کد خبر:
۱۱۱۲۲۵ ۱۰:۱۶
۱۳۹۸/۰۷/۰۵
بقای کرمان موتور و مدیران خودرو در گرو 20هزار میلیارد ریال اعتبار
کرمان موتور و مدیران خودرو در بم غیر فعال شد!
پدال نیوز: دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو برای فعال ماندن، هر کدام به 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، هادی شهسوارپور فرماندار بم، با اعلام این مطلب متذکر شد: از 6 واحد خودروسازی که طی سال های گذشته در منطقه بم فعال بودند 4 شرکت به تازگی غیر فعال شدند و فقط 2 شرکت اکنون فعال هستند که نگرانی هایی ایجاد کرده است.
به گفته وی، تولید و اشتغال خودروسازی منطقه ارگ جدید بم پس از برجام آغاز به رشد کرد و سال ۹۶ تعداد ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید شد و تحریمهای مجدد رقم تولید را در سال ۹۷ به میزان ۸۰ هزار دستگاه رساند و امسال وضعیت بحرانی داریم!
شهسوارپور افزود: میزان اشتغال در خودروسازی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.
دولت نمیگذارد صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند
براساس این گزارش، محمد جواد فدائی استاندار کرمان، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بم، گفت: دولت و نظام نمی گذارند صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند زیرا عقب افتادگیها را در این حوزه با راهکارهای جدید جبران میکنیم.
به گفته وی، 2 تصمیم خوب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته شد از جمله مقرر شد شرکتهای بزرگ ایران خودرو و سایپا برای تامین قطعات خود با قطعه سازان بم قرارداد منعقد کنند که رونقی به فعالیت صنعتی این منطقه میدهد.
فدائی ادامه داد: تصمیم بعدی نداشتن سقف برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بود و نیاز مالی واحدهای تولید و مشکلات نقدینگی استان را با این اعتبارات رفع میکنیم.
این گزارش می افزاید: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته با حضور در ارگ جدید بم از 9 شرکت تولید قطعات و خودروسازی در این منطقه بازدید کرد و گفت: برای بومیسازی قطعات خودرو همه باید پای کار بیایند زیرا این امر یکی از راهکارهای رونق تولید است.
وی اضافه کرد: در نشستی با شرکتهای خودروسازی این منطقه، مشکلات آنان بررسی و در جهت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید آنها تلاش می کنیم.
رحمانی اظهار داشت: مهمترین اقدام ما بومی سازی قطعات است و از ظرفیت منطقه ارگ جدید بم در این زمینه استفاده می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طرح نهضت ساخت داخل را امسال راهاندازی کردیم و در قالب یک لایه آن ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل می کنیم که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به خودرو است و باید همه افراد در این زمینه بسیج شوند.
به گفته وی، تولید و اشتغال خودروسازی منطقه ارگ جدید بم پس از برجام آغاز به رشد کرد و سال ۹۶ تعداد ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید شد و تحریمهای مجدد رقم تولید را در سال ۹۷ به میزان ۸۰ هزار دستگاه رساند و امسال وضعیت بحرانی داریم!
شهسوارپور افزود: میزان اشتغال در خودروسازی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.
دولت نمیگذارد صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند
براساس این گزارش، محمد جواد فدائی استاندار کرمان، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بم، گفت: دولت و نظام نمی گذارند صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند زیرا عقب افتادگیها را در این حوزه با راهکارهای جدید جبران میکنیم.
به گفته وی، 2 تصمیم خوب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته شد از جمله مقرر شد شرکتهای بزرگ ایران خودرو و سایپا برای تامین قطعات خود با قطعه سازان بم قرارداد منعقد کنند که رونقی به فعالیت صنعتی این منطقه میدهد.
فدائی ادامه داد: تصمیم بعدی نداشتن سقف برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بود و نیاز مالی واحدهای تولید و مشکلات نقدینگی استان را با این اعتبارات رفع میکنیم.
این گزارش می افزاید: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته با حضور در ارگ جدید بم از 9 شرکت تولید قطعات و خودروسازی در این منطقه بازدید کرد و گفت: برای بومیسازی قطعات خودرو همه باید پای کار بیایند زیرا این امر یکی از راهکارهای رونق تولید است.
وی اضافه کرد: در نشستی با شرکتهای خودروسازی این منطقه، مشکلات آنان بررسی و در جهت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید آنها تلاش می کنیم.
رحمانی اظهار داشت: مهمترین اقدام ما بومی سازی قطعات است و از ظرفیت منطقه ارگ جدید بم در این زمینه استفاده می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طرح نهضت ساخت داخل را امسال راهاندازی کردیم و در قالب یک لایه آن ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل می کنیم که از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به خودرو است و باید همه افراد در این زمینه بسیج شوند.
رحمانی درپایان خاطرنشان کرد: تولید برای وزارت صنعت مهم است و امکانات خوبی در منطقه ارگ جدید بم ایجاد شده و امکانات این منطقه برای کشور سرمایه و قابل توسعه است.
پرشین خودرو
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش