کد خبر:
۱۱۳۴۰۸ ۱۰:۲۵
۱۳۹۸/۰۸/۱۷
ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده ترخیص 1000 خودرو در گمرک
دلیل عجیب برای ترخیص یک شبه خودروهای کرمان موتور/ چرا این خودروها یک شبه اجازه ترخیص پیدا کردند؟
پدال نیوز: مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان در پاسخ به این پرسش که چقدر عدم دسترسی به کامیون میتواند پاسخ قانع کنندهای برای عدم ترخیص این خودروها در مهلت قانونی باشد، گفت: این خودروها اصلا خودروی حملی نبوده است و نبود کامیون برای ترخیص بی معناست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز؛ دولت در مورخه ۱۶ دی ماه سال گذشته مجوز ترخیص ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک را برای چهار ماه صادر کرد. به دلیل عدم هماهنگیهای لازم بین دستگاهها در مدت چهار ماه کمتر از هزار دستگاه خودرو از گمرک خارج شدند و به همین علت دولت دو ماه دیگر این مهلت را تمدید کرد. در مهلت دو ماهه دوم نیز طبق آمار ارائه شده ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شدند. در مجموع حداکثر ۸ هزار خودرو در شش ماه مهلت برای ترخیص خودروها از گمرک توانستند مجوز ورود به کشور را بگیرند و حدود ۵ هزار دستگاه خودرو در گمرکات باقی ماند.
در چند روز اخیر وزارت صمت مجوز خروج ۱۰۴۸ خودروی دیگر از گمرکات کشور را صادر کرد که آمارها نشان میدهد حدود هزار دستگاه خودرو از این ۱۰۴۸ خودرو ترخیص شده متعلق به شرکت کرمان موتور بوده و سایر خودروها نیز متعلق به چهار شخص حقیقی میباشد.
نکته جالب این بود که دستور ترخیص این خودروها توسط وزارت صمت صادر شده بود و این در حالی بود که دولت هیچ مصوبه تازهای برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک نداشت. به همین خاطر مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طی مصاحبهای اعلام کرد که با توجه به اینکه دولت هیچ مصوبهای در این خصوص نداشته و موضوع ترخیص خودروهای وارداتی نیز با ابهامات زیادی مواجه است، روز دوشنبه (مورخه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) انجمن واردکنندگان خودرو در نامهای به سازمان بازرسی کل کشور، موضوع را مطرح کرده و خواستار ورود نهادهای نظارتی به این حوزه شد و بر این اساس، از روز سه شنبه (مورخه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) نهادهای نظارتی به این پرونده ورود کرده و سازمان بازرسی کشور نیز آن را در دست پیگیری دارد.
ترخیص ۱۰۴۸ خودرو از ۵ هزار خودروی باقیمانده در گمرک که هزار دستگاه آن نیز متعلق به شرکت خاصی بوده است، این پرسش را ایجاد کرد که چرا این خودروها یک شبه اجازه ترخیص پیدا کردند؟
حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی طی مصاحبهای در پاسخ به این پرسش گفت: این خودروها در مهلت قانونی تعیین شده در مصوبه دولت برای ترخیص تشریفات گمرکی را طی کرده و حقوق گمرکی آنها پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که اگر مدارک این خودروها برای ترخیص مشکلی نداشت چرا در مهلت قانونی و شش ماهه دولت برای ترخیص، از گمرک خارج نشدند، گفت: این موضوع مربوط به گمرک میشود و گمرک باید پاسخگو باشد، اما در رابطه با عدم خروج این خودرو از گمرکات کشور در مهلت قانونی به من گفتهاند که در زمان یاد شده کامیون و وسیله نقلیه برای خروج و انتقال خودروها پیدا نشده بنابراین خروج خودروها از گمرکات به تعویق افتاده است! مدرس خیابانی در پاسخ به این سوال که این پاسخ کمی عجیب نیست، گفت: بله این پاسخ برای من هم جالب است.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان در پاسخ به این پرسش که چقدر عدم دسترسی به کامیون میتواند پاسخ قانع کنندهای برای عدم ترخیص این خودروها در مهلت قانونی باشد، گفت: این خودروها اصلا خودروی حملی نبوده است و نبود کامیون برای ترخیص بی معناست. وی افزود: این خودروها در انبار این گروه خودروسازی در گمرک بوده است و علت عدم ترخیص آنها تمام شدن مهلت مصوبه هیات دولت برای ترخیص بوده است.
مهدی دادفر ادامه داد: استدلال نبود کامیون برای ترخیص این ۱۰۴۸ خودرو در مهلت قانونی دولت، این پرسش را مطرح میکند که آیا هر واردکنندهای که هم اکنون خودروهایش در گمرک دپو شده است میتواند با تهیه کامیون، خودروهای خود را از گمرک ترخیص کند؟
وی افزود: اگر فرض بگیریم که مشکل عدم ترخیص این خودروها از گمرک عدم دسترسی به کامیون بوده باشد، حالا باید از دولت این پرسش را پرسیدکه وقتی برای ترخیص ۱۰۴۸ خودرو کامیون وجود نداشته است چگونه باید واردکنندگان در مهلت دو ماههای که دولت داده بود برای ترخیص ۱۲ هزار خودرو کامیون جور میکردند؟// تابناک
در چند روز اخیر وزارت صمت مجوز خروج ۱۰۴۸ خودروی دیگر از گمرکات کشور را صادر کرد که آمارها نشان میدهد حدود هزار دستگاه خودرو از این ۱۰۴۸ خودرو ترخیص شده متعلق به شرکت کرمان موتور بوده و سایر خودروها نیز متعلق به چهار شخص حقیقی میباشد.
نکته جالب این بود که دستور ترخیص این خودروها توسط وزارت صمت صادر شده بود و این در حالی بود که دولت هیچ مصوبه تازهای برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک نداشت. به همین خاطر مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طی مصاحبهای اعلام کرد که با توجه به اینکه دولت هیچ مصوبهای در این خصوص نداشته و موضوع ترخیص خودروهای وارداتی نیز با ابهامات زیادی مواجه است، روز دوشنبه (مورخه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) انجمن واردکنندگان خودرو در نامهای به سازمان بازرسی کل کشور، موضوع را مطرح کرده و خواستار ورود نهادهای نظارتی به این حوزه شد و بر این اساس، از روز سه شنبه (مورخه ۱۴ آبان ۱۳۹۸) نهادهای نظارتی به این پرونده ورود کرده و سازمان بازرسی کشور نیز آن را در دست پیگیری دارد.
ترخیص ۱۰۴۸ خودرو از ۵ هزار خودروی باقیمانده در گمرک که هزار دستگاه آن نیز متعلق به شرکت خاصی بوده است، این پرسش را ایجاد کرد که چرا این خودروها یک شبه اجازه ترخیص پیدا کردند؟
حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی طی مصاحبهای در پاسخ به این پرسش گفت: این خودروها در مهلت قانونی تعیین شده در مصوبه دولت برای ترخیص تشریفات گمرکی را طی کرده و حقوق گمرکی آنها پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که اگر مدارک این خودروها برای ترخیص مشکلی نداشت چرا در مهلت قانونی و شش ماهه دولت برای ترخیص، از گمرک خارج نشدند، گفت: این موضوع مربوط به گمرک میشود و گمرک باید پاسخگو باشد، اما در رابطه با عدم خروج این خودرو از گمرکات کشور در مهلت قانونی به من گفتهاند که در زمان یاد شده کامیون و وسیله نقلیه برای خروج و انتقال خودروها پیدا نشده بنابراین خروج خودروها از گمرکات به تعویق افتاده است! مدرس خیابانی در پاسخ به این سوال که این پاسخ کمی عجیب نیست، گفت: بله این پاسخ برای من هم جالب است.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان در پاسخ به این پرسش که چقدر عدم دسترسی به کامیون میتواند پاسخ قانع کنندهای برای عدم ترخیص این خودروها در مهلت قانونی باشد، گفت: این خودروها اصلا خودروی حملی نبوده است و نبود کامیون برای ترخیص بی معناست. وی افزود: این خودروها در انبار این گروه خودروسازی در گمرک بوده است و علت عدم ترخیص آنها تمام شدن مهلت مصوبه هیات دولت برای ترخیص بوده است.
مهدی دادفر ادامه داد: استدلال نبود کامیون برای ترخیص این ۱۰۴۸ خودرو در مهلت قانونی دولت، این پرسش را مطرح میکند که آیا هر واردکنندهای که هم اکنون خودروهایش در گمرک دپو شده است میتواند با تهیه کامیون، خودروهای خود را از گمرک ترخیص کند؟
وی افزود: اگر فرض بگیریم که مشکل عدم ترخیص این خودروها از گمرک عدم دسترسی به کامیون بوده باشد، حالا باید از دولت این پرسش را پرسیدکه وقتی برای ترخیص ۱۰۴۸ خودرو کامیون وجود نداشته است چگونه باید واردکنندگان در مهلت دو ماههای که دولت داده بود برای ترخیص ۱۲ هزار خودرو کامیون جور میکردند؟// تابناک
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها