کد خبر:
۱۰۹۹۹۳ ۱۵:۲۲
۱۳۹۸/۰۶/۱۱
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو:
قطعه سازان با آزادسازی واردات خودرو موافق هستند
پدال نیوز- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: قطعهسازان موافق آزادسازی واردات خودرو با تعرفه صفر به شرط آزاد شدن سایر قیمتگذاریها از جمله مواد اولیه قطعهسازی هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، «مازیار بیگلو» افزود: در این صورت، باید تعرفه واردات مواد اولیه خارجی مورد نیاز قطعهسازان نیز صفر شده و مواد اولیه داخلی با یارانه در اختیارمان قرار بگیرد.
به گفته وی، اگر امروز واردات خودرو به کشور ممنوع شده ربطی به خودروساز یا قطعهساز ندارد و دستگاههای دیگری که ممانعت ایجاد کرده اند باید پاسخگو باشند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با اشاره به نشست دیروز قطعه سازان با مدیرعامل جدید ایرانخودرو، اظهارداشت: موضوع اصلی که در این جلسه مطرح شد، اتحاد و وفاق بود تا مشکلات موجود بر سر راه خودروسازان و قطعه سازان بهویژه تامین نقدینگی حل شود.
به گفته وی، موضوعی که قطعهسازان در این جلسه بر آن تاکید ویژه داشتند، عدالت در توزیع پول بود. معتقدیم اگر پرداخت مطالبات قطعه سازان حداکثر 120 روزه باشد همه خودروهای ناقص کف کارخانجات تکمیل و عرضه خواهند شد.
بیگلو ادامه داد: در موضوع سبد تامین کالا، نباید یک قطعه ساز آن قدر بزرگ شود که در ادامه مشکل ساز شود و برخی قطعه سازان کوچکتر از بین بروند.
محقق نشدن تخصیص 844 میلیون یورو ارز
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، در ادامه درباره تخصیص 844 میلیون یورو ارز وعده داده شده به قطعه سازان نیز گفت: این موضوع آن قدر مشمول گذشت زمان شده که امروز دیگر دردی از قطعه سازان دوا نخواهد کرد و با توقفی که در ادامه به دلیل ایام محرم و صفر و تغییر مدیرعامل ایران خودرو خواهیم داشت، اثرگذاری آن کمتر نیز خواهد شد.
وی بیان داشت: هرچند در هفته های گذشته پرداخت این ارز، با پیشگام شدن یکی از بانک های عامل و اقدام یکی از قطعه سازان به جریان افتاده بود و انتظار می رفت طی یکی دو هفته نخستین پرداختی ارزی در این زمینه آغاز شود، اما تاکنون در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.
چهاردهم بهمن پارسال «فرشاد مقیمی» معاون وقت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.
بر این اساس، مقرر شد برای تخصیص نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است، اما خبری از پرداختهای ارزی نیست.
قیمت های بالای پیشنهادی صنایع دفاع
بیگلو همچنین درباره همکاری قطعه سازان با صنایع دفاع خاطرنشان کرد: هرچند توانمندی و تجهیزات بسیار خوبی در مجموعه صنایع دفاع وجود دارد که حتی بیش از نیاز صنایع خودروسازی و قطعه سازی است، اما قیمت هایی که برای تولید انبوه قطعات اعلام کردهاند، بسیار بالاتر از قیمت های هدف است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو مورد از قطعات های تک (با فناوری بالا) توسط صنایع دفاع به تولید انبوه رسیده است.
به گفته وی، اگر امروز واردات خودرو به کشور ممنوع شده ربطی به خودروساز یا قطعهساز ندارد و دستگاههای دیگری که ممانعت ایجاد کرده اند باید پاسخگو باشند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با اشاره به نشست دیروز قطعه سازان با مدیرعامل جدید ایرانخودرو، اظهارداشت: موضوع اصلی که در این جلسه مطرح شد، اتحاد و وفاق بود تا مشکلات موجود بر سر راه خودروسازان و قطعه سازان بهویژه تامین نقدینگی حل شود.
به گفته وی، موضوعی که قطعهسازان در این جلسه بر آن تاکید ویژه داشتند، عدالت در توزیع پول بود. معتقدیم اگر پرداخت مطالبات قطعه سازان حداکثر 120 روزه باشد همه خودروهای ناقص کف کارخانجات تکمیل و عرضه خواهند شد.
بیگلو ادامه داد: در موضوع سبد تامین کالا، نباید یک قطعه ساز آن قدر بزرگ شود که در ادامه مشکل ساز شود و برخی قطعه سازان کوچکتر از بین بروند.
محقق نشدن تخصیص 844 میلیون یورو ارز
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، در ادامه درباره تخصیص 844 میلیون یورو ارز وعده داده شده به قطعه سازان نیز گفت: این موضوع آن قدر مشمول گذشت زمان شده که امروز دیگر دردی از قطعه سازان دوا نخواهد کرد و با توقفی که در ادامه به دلیل ایام محرم و صفر و تغییر مدیرعامل ایران خودرو خواهیم داشت، اثرگذاری آن کمتر نیز خواهد شد.
وی بیان داشت: هرچند در هفته های گذشته پرداخت این ارز، با پیشگام شدن یکی از بانک های عامل و اقدام یکی از قطعه سازان به جریان افتاده بود و انتظار می رفت طی یکی دو هفته نخستین پرداختی ارزی در این زمینه آغاز شود، اما تاکنون در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.
چهاردهم بهمن پارسال «فرشاد مقیمی» معاون وقت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.
بر این اساس، مقرر شد برای تخصیص نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است، اما خبری از پرداختهای ارزی نیست.
قیمت های بالای پیشنهادی صنایع دفاع
بیگلو همچنین درباره همکاری قطعه سازان با صنایع دفاع خاطرنشان کرد: هرچند توانمندی و تجهیزات بسیار خوبی در مجموعه صنایع دفاع وجود دارد که حتی بیش از نیاز صنایع خودروسازی و قطعه سازی است، اما قیمت هایی که برای تولید انبوه قطعات اعلام کردهاند، بسیار بالاتر از قیمت های هدف است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو مورد از قطعات های تک (با فناوری بالا) توسط صنایع دفاع به تولید انبوه رسیده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها