکنندگان اگر حوالههای صادره تا چند هفته مورد استفاده قرار نگیرند واردکننده میتواند تایرها را با نرخ مصوب در بازار به بفروش برساند.
تنها در رابطه با وضعیت تولید تایر سنگین در کشور با اشاره به اینکه ارزی به ما نمی دهند تا میزان تولید تایرهای سنگین را در کشور افزایش دهیم، گفت: آقایان برای واردات تایر ارز 4200 تومانی دارند اما برای تولید ارزی ندارند. صنعت تایر چند ماهی است که درگیر گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه است و هنوز بانک مرکزی مجوز آن را صادر نکرده است.
وی تصریح کرد : در این شرایط تولید کننده مجبور است مواد اولیه را با ارز نیمایی در بازار خریداری و در نهایت محصول را با نرخ مصوب دولت در بازار بفروش برساند آیا این منطق اقتصادی دارد!
وی در خصوص نحوه توزیع تایرهای سنگین وارداتی هم گفت: از طریق ستاد تنظیم بازار میزان توزیع تایرها در استان ها و نمایندگی ها مشخص میشود. علاوه بر این اداره راهداری هم می تواند معرفی نامه هایی را برای دریافت تایر با نرخ مصوب دولتی به متقاضیان ارائه کند.
سخنگوی انجمن صنعت تایر، افزود: برای جلوگیری از خواب سرمایه واردکنندگان اگر حوالههای صادره تا چند هفته مورد استفاده قرار نگیرند واردکننده میتواند تایرها را با نرخ مصوب در بازار به بفروش برساند.
تنها در رابطه با وضعیت تولید تایر سنگین در کشور با اشاره به اینکه ارزی به ما نمی دهند تا میزان تولید تایرهای سنگین را در کشور افزایش دهیم، گفت: آقایان برای واردات تایر ارز 4200 تومانی دارند اما برای تولید ارزی ندارند. صنعت تایر چند ماهی است که درگیر گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه است و هنوز بانک مرکزی مجوز آن را صادر نکرده است.
وی تصریح کرد : در این شرایط تولید کننده مجبور است مواد اولیه را با ارز نیمایی در بازار خریداری و در نهایت محصول را با نرخ مصوب دولت در بازار بفروش برساند آیا این منطق اقتصادی دارد!
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها