کد خبر:
۱۱۶۶۵۸ ۰۸:۰۳
۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خودروهای خودران بدون فرمان و پدال!
پدال نیوز: جنرالموتورز در حال مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت مجوز ساخت ماشینی خودران است که فرمان ندارد. سازمان امنیت ترافیک بزرگراههای ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز ، جنرالموتورز در حال مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت مجوز ساخت ماشینی خودران است که فرمان ندارد. سازمان امنیت ترافیک بزرگراههای آمریکا تایید کرده که خودروساز آمریکایی میخواهد تعدادی از این ماشینها را در جاده آزمایش کند.
طرح جنرالموتورز برای ساخت ماشینی بدون فرمان دو سال پیش ارائه شد. اما دولت آمریکا این پیشنهاد را به سرعت رد کرد.
کارشناسان جنرالموتورز پیشبینی میکنند که با توسعه فنآوری خودران، حضور فرمان مخصوصا در ماشینهایی که قرار است به عنوان تاکسی استفاده شود بیفایده است و با حذف فرمان، جا برای یک مسافر دیگر باز میشود.
آنها میخواهند این ایده را با شورلت ولت الکتریکی که از آن برای آزمایش فنآوری خودران استفاده میشود، امتحان کنند.
با حرکت به سوی ساخت ماشینهای خودران سرنوشت فرمان به مسئلهای برای خودروسازان تبدیل شده است.
اولین خودروها به جای فرمان از دسته استفاده میکردند و شکل کنونی فرمان از اوایل قرن بیستم همهگیر شد.
خودروسازان دیگر نظیر فورد و بامو به دنبال ایدهای هستند که فرمان ماشین در حالت خودران در داخل داشبورد مخفی شود.
هوندا هم قرار است ماه آینده فرمان تازهای را نمایش دهد که به گفته شرکت بین ماشین و راننده رابطهای احساسی برقرار میکند. با دو بار انگشت زدن روی فرمان ماشین روشن میشود و راننده باید برای ترمز کردن فرمان را به سمت خود بکشد و برای گاز دادن فرمان را به جلو فشار دهد.
طرح جنرالموتورز برای ساخت ماشینی بدون فرمان دو سال پیش ارائه شد. اما دولت آمریکا این پیشنهاد را به سرعت رد کرد.
کارشناسان جنرالموتورز پیشبینی میکنند که با توسعه فنآوری خودران، حضور فرمان مخصوصا در ماشینهایی که قرار است به عنوان تاکسی استفاده شود بیفایده است و با حذف فرمان، جا برای یک مسافر دیگر باز میشود.
آنها میخواهند این ایده را با شورلت ولت الکتریکی که از آن برای آزمایش فنآوری خودران استفاده میشود، امتحان کنند.
با حرکت به سوی ساخت ماشینهای خودران سرنوشت فرمان به مسئلهای برای خودروسازان تبدیل شده است.
اولین خودروها به جای فرمان از دسته استفاده میکردند و شکل کنونی فرمان از اوایل قرن بیستم همهگیر شد.
خودروسازان دیگر نظیر فورد و بامو به دنبال ایدهای هستند که فرمان ماشین در حالت خودران در داخل داشبورد مخفی شود.
هوندا هم قرار است ماه آینده فرمان تازهای را نمایش دهد که به گفته شرکت بین ماشین و راننده رابطهای احساسی برقرار میکند. با دو بار انگشت زدن روی فرمان ماشین روشن میشود و راننده باید برای ترمز کردن فرمان را به سمت خود بکشد و برای گاز دادن فرمان را به جلو فشار دهد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها