کد خبر:
۱۱۰۳۰۷ ۱۱:۴۶
۱۳۹۸/۰۶/۱۹
عضو کمیسیون صنایع مجلس:
عدم ارزبری واردات خودروهای مناطق آزاد/ چرا باید خودروی در حد صفر را اسقاط کرد؟
پدال نیوز- عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه هیچگونه ارزی برای خودروهای مناطق آزاد که بیش از ۸ سال از تردد آنها در این مناطق گذشته، از ایران خارج نمیشود گفت: با اجرای این کار هم نیازهای بازار خودرو مرتفع شده و هم سوداگری حذف میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو از مناطق آزاد گفت: این موضوع پیشنهاد بنده به دولت بوده و به نظر میرسد با استقبال برخی مدیران قرار گرفته است.
وی افزود: خودروهایی که در مناطق آزاد وجود دارد که با هر کارکردی باید بعد از 8 سال از رده خارج شده و اسقاط شوند این در حالی است که تعداد زیادی از آنها در حد صفر کیلومتر بوده و یا کارکرد کمی دارند و وقتی ارز آنها در طول سالهای گذشته پرداخت شده است چرا باید اسقاط شوند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: میتوانیم با واردات این خودروها ضمن مرتفع کردن نیازهای بازار خودرو، قیمت را کاهش داده و از سوداگری موجود در این بازار بکاهیم.
منصوری گفت: فقط سه منطقه آزاد در کشور وجود دارد که خودروهای موجود در آن به مرحله اسقاط خودروهای در حال تردد در آنجا رسیده است و وقتی مدیر مناطق آزاد کشور از این طرح حمایت کرده نشان دهنده آن است که این طرح قابلیت اجرا دارد.
وی اظهار داشت: به هیچ وجه ارزی از کشور برای واردات این خودروها خارج نمیشود که در شرایط فعلی نگران این موضوع باشیم.
وی افزود: خودروهایی که در مناطق آزاد وجود دارد که با هر کارکردی باید بعد از 8 سال از رده خارج شده و اسقاط شوند این در حالی است که تعداد زیادی از آنها در حد صفر کیلومتر بوده و یا کارکرد کمی دارند و وقتی ارز آنها در طول سالهای گذشته پرداخت شده است چرا باید اسقاط شوند؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: میتوانیم با واردات این خودروها ضمن مرتفع کردن نیازهای بازار خودرو، قیمت را کاهش داده و از سوداگری موجود در این بازار بکاهیم.
منصوری گفت: فقط سه منطقه آزاد در کشور وجود دارد که خودروهای موجود در آن به مرحله اسقاط خودروهای در حال تردد در آنجا رسیده است و وقتی مدیر مناطق آزاد کشور از این طرح حمایت کرده نشان دهنده آن است که این طرح قابلیت اجرا دارد.
وی اظهار داشت: به هیچ وجه ارزی از کشور برای واردات این خودروها خارج نمیشود که در شرایط فعلی نگران این موضوع باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
نظرات شما
لعنت به این مافیای خودرو که به خاطر جیبشون، خون مردم رو میریزن. فرق اینا با شمر و عمرسعد چیه ؟ جز اینکه هر دو کروه برای مال و منال خون مردم رو ریختند . شمر و عمر سعد با شمشیر و شمر زمونه با ماشینای بی کیفیت و گاری صفت
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
