کد خبر:
۱۰۸۰۸۵ ۰۰:۲۳
۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دلیل زیان 20000000 میلیاردی خودروسازان چه بود؟
پدال نیوز: نجفیمنش معتقد است اگر مطالبات قطعهسازان پرداخت شود خون دوباره در رگ های صنعت خودروسازی جریان می کند و دیگر خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان تجمیع نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز،محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: اگر خودرویی کیفیت نداشته باشد کسی آن را نمیخرد. درست است که خودروی تولیدی در بدو ورود به بازار ایراداتی دارد اما اگر خانه نوساز هم بخریم حتماً در ابتدا ایراداتی خواهد داشت که بهمرور برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: خودروسازان به دلیل تعیین قیمت دستوری خودرو بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند در حالیکه کسانی که خودرو ثبت نام کرده و تحویل گرفتند از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.
نجفیمنش با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: سال قبل مقرر شد در دو بخش ۴ هزار میلیارد تومان و ۷ هزار میلیارد تومان بهصورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود از ۴ هزار میلیارد تومان رقم ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد اما از ۷ هزار میلیارد تومان رقمی تاکنون پرداختنشده است .
نجفی منش ادامه داد: قرار است این مبالغ از طرف دولت بهعنوان بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را دادهاند. اگر این پرداخت صورت بگیرد ما میتوانیم بگوییم که خون به رگهای قطعه سازان تزریقشده و چرخه نقدینگی آنها به جریان بیفتد. در اصل این تولید ناقص به خاطر عدم وجود نقدینگی در قطعه سازان بوده و کاهش تولید داشتیم. اگر مطالبات قطعه سازان بهطور کامل پرداخت شود ما پتانسیل تولید تمام قطعات راداریم./خبرآنلاین
وی ادامه داد: خودروسازان به دلیل تعیین قیمت دستوری خودرو بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند در حالیکه کسانی که خودرو ثبت نام کرده و تحویل گرفتند از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.
نجفیمنش با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: سال قبل مقرر شد در دو بخش ۴ هزار میلیارد تومان و ۷ هزار میلیارد تومان بهصورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود از ۴ هزار میلیارد تومان رقم ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد اما از ۷ هزار میلیارد تومان رقمی تاکنون پرداختنشده است .
نجفی منش ادامه داد: قرار است این مبالغ از طرف دولت بهعنوان بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را دادهاند. اگر این پرداخت صورت بگیرد ما میتوانیم بگوییم که خون به رگهای قطعه سازان تزریقشده و چرخه نقدینگی آنها به جریان بیفتد. در اصل این تولید ناقص به خاطر عدم وجود نقدینگی در قطعه سازان بوده و کاهش تولید داشتیم. اگر مطالبات قطعه سازان بهطور کامل پرداخت شود ما پتانسیل تولید تمام قطعات راداریم./خبرآنلاین
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها