کد خبر:
۱۱۶۰۴۴ ۰۹:۳۸
۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یک اسقاط به ازای تولید ۴ خودرو
دست انداز جدید پیش پای خودروسازان
پدال نیوز: طرح ساماندهی بازار خودرو در حالی به تایید مجلس و شورای نگهبان رسیده که براساس یکی از بندهای این طرح، خودروسازان دوباره ملزم به اسقاط یک خودرو در ازای تولید چهار خودرو شده اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، این الزام در حالی است که پیش از این خودروسازان نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولیدات جدید ملزم شده بودند اما به دلیل افزایش هزینه های تولید با موافقت مجلس از اجرای این مصوبه سرباز زدند و حال مجلسی ها دوباره طی بندی در تلاش برای اجرایی کردن همان بند هستند اما هیچ گونه الزام قانونی برای اجرای آن تعریف نکرده اند.
فریدون احمدی، نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تنها نکته مفید طرح ساماندهی بازار خودرو را از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می داند و می گوید: در این طرح پیش بینی شده که به ازای تولید هر چهار خودرو یک خودرو از رده خارج شود که یکی از نکات مثبت این طرح به شمار می رود.
وی با بیان این که این تصور وجود داشت که با این اقدام قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، می افزاید: این تصمیم به طور ویژه برای ایران خودرو و سایپا گرفته شده که حاکمیت دولت بر روی آن ها است در حالی که نوع نگاه ما به این بنگاه ها اشتباه است زیرا این دو شرکت مسئول تحویل خودروی ارزان قیمت و متولی قشر آسیب پذیر نیستند بلکه متولی اداره صحیح بنگاه هستند.
احمدی در پاسخ به این که چه الزامی برای اجرایی شدن این بند از طرح ساماندهی وجود دارد، می گوید: باید دید مجلس چگونه بر این موضوع نظارت خواهد کرد اما این اعتقاد وجود دارد که در صورت تصویب طرحی، باید نسبت به اجرای آن اقدام شود.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: تعیین تکلیف برای یک بنگاه در خصوص چگونگی فروش، آن ها را از شرایط یک بنگاه عادی خارج کرده و آن را به یک ابزار سیاسی تبدیل می کند در این شرایط مدیریت هایی انجام و تصمیم هایی اخذ می شود که منجر به زیاندهی صنعت خودرو می شود.
احمدی با تاکید بر این که زیان ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی فعلی صنعت خودرو نتیجه نگاه سیاسی به بنگاه های خودروسازی است، ادامه می دهد: باید اجازه دهیم بنگاه وظایف و بنگاهداری خود را انجام دهد چرا که تعیین قیمت بنگاه را به ورطه نابودی می کشاند و مشکلات اصلی و فعلی صنعت خودرو محصول ورود شورای رقابت به حوزه قیمت گذاری است.
وی با بیان این که دستورات دولتی مبنی بر عدم صدور مجوز افزایش قیمت و تاکید بر فروش با قیمت های قبل منجر به زیان قطعه سازی شده است، می افزاید: این امر باعث شده تا در سال های گذشته بر روی فناوری، دانش فنی و کیفیت کار نشده و تولید با شرایط قبل ادامه یابد بنابراین زیان ۲۰ تا۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو ظاهر موضوع بوده و زیان واقعی هزارها میلیارد تومان است.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر بی خاصیتی این طرح تاکید و اعلام کرده بودند بندهای این طرح گرهی از مشکلات این صنعت باز نخواهد کرد.
انتهای پیام/
فریدون احمدی، نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تنها نکته مفید طرح ساماندهی بازار خودرو را از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می داند و می گوید: در این طرح پیش بینی شده که به ازای تولید هر چهار خودرو یک خودرو از رده خارج شود که یکی از نکات مثبت این طرح به شمار می رود.
وی با بیان این که این تصور وجود داشت که با این اقدام قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، می افزاید: این تصمیم به طور ویژه برای ایران خودرو و سایپا گرفته شده که حاکمیت دولت بر روی آن ها است در حالی که نوع نگاه ما به این بنگاه ها اشتباه است زیرا این دو شرکت مسئول تحویل خودروی ارزان قیمت و متولی قشر آسیب پذیر نیستند بلکه متولی اداره صحیح بنگاه هستند.
احمدی در پاسخ به این که چه الزامی برای اجرایی شدن این بند از طرح ساماندهی وجود دارد، می گوید: باید دید مجلس چگونه بر این موضوع نظارت خواهد کرد اما این اعتقاد وجود دارد که در صورت تصویب طرحی، باید نسبت به اجرای آن اقدام شود.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح می کند: تعیین تکلیف برای یک بنگاه در خصوص چگونگی فروش، آن ها را از شرایط یک بنگاه عادی خارج کرده و آن را به یک ابزار سیاسی تبدیل می کند در این شرایط مدیریت هایی انجام و تصمیم هایی اخذ می شود که منجر به زیاندهی صنعت خودرو می شود.
احمدی با تاکید بر این که زیان ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی فعلی صنعت خودرو نتیجه نگاه سیاسی به بنگاه های خودروسازی است، ادامه می دهد: باید اجازه دهیم بنگاه وظایف و بنگاهداری خود را انجام دهد چرا که تعیین قیمت بنگاه را به ورطه نابودی می کشاند و مشکلات اصلی و فعلی صنعت خودرو محصول ورود شورای رقابت به حوزه قیمت گذاری است.
وی با بیان این که دستورات دولتی مبنی بر عدم صدور مجوز افزایش قیمت و تاکید بر فروش با قیمت های قبل منجر به زیان قطعه سازی شده است، می افزاید: این امر باعث شده تا در سال های گذشته بر روی فناوری، دانش فنی و کیفیت کار نشده و تولید با شرایط قبل ادامه یابد بنابراین زیان ۲۰ تا۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو ظاهر موضوع بوده و زیان واقعی هزارها میلیارد تومان است.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر بی خاصیتی این طرح تاکید و اعلام کرده بودند بندهای این طرح گرهی از مشکلات این صنعت باز نخواهد کرد.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها