کد خبر:
۱۰۹۶۱۳ ۱۳:۳۷
۱۳۹۸/۰۶/۰۴
روایت آقای نماینده از تخلف 63 هزار میلیاردی خودروسازان
پدال نیوز-نماینده همدان، خطاب به وزارتخانهها گفت: ما حاضریم با هرکدام از وزارتخانهها که در زمینه پروندههای مفاسد اقتصادی حرفی دارند مانند گمرک که اعلام کرده بود ما در این رابطه حرف داریم با سند و مدرک صحبت کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرآنلاین، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد.
او گفت: به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تمام مدارک و مستنداتی که لازم بود خدمت شما نمایندگان محترم ارائه کردم و آنها را به سران سه قوه و هیات رئیسه مجلس ارسال کردیم گمرکات، بنادر، وزرات نفت خودروسازان، اردوگاه شهید باهنر، بانک دی، بنیاد شهید و ... یکی پس از دیگری اسناد و مدارک انها به صورت متقن ارائه کردیم.
او خطاب به وزارتخانهها گفت: ما حاضریم با هرکدام از وزارتخانهها که در این زمینه حرفی دارند مانند گمرک که اعلام کرده بود ما در این رابطه حرف داریم با سند و مدرک صحبت کنیم.
خجسته با بیان اینکه این مدارک به قوه قضائیه تقدیم شده است و این قوه در حال بررسی آنهاست، گفت: امروز بحث مبارزه با مفاسد یک نهضت شده است و همه مردم مطالباتشان رسیدگی به این موارد است. همچنین مقام معظم رهبری هم گفتهاند که دست مفسدین اقتصادی باید از بیتالمال کوتاه شود و آیتالله رئیسی در راس این قوه پر قدرت ایستاده است و ما نمایندگان نیز پر قدرت آنها را پیگیری میکنیم.
او ادامه داد: مسئله خودروسازان که هزار و یک مسئله داشت. یا در بحث بنیاد شهید باید بگویم دستاورد این پیگیریها این بوده است که هزاران میلیارد تومان به بیتالمال برگردانده شده است، که شرح آن در گزارشات آمده است. نمونه این موارد بانک دی و بانک سرمایه است که خوشبختانه مبالغ یکی پس از دیگری در حال برگردانده شدن است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما تحت فشار، تهدید و تخریب قرار گرفتیم اما ادامه دادیم، گفت: همین دیروز یکی از آقایان در دادگاه به دو سال حبس و 74 شلاق محکوم شد اما با این حال علیه ما فضاسازی راه انداختند؛ هرکسی حرفی دارد بیاید با سند و مدرک با او صحبت میکنیم.
او گفت: ما این فضاسازیها را تحمل میکنیم و با قدرت میایستیم و اسناد را یکی پس از دیگری ارائه میکنیم.
خجسته درباره خودروسازان گفت: درباره خودروسازان و فجایعی که ایجاد کردند باید بگویم اینها 30 هزار میلیارد به بانکها بدهی دارند، 20 هزار میلیارد بدهی به قطعهسازان دارند، 13هزار میلیارد پول از مردم کجا رفته است؟! آیا به غیر از شرکتهای اقماری با واسطه انجام شده است؟ یا اینکه در آفریقا، سوریه، روسیه سنگال و بلاروس سرمایه گذاری شده است؟! چرا اموال مردم را اینطرف و آنطرف میبرید؟
او گفت: به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تمام مدارک و مستنداتی که لازم بود خدمت شما نمایندگان محترم ارائه کردم و آنها را به سران سه قوه و هیات رئیسه مجلس ارسال کردیم گمرکات، بنادر، وزرات نفت خودروسازان، اردوگاه شهید باهنر، بانک دی، بنیاد شهید و ... یکی پس از دیگری اسناد و مدارک انها به صورت متقن ارائه کردیم.
او خطاب به وزارتخانهها گفت: ما حاضریم با هرکدام از وزارتخانهها که در این زمینه حرفی دارند مانند گمرک که اعلام کرده بود ما در این رابطه حرف داریم با سند و مدرک صحبت کنیم.
خجسته با بیان اینکه این مدارک به قوه قضائیه تقدیم شده است و این قوه در حال بررسی آنهاست، گفت: امروز بحث مبارزه با مفاسد یک نهضت شده است و همه مردم مطالباتشان رسیدگی به این موارد است. همچنین مقام معظم رهبری هم گفتهاند که دست مفسدین اقتصادی باید از بیتالمال کوتاه شود و آیتالله رئیسی در راس این قوه پر قدرت ایستاده است و ما نمایندگان نیز پر قدرت آنها را پیگیری میکنیم.
او ادامه داد: مسئله خودروسازان که هزار و یک مسئله داشت. یا در بحث بنیاد شهید باید بگویم دستاورد این پیگیریها این بوده است که هزاران میلیارد تومان به بیتالمال برگردانده شده است، که شرح آن در گزارشات آمده است. نمونه این موارد بانک دی و بانک سرمایه است که خوشبختانه مبالغ یکی پس از دیگری در حال برگردانده شدن است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما تحت فشار، تهدید و تخریب قرار گرفتیم اما ادامه دادیم، گفت: همین دیروز یکی از آقایان در دادگاه به دو سال حبس و 74 شلاق محکوم شد اما با این حال علیه ما فضاسازی راه انداختند؛ هرکسی حرفی دارد بیاید با سند و مدرک با او صحبت میکنیم.
او گفت: ما این فضاسازیها را تحمل میکنیم و با قدرت میایستیم و اسناد را یکی پس از دیگری ارائه میکنیم.
خجسته درباره خودروسازان گفت: درباره خودروسازان و فجایعی که ایجاد کردند باید بگویم اینها 30 هزار میلیارد به بانکها بدهی دارند، 20 هزار میلیارد بدهی به قطعهسازان دارند، 13هزار میلیارد پول از مردم کجا رفته است؟! آیا به غیر از شرکتهای اقماری با واسطه انجام شده است؟ یا اینکه در آفریقا، سوریه، روسیه سنگال و بلاروس سرمایه گذاری شده است؟! چرا اموال مردم را اینطرف و آنطرف میبرید؟
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها