کد خبر:
۱۱۱۸۲۸ ۰۹:۴۸
۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دبیر انجمن خودروسازان ایران:
آخرین جزئیات از جایگزین پراید
پدال نیوز- دبیر انجمن خودروسازان گفت: قراردادهای لازم با قطعهسازان بسته شده و پروسه مرتبط با پلتفرم جدید سایپا در مراحل نهایی است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترش نیوز ، احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص جایگزین پراید گفت: سایپا در حال کار کردن روی یک پلتفرم است و جایگزین پراید قرار است سال 99 عرضه شود. در بازدیدی که از مرکز تحقیقات این خودروساز داشتم مشاهده کردم که سایپا روی پلتفرمی کار میکند که در مراحل نهایی قرار دارد ضمن این که قراردادها نیز با قطعهسازان بسته شده است.
قیمت خودرویی که جایگزین پراید خواهد شد قطعا از نمونه فعلی گرانتر است اما رقم آن هنوز مشخص نیست. مردم از خودروهایی مانند پراید و پژو 405 خسته شدهاند و باید خودروهای جدید با تکنولوژی جدید جایگزین این محصولات شوند. علاوه بر این امکان اجرای استانداردهای جدید 85 گانه به صورت کامل روی این دو خودرو وجود ندارد.وی ادامه داد: وزاتخانه به شدت سیاست داخلیسازی در صنعت خودرو را در پیش گرفته و میتوان گفت به طور متوسط روی کلیه خودروها 75 درصد داخلیسازی داشتیم. باید این میزان طی 2 سال به 80 درصد داخلیسازی برسد و این قضیه مربوط به همان سیاست جدید وزارتخانه است. در مورد میزان داخلیسازی پراید باید به مقدار ارزبری اشاره کرد و هر دستگاه از این خودرو تقریبا هزار دلار ارزبری برای قطعهسازان دارد. میزان آن برای کارخانه تولید نیز حدود 500 دلار است و به طور کلی تولید یک دستگاه پراید 1500 دلار ارزبری دارد.
دبیر انجمن خودروسازان در پایان اظهار کرد: اگر به دو سال گذشته بازگردیم، کلیه اقلام در زمینه گران شدن قطعا بیشتر از خودرو بوده است. صنعت خودرو در تلاش است تا با افزایش تولید و کاهش هزینهها، افزایش قیمت را نداشته باشد. اما زمانی که قیمت آلومینیوم 4 برابر یا فولاد 3 برابر میشود نمیتوان کاری کرد. ما قبول داریم که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده اما راه چارهای وجود ندارد.
قیمت خودرویی که جایگزین پراید خواهد شد قطعا از نمونه فعلی گرانتر است اما رقم آن هنوز مشخص نیست. مردم از خودروهایی مانند پراید و پژو 405 خسته شدهاند و باید خودروهای جدید با تکنولوژی جدید جایگزین این محصولات شوند. علاوه بر این امکان اجرای استانداردهای جدید 85 گانه به صورت کامل روی این دو خودرو وجود ندارد.وی ادامه داد: وزاتخانه به شدت سیاست داخلیسازی در صنعت خودرو را در پیش گرفته و میتوان گفت به طور متوسط روی کلیه خودروها 75 درصد داخلیسازی داشتیم. باید این میزان طی 2 سال به 80 درصد داخلیسازی برسد و این قضیه مربوط به همان سیاست جدید وزارتخانه است. در مورد میزان داخلیسازی پراید باید به مقدار ارزبری اشاره کرد و هر دستگاه از این خودرو تقریبا هزار دلار ارزبری برای قطعهسازان دارد. میزان آن برای کارخانه تولید نیز حدود 500 دلار است و به طور کلی تولید یک دستگاه پراید 1500 دلار ارزبری دارد.
دبیر انجمن خودروسازان در پایان اظهار کرد: اگر به دو سال گذشته بازگردیم، کلیه اقلام در زمینه گران شدن قطعا بیشتر از خودرو بوده است. صنعت خودرو در تلاش است تا با افزایش تولید و کاهش هزینهها، افزایش قیمت را نداشته باشد. اما زمانی که قیمت آلومینیوم 4 برابر یا فولاد 3 برابر میشود نمیتوان کاری کرد. ما قبول داریم که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده اما راه چارهای وجود ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها