احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق است
پدال نیوز- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی احیای کارت سوخت را برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل دانست و گفت: هیچ صحبتی برای گرانکردن بنزین یا دونرخی و سهمیه بندی مطرح نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، اسدالله قرهخانی با اعلام اینکه دولت کارت سوخت را از 20 مرداد مجدداً احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساختهای این کار وجود دارد و بعد از کلانشهرها، در شهرهای کوچک اعمال میشود».
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حاملهای انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هماینک چنین اقدامی را انجام داده است».
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان میکند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق میشود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».
وی گفت :«پالایشگاهها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمیگیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاههای توزیع سوخت میماند و در این بخش شائبه بیشتر است».
قرهخانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوختگیری نماید».
وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص میشود قاچاق از کجا درز پیدا میکند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاههای خصوصی صورت میگیرد؟».
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت بر افزایش قیمت حاملهای انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هماینک چنین اقدامی را انجام داده است».
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان میکند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق میشود و متأسفانه این ارقام کم نیست، لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدداً احیا کند».
وی گفت :«پالایشگاهها همگی دولتی هستند؛ لذا از این مسیر قاچاق صورت نمیگیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاههای توزیع سوخت میماند و در این بخش شائبه بیشتر است».
قرهخانی اضافه کرد: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها در آورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوختگیری نماید».
وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص میشود قاچاق از کجا درز پیدا میکند؛ آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاههای خصوصی صورت میگیرد؟».
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش