حذف جریمه 30 هزار تومانی عدم پرداخت عوارض آزادراهها
پدال نیوز- یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است جریمه پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی آزادراه ها حذف و صرفا دیرکرد از رانندگان اخذ شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع با اعلام این خبر گفت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی شکل جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی تغییر خواهد کرد و به محض ابلاغ عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اگر رانندهای بدون پرداخت عوارض چه الکترونیک چه غیرالکترونیک از آزادراهی عبور کند 30 هزار تومان جریمه میشود و برای جلوگیری از این اتفاق باید پیش از عبور و تا 48 ساعت بعد از آن عوارض را پرداخت کنند.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در صورت ابلاغ این طرح جدید از سوی وزیر راه و شهرسازی نحوه پرداخت جریمه تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت 48 ساعت از عدم پرداخت، تنها درصدی به مبلغ اصل عوارض عبور از آزادراه افزوده خواهد شد.
میرشفیع اجرایی شدن این طرح را گامی دیگر در راستای آسایش و رفاه هموطنان دانست و افزود: در همین رابطه کیوسکهایی نیز در محل عوارضیها در نظر گرفته شده است که در آن ضمن راهنمایی هموطنان، آنی کارت برای پرداخت عوارض الکترونیک ارائه میشود و رانندگان میتوانند با ثبت شماره خودرو، این کارتها را دریافت و با شارژ کردن آن عوارض خود را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اگر رانندهای بدون پرداخت عوارض چه الکترونیک چه غیرالکترونیک از آزادراهی عبور کند 30 هزار تومان جریمه میشود و برای جلوگیری از این اتفاق باید پیش از عبور و تا 48 ساعت بعد از آن عوارض را پرداخت کنند.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در صورت ابلاغ این طرح جدید از سوی وزیر راه و شهرسازی نحوه پرداخت جریمه تغییر خواهد کرد و بعد از گذشت 48 ساعت از عدم پرداخت، تنها درصدی به مبلغ اصل عوارض عبور از آزادراه افزوده خواهد شد.
میرشفیع اجرایی شدن این طرح را گامی دیگر در راستای آسایش و رفاه هموطنان دانست و افزود: در همین رابطه کیوسکهایی نیز در محل عوارضیها در نظر گرفته شده است که در آن ضمن راهنمایی هموطنان، آنی کارت برای پرداخت عوارض الکترونیک ارائه میشود و رانندگان میتوانند با ثبت شماره خودرو، این کارتها را دریافت و با شارژ کردن آن عوارض خود را پرداخت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش