کد خبر:
۱۱۳۷۵۶ ۰۹:۴۷
۱۳۹۸/۰۸/۲۳
چالش فولکس واگن با هزینه نجومی توسعه فناوری خودران
پدال نیوز: با وجود آنکه توسعه فناوریهای مرتبط با سیستمهای خودران، در ابتدا جذاب و منحصر به فرد به نظر میرسید، اما به تدریج بعد منفی تحقیق و ...
به گزارش "پدال نیوز"
چندی پیش فولکس واگن و فورد بر سر توسعه مشترک پروژهها به توافق رسیده و قرارداد همکاری امضا کردند. حال هیتزنگر میگوید قراردادهای مشترک فولکس واگن، تنها محدود به همکاری با فورد نمیشوند، بلکه این شرکت در حال همکاری با Argo AI ، شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی است، که به مدیریت بهتر هزینههای فولکس واگن، کمک قابل توجهی خواهد کرد.
هیتزنگر در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در هامبورگ، گفت: ما به دنبال موفقیت در عرصههای جدیدی هستیم، حرکت رو به جلوی ما ادامه دارد و فاصله زیادی با دیگر رقبا نداریم، ما به عنوان گروه فولکس واگن، یک ابرشرکت بوده و به دنبال رقابتهای چالش برانگیز هستیم.
بیش از یک دهه است که این شرکت در همکاری با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا DARPA در ایالات متحده، به توسعه خودروهای خودران مشغول است، اما گستردگی حوزه فعالیت فولکس واگن، که زیرمجموعههایش شامل ۱۲ برند و ۱۲۲ کارخانه خودروسازی در سراسر جهان میشوند، به رقبای این شرکت اجازه داد گوی سبقت را از داس متحرک آلمانی بربایند.
الکساندر هیتزنگر، یکی از مهندسان ارشد پورشه بود، و مدتی نیز در اپل فعالیت داشت، که چندسالی میشود به استخدام فولکس درآمده است. او در حال حاضر ریاست یک واحد تازه تاسیس به نام فولکس واگن خودمختار بر عهده دارد، که با هدف افزایش کارایی پروژههای خودران تشکیل گردیده است. این بخش دفاتری در آلمان، سیلیکون ولی و چین دارد و همواره در پی جذب استعدادهای برتر در زمینه توسعه سیستمهای خودکار، یا رانندگی هوشمند سطح چهارم است. این سیستم میتواند از سال ۲۰۲۵، تجاری شده و در خودروها به کار گرفته شود. در حال حاضر فولکس واگن در حال آزمایش گلف مجهز به فناوریهای خودران نسل چهارم، در خیابانهای هامبورگ است. در طی این آزمایشات، پنج نسخه برقی از فولکس واگن گلف که مجهز به فناوریهای یاد شده، رادارها و حسگرها هستند، در سطح شهر هامبورگ تردد میکنند.
به گزارش پدال نیوز، با وجود آنکه توسعه فناوریهای مرتبط با سیستمهای خودران، در ابتدا جذاب و منحصر به فرد به نظر میرسید، اما به تدریج بعد منفی تحقیق و توسعه بر روی این فناوریها، یعنی هزینه زیاد، گریبانگیر خودروسازان شده است. به تازگی فولکس واگن اعلام کرد به دنبال یک شریک برای کار بر روی توسعه سیستمهای خودران و به اشتراک گذاشتن این فناوری با دیگر خودروسازان است، چرا که هزینه توسعه این فناوریها، بسیار بالاست. فناوریهای مرتبط با رانندگی کاملا خودمختار و تولید خودروهای خودران، آینده حمل و نقل زمین را شکل میدهد. به گفته الکساندر هیتزنگر ، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن که در بخش توسعه سیستمهای خودران فعالیت میکند، ضمن بیان این خبر، عنوان کرد فناوری خودران فولکس واگن، میتواند در آینده نزدیک به رقیبی برای دیگر شرکتهای حاضر در این حوزه، نظیر وایمو تبدیل شود.
چندی پیش فولکس واگن و فورد بر سر توسعه مشترک پروژهها به توافق رسیده و قرارداد همکاری امضا کردند. حال هیتزنگر میگوید قراردادهای مشترک فولکس واگن، تنها محدود به همکاری با فورد نمیشوند، بلکه این شرکت در حال همکاری با Argo AI ، شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی است، که به مدیریت بهتر هزینههای فولکس واگن، کمک قابل توجهی خواهد کرد.
هیتزنگر در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در هامبورگ، گفت: ما به دنبال موفقیت در عرصههای جدیدی هستیم، حرکت رو به جلوی ما ادامه دارد و فاصله زیادی با دیگر رقبا نداریم، ما به عنوان گروه فولکس واگن، یک ابرشرکت بوده و به دنبال رقابتهای چالش برانگیز هستیم.
بیش از یک دهه است که این شرکت در همکاری با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا DARPA در ایالات متحده، به توسعه خودروهای خودران مشغول است، اما گستردگی حوزه فعالیت فولکس واگن، که زیرمجموعههایش شامل ۱۲ برند و ۱۲۲ کارخانه خودروسازی در سراسر جهان میشوند، به رقبای این شرکت اجازه داد گوی سبقت را از داس متحرک آلمانی بربایند.
الکساندر هیتزنگر، یکی از مهندسان ارشد پورشه بود، و مدتی نیز در اپل فعالیت داشت، که چندسالی میشود به استخدام فولکس درآمده است. او در حال حاضر ریاست یک واحد تازه تاسیس به نام فولکس واگن خودمختار بر عهده دارد، که با هدف افزایش کارایی پروژههای خودران تشکیل گردیده است. این بخش دفاتری در آلمان، سیلیکون ولی و چین دارد و همواره در پی جذب استعدادهای برتر در زمینه توسعه سیستمهای خودکار، یا رانندگی هوشمند سطح چهارم است. این سیستم میتواند از سال ۲۰۲۵، تجاری شده و در خودروها به کار گرفته شود. در حال حاضر فولکس واگن در حال آزمایش گلف مجهز به فناوریهای خودران نسل چهارم، در خیابانهای هامبورگ است. در طی این آزمایشات، پنج نسخه برقی از فولکس واگن گلف که مجهز به فناوریهای یاد شده، رادارها و حسگرها هستند، در سطح شهر هامبورگ تردد میکنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها