کد خبر:
۱۱۳۱۶۰ ۱۰:۰۷
۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سهم هزینه نیروی انسانی در قیمت خودرو چقدر است؟
پدال نیوز: یک کارشناس خودرو میگوید: خودروسازان مدعی هستند بیش از ۸۰۰هزار نفر نیروی انسانی درحالی که اگر اینطور باشد باید سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو به این موضوع اشاره کرد که نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودروسازی قطعاً مازاد دارد اما سهم این نیروی انسانی در افزایش قیمت غیرمنطقی خودرو طی سال گذشته صفر بوده است.
به گفته وی یکی از شرکتهای قطعه سازی مدعی شده است که بیش از 800 هزار نفر در صنعت خودرو سازی و مجموعههای قطعه سازی مشغول به فعالیت هستند اگر این 800 هزار نفر تنها پایه حقوق قانون کار را دریافت کند هزینه هر یک نفر نیروی انسانی بر مبنای پایه حقوق ماهانه 3 میلیون تومان حدود 38 میلیون تومان در سال میشود. البته این 38 میلیون به این شرط است که حداقل حقوق پایه را محاسبه کنیم. در حالیکه در شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی با این رقمها با نیروهای انسانی قرارداد ندارند. چرا که نیروهای مشغول به کار در این صنعت اغلب نیروهای متخصص هستند که به پایه حقوق وزارت کار راضی نمیشوند.
وی افزود: با این حساب در سال به ازای 800 هزار نفر باید مبلغی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان فقط حقوق و دستمزد توسط شرکت های خودروسازی به پرسنل پرداخت شود که این موضوع کاملا غیر ممکن است. در بخش مقابل اگر بخواهیم بالاترین تیراژ تولید یعنی یک میلیون و 600 هزار دستگاه در سال را در نظر بگیریم سهم نیروی انسانی در قیمت تمام شده تولید عددی در حدود 20 میلیون تومان میشود.
به گفته زاوه بیشترین حجم استخدام بر اساس صورتهای مالی که روی بورس منتشر شده بین سال 88 و 89 اتفاق افتاده است البته در آن سالها افزایش تولید هم داشتیم اما این افزایش تولید به معنای نیاز به استخدام نیروی کار جدید نیست.
منبع: خبرآنلاین
انتهای پیام/
به گفته وی یکی از شرکتهای قطعه سازی مدعی شده است که بیش از 800 هزار نفر در صنعت خودرو سازی و مجموعههای قطعه سازی مشغول به فعالیت هستند اگر این 800 هزار نفر تنها پایه حقوق قانون کار را دریافت کند هزینه هر یک نفر نیروی انسانی بر مبنای پایه حقوق ماهانه 3 میلیون تومان حدود 38 میلیون تومان در سال میشود. البته این 38 میلیون به این شرط است که حداقل حقوق پایه را محاسبه کنیم. در حالیکه در شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی با این رقمها با نیروهای انسانی قرارداد ندارند. چرا که نیروهای مشغول به کار در این صنعت اغلب نیروهای متخصص هستند که به پایه حقوق وزارت کار راضی نمیشوند.
وی افزود: با این حساب در سال به ازای 800 هزار نفر باید مبلغی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان فقط حقوق و دستمزد توسط شرکت های خودروسازی به پرسنل پرداخت شود که این موضوع کاملا غیر ممکن است. در بخش مقابل اگر بخواهیم بالاترین تیراژ تولید یعنی یک میلیون و 600 هزار دستگاه در سال را در نظر بگیریم سهم نیروی انسانی در قیمت تمام شده تولید عددی در حدود 20 میلیون تومان میشود.
به گفته زاوه بیشترین حجم استخدام بر اساس صورتهای مالی که روی بورس منتشر شده بین سال 88 و 89 اتفاق افتاده است البته در آن سالها افزایش تولید هم داشتیم اما این افزایش تولید به معنای نیاز به استخدام نیروی کار جدید نیست.
منبع: خبرآنلاین
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها