عضو شورای شهر در گلایه از شهرداری عنوان کرد:
بی توجهی شهرداری به مناسب سازی معابر برای معلولان
پدال نیوز- رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به عدم توجه شهرداری تهران به مناسبسازی معابر برای معلولان گلایه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، الهام فخاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی معلولان به عدم توجه شهرداری به تحقق قانون جامع حمایت از معلولان انتقاد کرد و گفت: شهرداری تهران به ماده چهار قانون جامع معلولیت بیتوجه است، چرا که به موجب این ماده، شهرداریها مکلفند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمانها و اماکن با کاربری عمومی را متناسب با رعایت ضوابط مناسبسازی معابر برای معلولان صادر کنند؛ اما این مهم محقق نشده است.
وی با تاکید بر اینکه گزارش ارزیابی کمیته اجتماعی نشان میدهد که شهرداری در زمینهی مناسب سازی سرویسهای بهداشتی توانیابان در اماکن عمومی کوتاهی کرده است، اظهار کرد: کمتوجهی به مناسبسازی سرویس بهداشتی، قفل بودن سرویسهای بهداشتی مناسبسازی شده، عدم رعایت استانداردهای جهانی، عدم مناسبسازی مسیر منتهی به توالت، نبود تابلوهای راهنما و غیره از جمله کوتاهیهای شهرداری در اجرای قوانین است.
فخاری ادامه داد: خط 6 و 7 مترو با هدف بهبود وضعیت توانیابان مورد توجه قرار گرفت؛ اما معتقدم که تنها افراد سالم و جوان امکان استفاده از برخی ایستگاهها را دارند؛ چرا که این خطوط به آسانسور مجهز نشده و در برخی ایستگاهها نیز پلهبرقی وجود ندارد، این در حالی است که قرار بود در مبلمان شهری علائم حسی برای روشندلان ایجاد شود که نشده است.
عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری ستادی در زمینهی مناسبسازی برای معلولان دارد اما باید جدیتر در این زمینه فعالیت کند، ادامه داد: اگر بازسازی به درستی انجام گیرد اتفاقات خوبی در راستای مناسب سازی شهر برای توانیابان رخ میدهد اما متاسفانه در این زمینه اقدام جدی انجام نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه گزارش ارزیابی کمیته اجتماعی نشان میدهد که شهرداری در زمینهی مناسب سازی سرویسهای بهداشتی توانیابان در اماکن عمومی کوتاهی کرده است، اظهار کرد: کمتوجهی به مناسبسازی سرویس بهداشتی، قفل بودن سرویسهای بهداشتی مناسبسازی شده، عدم رعایت استانداردهای جهانی، عدم مناسبسازی مسیر منتهی به توالت، نبود تابلوهای راهنما و غیره از جمله کوتاهیهای شهرداری در اجرای قوانین است.
فخاری ادامه داد: خط 6 و 7 مترو با هدف بهبود وضعیت توانیابان مورد توجه قرار گرفت؛ اما معتقدم که تنها افراد سالم و جوان امکان استفاده از برخی ایستگاهها را دارند؛ چرا که این خطوط به آسانسور مجهز نشده و در برخی ایستگاهها نیز پلهبرقی وجود ندارد، این در حالی است که قرار بود در مبلمان شهری علائم حسی برای روشندلان ایجاد شود که نشده است.
عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری ستادی در زمینهی مناسبسازی برای معلولان دارد اما باید جدیتر در این زمینه فعالیت کند، ادامه داد: اگر بازسازی به درستی انجام گیرد اتفاقات خوبی در راستای مناسب سازی شهر برای توانیابان رخ میدهد اما متاسفانه در این زمینه اقدام جدی انجام نگرفته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها