کد خبر:
۱۰۵۵۱۱ ۱۰:۰۹
۱۳۹۸/۰۳/۱۸
هشدار نسبت به تولید خودروهای دیزلی در ایران
پدال نیوز- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در واکنش به طرح تولید خودروهای سواری دیزلی، افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون را نتیجه تولید این گونه خودروها دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، محسن پورسیدآقایی در واکنش به اقدام مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در راستای تلاش برای تولید سواریهای دیزلی با بیان اینکه استفاده از خودروهای دیزلی در برخی کشورهای اروپایی رایج است اما این کشورها نیز در حال تجدید نظر در استفاده از خودروهای دیزلی هستند، اظهارکرد: معمولا براساس منشاء آلایندگی هوا از موتورهای مختلفی برای خودرو استفاده میشود یعنی در شهرهایی که از خودروهای دیزلی استفاده میشود، منشا آلودگی ذرات معلق نیست.
وی افزود:در تهران نوع آلایندگی متفاوت است و منشاء اصلی آلودگی در شهرمان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است این در حالیست که خودروهای دیزلی تولید کننده بخش اعظمی از ذرات معلق هستند، پس چه دلیلی دارد که از خودروهای دیزلی استفاده کنیم که آلایندگی را افزایش میدهند؟
پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون سواری دیزلی وارد شبکه حمل نقلی نشده است و به دلیل مسائل آلایندگی صلاح نیست که وارد شود، گفت: در شهرهایی که از این نوع خودروها استفاده میشود، میزان و شدت آلودگی هوای کمتر است و عمده مشکل آنها در زمینه آلودگی هوا، گازهای خروجی از بنزین است اما در شهری مانند تهران علت آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است پس چه دلیلی دارد که سوخت دیزلی که تولید کننده ذرات معلق است را در کشور احیا کنیم؟
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بهتر است از ورود خودروهای سواری دیزلی به تهران خودداری شود،گفت: با این حال مرجع اصلی تایید یا عدم تایید این پیشنهاد شرکت خودروساز، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد است و باید نسبت به قبول این طرح هوشیار باشند.
وی افزود:در تهران نوع آلایندگی متفاوت است و منشاء اصلی آلودگی در شهرمان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است این در حالیست که خودروهای دیزلی تولید کننده بخش اعظمی از ذرات معلق هستند، پس چه دلیلی دارد که از خودروهای دیزلی استفاده کنیم که آلایندگی را افزایش میدهند؟
پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون سواری دیزلی وارد شبکه حمل نقلی نشده است و به دلیل مسائل آلایندگی صلاح نیست که وارد شود، گفت: در شهرهایی که از این نوع خودروها استفاده میشود، میزان و شدت آلودگی هوای کمتر است و عمده مشکل آنها در زمینه آلودگی هوا، گازهای خروجی از بنزین است اما در شهری مانند تهران علت آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است پس چه دلیلی دارد که سوخت دیزلی که تولید کننده ذرات معلق است را در کشور احیا کنیم؟
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بهتر است از ورود خودروهای سواری دیزلی به تهران خودداری شود،گفت: با این حال مرجع اصلی تایید یا عدم تایید این پیشنهاد شرکت خودروساز، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد است و باید نسبت به قبول این طرح هوشیار باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها