کد خبر:
۱۰۵۳۲۴ ۱۵:۰۰
۱۳۹۸/۰۳/۱۳
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
چهار عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
پدال نیوز- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش نرخ ارز و عدم تأمین قطعات و مواد اولیه تولید، هجوم نقدینگی بهسمت بازار خودرو، دلالبازی و حضور سوداگران در بازار از جمله عواملی است که موجب گرانی خودرو شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم ، احمد محمدی انارکی با اشاره به اینکه بخش زیادی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودروسازی، وارداتی است، اظهار داشت: تغییرات قیمت ارز باعث افزایش قیمت تمامشده خودرو شده، اما دلیل اصلی اقتصادی گرانی خودرو وجود نقدینگی بالایی است که در جامعه وجود دارد، این نقدینگی محل خاصی برای سرمایهگذاری ندارد و بازارهای کاذبی مانند دلار، سکه، خودرو و مسکن ایجاد میشود.
نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد: امروز همه بهسمت بازار خودرو روی آوردهاند و اگر این بازار اشباع شود، نقدینگی بهسمت بازار سایر کالاها جابهجا میشود که این امر نشانه وجود سرگردانی در جامعه است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانهها و شائبه احتکار خودرو در خودروسازیها گفت: خودروساز در هفته حدود 15 هزار خودرو تولید میکند و تا بخواهد این تعداد خودرو را جابهجا کند ممکن است تعدادی خودرو در کارخانه موجود باشد که این مسأله ارتباطی با احتکار و دپو ندارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار افزود: حتی اگر حدود 80 هزار خودرو ناقص کف کارخانجات وجود داشته باشد این تعداد معادل تولید یک ماه خودروساز بوده و تعداد بالایی نیست.
محمدی انارکی در پایان با بیان اینکه تردیدی نداریم که خودروسازان بهدنبال عرضه مستمر خودرو به بازار هستند، گفت: خودروساز مایل است خودرو را بهفروش رسانده و به پول خود دست یابد و نیز مایل است تعهدات خود را انجام دهد. قطعاً خودروهای ناقصی وجود دارد که بهدلیل عدم تأمین قطعه وارد بازار نمیشوند.
نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد: امروز همه بهسمت بازار خودرو روی آوردهاند و اگر این بازار اشباع شود، نقدینگی بهسمت بازار سایر کالاها جابهجا میشود که این امر نشانه وجود سرگردانی در جامعه است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانهها و شائبه احتکار خودرو در خودروسازیها گفت: خودروساز در هفته حدود 15 هزار خودرو تولید میکند و تا بخواهد این تعداد خودرو را جابهجا کند ممکن است تعدادی خودرو در کارخانه موجود باشد که این مسأله ارتباطی با احتکار و دپو ندارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار افزود: حتی اگر حدود 80 هزار خودرو ناقص کف کارخانجات وجود داشته باشد این تعداد معادل تولید یک ماه خودروساز بوده و تعداد بالایی نیست.
محمدی انارکی در پایان با بیان اینکه تردیدی نداریم که خودروسازان بهدنبال عرضه مستمر خودرو به بازار هستند، گفت: خودروساز مایل است خودرو را بهفروش رسانده و به پول خود دست یابد و نیز مایل است تعهدات خود را انجام دهد. قطعاً خودروهای ناقصی وجود دارد که بهدلیل عدم تأمین قطعه وارد بازار نمیشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها