معاون حمل و نقل و ترافیک:
کاهش تردد مردم در محدوده طرح ترافیک، درآمد شهرداری را کاهش داده است
پدال نیوز- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: با کاهش درآمد شهرداری مشکلی نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سئوالی در خصوص اختلافات به وجود آمده میان پلیس و شهرداری بر سر اعمال جریمه و اخذ عوارض نسبت به خودروهایی که در حلقه دوم ترافیکی تردد میکنند، گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد و همان طور که طبق قانون پلیس اجازه جریمه دارد، شهرداری نیز طبق قانون اجازه دریافت عوارض دارد و این دو مسیرهای جداگانهای هستند که محل خرج آنها هم متفاوت است.
او افزود: جریمه به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری میرود و خرج توسعه حمل و نقل همان شهر میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر شخصی عوارض ندهد، بدهکار میشود و بعد از مدتی هم جریمه خواهد شد، گفت:در سالهای گذشته طرح ترافیک به صورت سالیانه ارائه میشد و تنها عدهای از خواص توانایی خرید آن را داشتند و شهرداری هم پول خوبی از این محل دریافت میکرد، اما اکنون ما این موضوع را وابسته به ساعت ورود و خروج کردیم و مردم میتوانند تردد خود را کنترل کنند.
پورسیدآقایی ادامه داد: اگرچه این روش سبب کاهش درآمد شهرداری شده است، اما باید توجه داشت که تنها دلیل آن کاهش تردد شهروندان و مدیریت مصرف از سوی آنها بوده است.
او افزود: این اتفاق مبارکی است که هم مردم هزینه کمتری میدهند و هم شهر خلوتتر و آلودگی هوا نیز برطرف میشود، ضمن اینکه ما هم با کاهش درآمد شهرداری مشکلی نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.
او افزود: جریمه به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری میرود و خرج توسعه حمل و نقل همان شهر میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر شخصی عوارض ندهد، بدهکار میشود و بعد از مدتی هم جریمه خواهد شد، گفت:در سالهای گذشته طرح ترافیک به صورت سالیانه ارائه میشد و تنها عدهای از خواص توانایی خرید آن را داشتند و شهرداری هم پول خوبی از این محل دریافت میکرد، اما اکنون ما این موضوع را وابسته به ساعت ورود و خروج کردیم و مردم میتوانند تردد خود را کنترل کنند.
پورسیدآقایی ادامه داد: اگرچه این روش سبب کاهش درآمد شهرداری شده است، اما باید توجه داشت که تنها دلیل آن کاهش تردد شهروندان و مدیریت مصرف از سوی آنها بوده است.
او افزود: این اتفاق مبارکی است که هم مردم هزینه کمتری میدهند و هم شهر خلوتتر و آلودگی هوا نیز برطرف میشود، ضمن اینکه ما هم با کاهش درآمد شهرداری مشکلی نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها