به بهانه برگزاری ۲۳ امین مراسم روز صنعت
تندیسهایی که خاک میخورد
پدال نیوز- روز گذشته ۲۳ امین مراسم روز صنعت با حضور تعدادی زیادی از مسئولان بلندپایه کشور همچون وزیر امروز خارجه و رئیس مجلس در حالی برگزار شد که صنعت کشور این روزها اصلاً حال روز خوبی ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از عصر خودرو، بلندمرتبههای نظام در این مراسم دورهم جمع شدند و از 56 شرکت فعال صنعتی تقدیر کردند اما سؤال اینجا است که این تقدیر و تشکرها واقعاً تأثیری در وضعیت صنعت کشور دارد؟
قطعهسازی که 20 میلیون تومان پول ندارد تا کابل دزدیدهشده شرکتش را بخرد با این مراسمها دردی از او درمان میشود؟ سالانه چندین مراسم بهعناوینمختلف برگزار میشود اما نتیجهای جز پر شدن میز مدیران عامل شرکتها از تندیسهای مختلف و خاک خوردن آنها دارد؟
آیا بهتر نیست بهجای برگزاری مراسمهایی ازایندست دولت به دنبال تلاش برای رفع مشکلات شرکتها باشد؟
بهعنوانمثال نگاهی به صنعت خودرو و قطعهسازی بکنید؟ شرکتها دیگر توان رقابت و تولید ندارند و در رفع مشکلات روزمرهشان وا ماندهاند. قوانین کشور آنچنان با سرعت دستخوش تغییر میشود که توان هرگونه برنامهریزی از شرکتها گرفتهشده است. نگویید که مشکل تحریمها آمریکا است. تحریمهای داخلی ما ، تغییر روزانه قوانین و بروکراسیهای پیچیده اداری خواب راحت را از تولیدکننده گرفته.
تا کی برای خوشخدمتی و خرج شدن بودجهای که اختصاص دادهشده است باید شاهد برگزاری مراسمهای اینچنین باشیم. مگر چه دستاوردی از مراسمهای پیشین داشتهایم؟
کشور ما بهاندازه تمام کشورهای دنیا مراسم تقدیر و تشکر دارد اما آنها با سود نیم درصد و یک درصد تسهیلات میگیرند و صنعتکار ایرانی با هزار التماس باید تسهیلات با سود 30 درصد به دستش برسد، تازه اگر برسد. بیشتر تولیدکنندههای ما طی این سالها بهقدری سختیکشیدهاند که اگر به عقب بازگردند احتمالاً مانند دیگران ترجیح میدهند به دنبال دلالی باشند تا تولید و اشتغالزایی.
ایکاش بهجای برگزاری انواع مراسمها که اکثر آنها به هدف درآمدزایی برای افرادی خاص انجام میشود به دنبال اصلاحات باشیم شک نداشته باشید این روزها فعالان صنعتی به دنبال خیر از دولت نیستند همینکه شر دامانشان را نگیرد برایشان شکافی است.
قطعهسازی که 20 میلیون تومان پول ندارد تا کابل دزدیدهشده شرکتش را بخرد با این مراسمها دردی از او درمان میشود؟ سالانه چندین مراسم بهعناوینمختلف برگزار میشود اما نتیجهای جز پر شدن میز مدیران عامل شرکتها از تندیسهای مختلف و خاک خوردن آنها دارد؟
آیا بهتر نیست بهجای برگزاری مراسمهایی ازایندست دولت به دنبال تلاش برای رفع مشکلات شرکتها باشد؟
بهعنوانمثال نگاهی به صنعت خودرو و قطعهسازی بکنید؟ شرکتها دیگر توان رقابت و تولید ندارند و در رفع مشکلات روزمرهشان وا ماندهاند. قوانین کشور آنچنان با سرعت دستخوش تغییر میشود که توان هرگونه برنامهریزی از شرکتها گرفتهشده است. نگویید که مشکل تحریمها آمریکا است. تحریمهای داخلی ما ، تغییر روزانه قوانین و بروکراسیهای پیچیده اداری خواب راحت را از تولیدکننده گرفته.
تا کی برای خوشخدمتی و خرج شدن بودجهای که اختصاص دادهشده است باید شاهد برگزاری مراسمهای اینچنین باشیم. مگر چه دستاوردی از مراسمهای پیشین داشتهایم؟
کشور ما بهاندازه تمام کشورهای دنیا مراسم تقدیر و تشکر دارد اما آنها با سود نیم درصد و یک درصد تسهیلات میگیرند و صنعتکار ایرانی با هزار التماس باید تسهیلات با سود 30 درصد به دستش برسد، تازه اگر برسد. بیشتر تولیدکنندههای ما طی این سالها بهقدری سختیکشیدهاند که اگر به عقب بازگردند احتمالاً مانند دیگران ترجیح میدهند به دنبال دلالی باشند تا تولید و اشتغالزایی.
ایکاش بهجای برگزاری انواع مراسمها که اکثر آنها به هدف درآمدزایی برای افرادی خاص انجام میشود به دنبال اصلاحات باشیم شک نداشته باشید این روزها فعالان صنعتی به دنبال خیر از دولت نیستند همینکه شر دامانشان را نگیرد برایشان شکافی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها