مصرف بنزین، 3 برابر ظرفیت پالایشگاه تهران کاهش یافت
پدال نیوز: بیش از ۱۰ روز از سهمیهبندی بنزین میگذرد و مصرف بنزین ۲۴ درصد کاهش داشته است. آمارها نشان میدهد، کاهش مصرف بنزین تنها در هفته گذشته معادل ۷۵۰ هزار بشکه یا سه برابر پالایشگاه تهران بوده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، هدف از اصلاح قیمت بنزین و سهمیهبندی، توزیع عادلانه یارانه سوخت و همچنین کنترل مصرف داخلی عنوان شده است. تجربههای پیش از این نیز نشان داده که پس از سهمیهبندی، تا چند سال مصرف بنزین کاهش پیدا میکند و میتوان با استفاده از این فرصت، عادت بد مصرفی بنزین را اصلاح کرد.
این در شرایطی است که شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی است. همچنین ایران رتبه نخست را در پرداخت یارانه انرژی در جهان به خود اختصاص داده است.
این شواهد نشان میدهد که عدم پرداخت قیمت واقعی سوخت و از جمله بنزین سبب شده تا تلاشی نه تنها برای صرفهجویی بلکه حتی برای مصرف درست و منطقی سوخت نیز نمیشود.
از سوی دیگر، از آنجا که نمیتوان به صورت ناگهانی قیمت بنزین را به قیمت واقعی آن رساند، دولت تلاش کرده تا با افزایش تدریجی، به این مهم دست یابد تا مصرف بنزین کاهش پیدا کند.
نگاهی به روزهای بعد از سهمیهبندی بنزین که از بامداد ۲۴ آبان آغاز شده، نشان می دهد که مصرف بنزین روزانه تا ۱۹ میلیون لیتر کاهش داشته و ایرانیها به جای ۹۴ میلیون لیتر در پیش از اصلاح قیمتها، اکنون ۷۵ میلیون لیتر بنزین مصرف میکنند.
در این رابطه مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفته که کاهش تقریبی ۲۰ میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت یک پالایشگاه نفت خام با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز است.
«علیرضا آرمان مقدم» اعلام کرده که کاهش تقریبی ۲۰ میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت پالایشگاه نفت خام با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز یا سه برابر پالایشگاه تهران و با سرمایهگذاری حدود ۱۴ میلیارد دلار است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
این در شرایطی است که شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی است. همچنین ایران رتبه نخست را در پرداخت یارانه انرژی در جهان به خود اختصاص داده است.
این شواهد نشان میدهد که عدم پرداخت قیمت واقعی سوخت و از جمله بنزین سبب شده تا تلاشی نه تنها برای صرفهجویی بلکه حتی برای مصرف درست و منطقی سوخت نیز نمیشود.
از سوی دیگر، از آنجا که نمیتوان به صورت ناگهانی قیمت بنزین را به قیمت واقعی آن رساند، دولت تلاش کرده تا با افزایش تدریجی، به این مهم دست یابد تا مصرف بنزین کاهش پیدا کند.
نگاهی به روزهای بعد از سهمیهبندی بنزین که از بامداد ۲۴ آبان آغاز شده، نشان می دهد که مصرف بنزین روزانه تا ۱۹ میلیون لیتر کاهش داشته و ایرانیها به جای ۹۴ میلیون لیتر در پیش از اصلاح قیمتها، اکنون ۷۵ میلیون لیتر بنزین مصرف میکنند.
در این رابطه مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفته که کاهش تقریبی ۲۰ میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت یک پالایشگاه نفت خام با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز است.
«علیرضا آرمان مقدم» اعلام کرده که کاهش تقریبی ۲۰ میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت پالایشگاه نفت خام با ظرفیت ۷۵۰ هزار بشکه در روز یا سه برابر پالایشگاه تهران و با سرمایهگذاری حدود ۱۴ میلیارد دلار است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش