آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۰۶۸۹۷
۰۹:۵۶
۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

شماره گذاری 4700 خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها

پدال نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان خبر داد: شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی در حال انجام است و تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترش‌نیوز: مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی گفت: هم‌اکنون ۴۷۰۰ دستگاه خودرو از گمرک خارج شده و پروسه شماره‌گذاری آن‌های در حال انجام شدن است. این نکته را نیز باید گفت که حدود ۲۸۰۰ دستگاه خودرو اظهار گمرکی شده و ۲۵۰۰ خودرو بلاتکلیف و ۲۸۰۰ دستگاه دیگر نیز توسط مراجع قضایی توقیف شده است. در مورد خودروهایی که از گمرک خارج شده‌اند علاوه بر شماره‌گذاری بحث قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان نیز وجود دارد که به یک مشکل جدید تبدیل شده است. لازم به ذکر است که خودروهای برند هیوندای، کیا و رنو شماره‌گذاری شده و سایر برندها نیز در حال شماره‌گذاری هستند.
 
پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان
 
وی ادامه داد: مشتریان باید هزینه مابه‌التفاوت را بپردازند اما زمانی که خریدار زیر بار چنین مسائلی نمی‌رود باید مرجعی برای تمام شدن این ماجرا وارد کار شود. به طور متوسط بین ۱۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه مابه‌التفاوت را باید مشتریان بپردازند. شرکت‌ها در این خصوص مدعی هستند و این نکته را نیز باید گفت که شماره‌گذاری‌ها انجام شده است. بنابراین تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.
 
آینده قیمت خودروهای وارداتی
 
 دادفر در خصوص آینده قیمت خودروهای وارداتی اظهار کرد: امیدواریم که قیمت‌های خودرو وارداتی در بازار کاهش پیدا کند چرا که قیمت‌ها بیش از حد بالا است. آنطور که بر‌آورد شده، فضای قیمت‌ها کاهشی نیست البته باید گفت که در مقطع کنونی تا حدودی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت به دلیل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودروسازان داخلی است. اما به محض این که عرضه متوقف شود و کار شماره‌گذاری‌ها به پایان برسد با توجه به این که واردات خودرو بسته است قیمت‌ها به سمت افزایشی شدن می‌رود.
 
درخواست آزادسازی واردات
 
وی در پایان در خصوص ارسال درخواست برای آزادسازی واردات خودرو چنین گفت: ما برای آزادسازی واردات از رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت درخواست کردیم که اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. نزدیک به ۱۲ هزار نفر در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر رسیده است و در صوردت ادامه‌دار بودن روند کار آن‌ها نیز به پایان می‌رسد. امیدواریم که جوابی دریافت کنیم و انتظار ما به عنوان صنف معقول است و موظف هستیم که این کار را پیگیری کنیم. شاید شرایط کشور عادی نباشد و ما می‌گوییم که با استفاده از ظرفیت‌ها فعالیت کنیم و پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو