کد خبر:
۱۱۴۵۰۷ ۱۱:۰۲
۱۳۹۸/۰۹/۰۴
دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد:
تولید خودرو 35 درصد افت کرد
پدال نیوز- دبیر انجمن خودروسازان گفت: به دلیل مشکلات نقدینگی، تولید خودروسازان امسال با افت مواجه شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترش نیوز ، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان درباره شرایط تولید خودرو اظهار کرد: در هفت ماه سال 98 حدود 35 درصد افت تولید خودرو رخ داده است. مشکل عمده نیز کمبود نقدینگی است همچنین لازم به ذکر است که سال گذشته هر کدام خودروسازان 7 الی 8 هزار میلیارد تومان ضرر کردند که در بوس اعلام شد. امسال نیز تا 6 ماه اول هر یک از خودروسازان 4 الی 5 هزار میلیارد تومان زیان کردهاند. دلیل زیانها این است که قیمتهای اعلام شده به خودروسازان دستوری است و تکلیف شده که با قیمتهای اعلام شده محصولات خود را به فروش برسانند.
وی ادامه داد: با این اوصاف روز به روز توان خودروسازان در حال کاهش است. در قانون گفته شده اگر بنا به هر دلیلی دولت قیمت کالایی را کمتر از مقدار اصلی تعیین کرد باید کمک زیان در بودجه ببیند و به شرکت بدهد. از سال گذشته که تکلیف قیمتها به خودروسازان اعلام شده باید کمک زیان به خودروسازان بدهد. در صورتی که این کار انجام نشود دولت مدیون سهامداران ایرانخودرو و سایپا است. علاوه بر این بارها گفته شده که اختلاف قیمت خودروها با بازار بستگی به نوع آنها دارد و باید از تجربه دهه 70 استفاده شود. در دهه 70 نیز چنین اختلاف قیمتی بین بازار و کارخانه وجود داشت که شورای اقتصادی مصوب کرد که خودرو باید در حاشیه بازار به فروش برسد.
نعمتبخش گفت: زمانی که در جامعه 2 هزار هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد با اختلاف قیمت یک کالا در بازار، افراد به آن سمت هجوم میآورند. تنها راه حل این است که از تجربه دهه 70 استفاده شود و اجازه داده شود که خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد. یک مدت صحبت سر فروش خودرو با قیمت پنج درصد کمتر از حاشیه بازار بود اما حتی یک روز نیز این کار انجام نشد. بعد از انجام این کار، یک ماه باید صبر شود و در نهایت دست خریداران مصنوعی از این بازار قطع میشود و تقاضاهای کاذب کنار میرود. بعد از این مدت به دلیل این که تقاضا در بازار کاهش پیدا میکند قیمتها نیز به مرور افت میکند.
وی در پایان به این نکته اشاره کرد: در حال حضور پیشفروشها به صورتی است که افراد از آن سود میکنند و هیچ مالیاتی نیز نمیدهند. در نتیجه توان خودروسازان کاهش پیدا میکند و اگر فرمول حاشیه بازار نیز انجام شد سود بیشتر از حد معمول به خودروسازان رسید نیز آن را بگیرند و به حساب خزانه بدهند. با انجام این کار خودروسازان میتوانند بدهی قطعهسازان را بدهند و تولید افزایش پیدا میکند. سود خودروسازان باعث میشود که از آن در توسعه محصول و افزایش کیفیت استفاده کند ضمن این که مالیات سود مازاد را نیز در پایان خواهد داد. این نکته را باید گفت که خودروهای کف پارکینگ خودروسازان به صورت مرتب در حال کاهش است.
وی ادامه داد: با این اوصاف روز به روز توان خودروسازان در حال کاهش است. در قانون گفته شده اگر بنا به هر دلیلی دولت قیمت کالایی را کمتر از مقدار اصلی تعیین کرد باید کمک زیان در بودجه ببیند و به شرکت بدهد. از سال گذشته که تکلیف قیمتها به خودروسازان اعلام شده باید کمک زیان به خودروسازان بدهد. در صورتی که این کار انجام نشود دولت مدیون سهامداران ایرانخودرو و سایپا است. علاوه بر این بارها گفته شده که اختلاف قیمت خودروها با بازار بستگی به نوع آنها دارد و باید از تجربه دهه 70 استفاده شود. در دهه 70 نیز چنین اختلاف قیمتی بین بازار و کارخانه وجود داشت که شورای اقتصادی مصوب کرد که خودرو باید در حاشیه بازار به فروش برسد.
نعمتبخش گفت: زمانی که در جامعه 2 هزار هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد با اختلاف قیمت یک کالا در بازار، افراد به آن سمت هجوم میآورند. تنها راه حل این است که از تجربه دهه 70 استفاده شود و اجازه داده شود که خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد. یک مدت صحبت سر فروش خودرو با قیمت پنج درصد کمتر از حاشیه بازار بود اما حتی یک روز نیز این کار انجام نشد. بعد از انجام این کار، یک ماه باید صبر شود و در نهایت دست خریداران مصنوعی از این بازار قطع میشود و تقاضاهای کاذب کنار میرود. بعد از این مدت به دلیل این که تقاضا در بازار کاهش پیدا میکند قیمتها نیز به مرور افت میکند.
وی در پایان به این نکته اشاره کرد: در حال حضور پیشفروشها به صورتی است که افراد از آن سود میکنند و هیچ مالیاتی نیز نمیدهند. در نتیجه توان خودروسازان کاهش پیدا میکند و اگر فرمول حاشیه بازار نیز انجام شد سود بیشتر از حد معمول به خودروسازان رسید نیز آن را بگیرند و به حساب خزانه بدهند. با انجام این کار خودروسازان میتوانند بدهی قطعهسازان را بدهند و تولید افزایش پیدا میکند. سود خودروسازان باعث میشود که از آن در توسعه محصول و افزایش کیفیت استفاده کند ضمن این که مالیات سود مازاد را نیز در پایان خواهد داد. این نکته را باید گفت که خودروهای کف پارکینگ خودروسازان به صورت مرتب در حال کاهش است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها